0

علت افزایش دمای اقیانوس ها

علت افزایش دمای اقیانوس ها

علت افزایش دمای اقیانوس ها

با علت افزایش دمای اقیانوس ها از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

علت افزایش دمای اقیانوس ها
گرما در اقیانوس های جهان در سال 2019 به یک رکورد جدید رسیده است که گرمایش “غیرقابل انکار و شتاب بخش” از کره زمین را نشان می دهد.

اقیانوس های جهان روشن ترین اندازه گیری وضعیت اضطراری آب و هوا است زیرا آنها بیش از 90٪ گرمای ناشی از گازهای گلخانه ای ناشی از سوختن سوخت های فسیلی ، تخریب جنگل ها و سایر فعالیت های انسانی را جذب می کنند.


موارد پیشنهادی


تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که پنج سال گذشته ، پنج سال برتر گرم ثبت شده در اقیانوس و 10 سال گذشته نیز 10 سال برتر در رکورد است. مقدار گرمای اضافه شده به اقیانوس ها معادل آن است که هر فرد روی کره زمین در تمام روز و تمام شب 100 اجاق مایکروویو دارد.

اقیانوس های گرم منجر به طوفان شدیدتر شده و چرخه آب را مختل می کنند ، به معنای سیل ، خشکسالی و آتش سوزی بیشتر ، و همچنین افزایش غیرقابل توصیف سطح دریا. درجه حرارت بالاتر نیز در دریاها به زندگی آسیب می رساند که تعداد موج های گرمایی دریایی به شدت افزایش می یابد.

رایج ترین اندازه گیری گرمایش جهانی ، میانگین دمای هوای سطح است ، زیرا در این مکان مردم زندگی می کنند. اما پدیده های آب و هوای طبیعی مانند حوادث ال نیینو به این معنی است که از سالی به سال دیگر می تواند کاملاً متغیر باشد.

پروفسور جان آبراهام در دانشگاه سنت توماس ، مینه سوتا ، ایالات متحده ، و یكی از تیم های جدید در مورد تجزیه و تحلیل جدید گفت: “اقیانوس ها واقعاً همان چیزی هستند كه به شما

نشان میدهد که چقدر سریع زمین در حال گرم شدن است.” وی گفت: “با استفاده از اقیانوس ها ، شاهد گرم شدن مداوم ، بدون وقفه و تسریع در گرم شدن سیاره زمین هستیم. این خبر ناگواری است. ”

پروفسور مایکل مان در پنه ایالت گفت: “ما دریافتیم که سال 2019 نه تنها گرمترین سال در ثبت ، بلکه بزرگترین افزایش تک ساله یک دهه را نشان می دهد.”

این تحلیل ، که در مجله Advances In Atmospheric علوم منتشر شده است ، از داده های اقیانوس از هر منبع موجود استفاده می کند. بیشتر داده ها مربوط به 3800 شناور شناور آرگو است که در اقیانوس ها پراکنده شده اند ، بلکه از مگس های شناور مانند اژدر نیز مانند گذشته در کشتی ها فرو رفته اند.

نتایج نشان می دهد با افزایش گازهای گلخانه ای در جو ، گرما با سرعت بیشتری افزایش می یابد. نرخ سالهای 1987 تا 2019 چهار و نیم برابر سریعتر از سالهای 1955 تا 1986 است. اکثر قریب به اتفاق مناطق اقیانوس ها افزایش انرژی حرارتی را نشان می دهند.

ابراهیم می گوید: این انرژی طوفان های بزرگتر و هوای شدیدتری را ایجاد می کند: “وقتی دنیا و اقیانوس ها گرم می شوند ، نحوه سقوط و تبخیر باران تغییر می کند. یک قانون کلی وجود دارد که مناطق خشک تر را خشک تر می کند و مناطق مرطوب تر و مرطوب تر می شوند و بارش باران در ریزش های بزرگتر اتفاق می افتد. ”

اقیانوس های گرم همچنین یخ را گسترش داده و ذوب می کنند و باعث بالا رفتن سطح دریا می شوند. 10 سال گذشته همچنین بالاترین سطح دریا را در سوابق مربوط به سال 1900 نشان داده است. دانشمندان انتظار دارند که تا پایان قرن حدود یک متر سطح دریا افزایش یابد ، به اندازه کافی برای سکونت 150 میلیون نفر در سراسر جهان را آب فرا می گیرد.

دن اسمیل ، در انجمن بیولوژی دریایی انگلیس و بخشی از تیم تجزیه و تحلیل ، گفت: روش های استفاده شده از نوع هنری است و بهترین داده ها در دسترس هستند. “از نظر من ، پیام دریافتی این است که میزان گرمای لایه های بالایی اقیانوس جهانی ، به ویژه تا عمق 300 متر ، به سرعت در حال افزایش است ، و همچنان که اقیانوس ها گرمای بیشتری از جو را جذب می کنند ، ادامه خواهد یافت.”

اسمال گفت: “لایه های بالایی اقیانوس برای تنوع زیستی دریایی بسیار حیاتی است ، زیرا آنها از برخی از سازنده ترین و غنی ترین اکوسیستم های روی زمین پشتیبانی می کنند و این اندازه

گرم شدن  به طرز چشمگیری بر زندگی دریایی تأثیر خواهد گذاشت.”

تجزیه و تحلیل جدید ، گرمای موجود در 2،000 متری اقیانوس را ارزیابی می کند ، همانطور که در بیشتر اطلاعات جمع آوری شده است. همچنین جایی است که اکثر قریب به اتفاق گرما جمع می شود و بیشتر موجودات و زندگانی دریایی در آن قرار دارد.

روش تجزیه و تحلیل توسط محققان آکادمی علوم چین در پکن تهیه شده است و از روشهای آماری برای درون یابی سطح گرما در معدود مکانهایی که هیچ گونه داده ای وجود ندارد ، مانند زیر کلاه یخ قطبی استفاده می کند. تجزیه و تحلیل مستقل از داده های مشابه توسط اداره ملی اقیانوس شناسی و جوی ایالات متحده نشان می دهد که روند گرما در حال افزایش است.

اندازه گیری های قابل اطمینان گرمای اقیانوس به اواسط قرن بیستم باز می گردد. اما ابراهیم گفت: “حتی قبل از آن ، ما می دانیم كه اقیانوس ها داغ تر نشده بودند.”

وی گفت: “داده های ما غیرقابل رد است ، اما ما هنوز امید داریم زیرا انسان ها هنوز هم می توانند اقدامی کنند.” “ما هنوز اقدامی معنی دار انجام نداده ایم.”


بیشتر بخوانید: تعطیلات عید در سال ۲۰۱۹ در سراسر جهان


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − یک =

مشاهده بیشتر