0

راههای مهار رفتار پرخاشگرانه فرزندان

راههای مهار رفتار پرخاشگرانه فرزندان

به کودک خود روش های مسالمت آمیز برای ابراز خشم خود را آموزش دهید. در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی راههای مهار رفتار پرخاشگرانه فرزندان بپردازیم.

بسیاری از مردم گاهی اوقات احساس خشم و پرخاشگری و خصومت می کنند و کودکان نیز از این قضییه مستثنی نیستند. وقتی این احساسات به وجود می آیند، بزرگسالان تمایل دارند کنترل بهتری بر رفتار خود داشته باشند. با این حال، کودکان ممکن است انرژی خود را به سمت رفتارهای خشونت آمیز مانند لگد زدن، گاز گرفتن یا کتک زدن معطوف کنند.

اگر کودک شما تمایل به این نوع رفتار پرخاشگرانه دارد، این شما هستید که باید به او کمک کنید تا قضاوت، نظم و انضباط خود را توسعه دهد و توانایی بیان احساسات خود را به روش های مناسب ایجاد کند. در اینجا شش راه برای انجام این کار وجود دارد:

1. محدودیت های محکم و ثابتی را تعیین کنید. کودکان باید بدانند چه رفتاری مجاز است و چه رفتاری مجاز نیست. اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که از کودک شما مراقبت می کنند از قوانینی که تعیین می کنید و همچنین پاسخی که در صورت بروز این رفتار از کودک شما استفاده می کند آگاه باشند. کودکی که لگد می زند، ضربه می زند یا گاز می گیرد باید فورا مورد سرزنش قرار گیرد تا متوجه شود دقیقا چه اشتباهی انجام داده است.


موارد پیشنهادی


2. به فرزندتان کمک کنید راه های جدیدی برای مقابله با خشم خود پیدا کند. او را تشویق کنید تا به جای جنگیدن با بدنش از کلمات برای بیان احساساتش استفاده کند. با آرامش از فرزندتان بخواهید توضیح دهد که چه چیزی باعث عصبانیت او شده است. صحبت کردن در مورد این موضوع می تواند به برخی از کودکان کمک کند تا با عصبانیت کنار بیایند و آرام شوند. اگر فرزندتان نمی‌خواهد این موضوع را با شما در میان بگذارد، ممکن است با یک حیوان خانگی، عروسک یا دوست خیالی خود احساس راحتی کند.

مطمئن شوید که کودک کوچک خود را به دلیل نشان دادن رفتارهای خشونت آمیز تحسین کنید. به او بفهمانید که وقتی با خشم خود به شیوه ای مثبت برخورد می کند متوجه می شوید.

3. خودکنترلی را در کودک خود ایجاد کنید. کودکان توانایی ذاتی برای کنترل خود را ندارند. باید به آنها آموزش داده شود که هر زمان که دوست دارند لگد نزنند، ضربه نزنند یا گاز نگیرند. کودک به راهنمایی والدین نیاز دارد تا بتواند احساسات خود را تحت کنترل داشته باشد و قبل از اقدام بر اساس انگیزه در مورد اعمال خود فکر کند.

4. از تشویق «سرسختی» بپرهیزید. در برخی خانواده ها، پرخاشگری تشویق می شود به ویژه در پسران. والدین اغلب از کلمه “سخت” برای تعریف و تمجید از کودک استفاده می کنند. این می تواند باعث شود کودک احساس کند که برای جلب رضایت والدین باید لگد بزند و گاز بگیرد.

5. به عنوان نوعی انضباط، کتک نزنید. برخی از والدین به عنوان تنبیه فرزند خود را کتک می زنند یا می زنند. کودکی که تنبیه بدنی می‌شود، می‌تواند شروع به این باور کند که این روش صحیحی برای رفتار با افراد است، زمانی که رفتار آنها را دوست ندارید. تنبیه بدنی می تواند پرخاشگری کودک را نسبت به دیگران تقویت کند.

6. خلق و خوی خود را کنترل کنید.

اجازه دهید فرزندانتان شاهد درگیری هایی باشند که در خانه شما به وجود می آیند و به شیوه ای مسالمت آمیز حل می شوند. کودکان از بزرگسالان تقلید می کنند. نحوه مدیریت خشم و ناامیدی خود بر فرزندتان تأثیر می گذارد. مهارت‌های مقابله‌ای مثبت مانند انجام کاری که شما را آرام می‌کند یا دور شدن از یک موقعیت ناامیدکننده را الگوبرداری کنید و احتمالاً فرزندتان نیز همین کار را می‌کند.

7. یک خروجی خلاقانه پیدا کنید.

بچه ها می توانند با کوبیدن پاهای خود، مشت زدن به بالش، یا کشیدن، چرخاندن یا کوبیدن روی خاک رس مقداری بخار خارج کنند. رقصیدن در اطراف یا پیاده روی نیز ممکن است کمک کننده باشد. تشویق کودک به انجام کارهایی که از آنها لذت می برد – نقاشی کردن، راه رفتن با سگ، خواندن همچنین می تواند به تمرکز مجدد افکار او به دور از عصبانیت کمک کند.

8. آرامش و محبت بدهید.

اجازه دهید کودک شما بداند که شما واقعاً به موقعیت و احساسات او اهمیت می دهید. کودکان نوپا می توانند با حضور فیزیکی شما راحت شوند، همانطور که بچه های بزرگتر که با یک موقعیت ناامید کننده مواجه می شوند. و هرگز قدرت در آغوش گرفتن را دست کم نگیرید تا احساس کند کسی را دوست داشته و پذیرفته شده است.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفده =

مشاهده بیشتر