0

معرفی مکان های گردشگری قشم

معرفی مکان های گردشگری قشم

ر این پست از سایت گردشگری جیران قص داریم به معرفی مکان های گردشگری قشم بپردازیم. برخلاف آنچه تصور می کنید، ایران دارای جزایر شگفت انگیز زیبایی مانند قشم است. اما به یاد داشته باشید که سواحل درباره آبجو، بیکینی، برنزه شدن زیر آفتاب و غیره نیست. همانطور که می دانید ما باید با کد لباس ایران پیش برویم. هر چند خوش بینانه، این ممکن است فرصت خوبی برای استراحت و لذت بردن از ساحل و زیبایی دور از محیط شلوغ پر از موسیقی باشد، بدون اینکه نگران میزان مصرف الکل باشید.

قشم تنها یکی از جزایر متعدد در خلیج فارس است اما بزرگترین جزیره است. این جزیره به عنوان ژئوپارک جهانی یونسکو نامزد شده است. همانطور که از نام آن پیداست در طبیعت زیبای آن چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. علاوه بر بازی های آبی؛ شنا، جت اسکی، قایقرانی و غیره. قشم در طول تاریخ چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته است، بنابراین یک جاذبه تاریخی خوب است.

در اینچا می خواهیم با ۱۰ جاذبه گردشگری برتر جزیره قشم آشنا شویم.


بیشتر بخوانید: دانلود فیلم رانندگی بدون حد و مرز 2024


مکان های گردشگری قشم

۱. تنگه چاهکوه قشم

در ضلع شرقی جزیره، جاذبه باشکوه قشم، تنگه چاهکوه، قد علم کرده است. با ۱۰۰ متر عمق و دیوارهایی پر از اشکال شگفت انگیز و بریدگی های جذاب که در اثر فرسایش ایجاد شده است. تصور کنید در میان دو صخره مرتفع قدم می زنید، هر چه جلوتر بروید باریک تر می شود. و وقتی به بالا نگاه می کنید فقط قسمت کوچکی از آسمان را از شیار باریک بالای سرتان می بینید. در حین قدم زدن صدف هایی را می بینید که گواه آن است که روزی این دره جزئی از دریا بوده است.

هیچ کلمه ای نمی تواند زیبایی شگفت انگیز دره را توصیف کند. با کمپینگ شبانه در آنجا، مجذوب تماشای هزاران ستاره خواهید شد. لطفاً به یاد داشته باشید چون منطقه بدون پذیرش است و با منطقه آشنایی ندارید، بهتر است با یک راهنما برای کمپینگ حرکت کنید.

در گذشته آن را چاهکوه مقدس می نامیدند، زیرا آب انباری طبیعی بوده و آب باران را برای نوشیدن ذخیره می کرد.

۲. غار خربس

غار خوربس ادامه چین خوردگی های رشته کوه زاگرس در میان تپه های مرجانی است. این چین خوردگی ها از پدیده های زمین شناسی باستانی به شمار می روند. پیدایش غار به مادها (قرن ششم قبل از میلاد) برمی گردد. خوربس دارای چهار ورودی غار مشرف به ساحل جنوبی جزیره است.

روایات می گویند که این معبد برای پرستش آناهیتا، الهه باروری، سلامتی و خرد بود. با این حال، هنوز قطعی نیست. روی دیوارها سوراخ هایی به عنوان پنجره برای تماشای منظره وجود دارد. علاوه بر این، کنده کاری های باستانی در غار واقعاً برجسته است.

جالب است که پوسته های موجود در داخل دیوارها، یادآوری می کند که این تپه زمانی زیر آب بوده است.

۳. جنگل حرا

هرگاه به جنگل فکر می کنیم، قدم زدن در میان درختان نیز همراه با آن است. اما این در مورد جنگل هارا صادق نیست. برای لذت بردن از زیبایی های چشمگیر این یکی باید قایق پارو بزنید یا سوار قایق موتوری شوید!! 🙂

۱۰ جاذبه برتر جزیره قشم – جنگل حرا ۱۰ جاذبه برتر جزیره قشم ۱۰ جاذبه برتر جزیره قشم – جنگل حرا

درختان جنگل حرا در آب های شور خلیج فارس زندگی می کنند. جنگل در نوع خود و یکی از پدیده های نادر طبیعی است. اما نحوه زنده ماندن آنها در آب شور معجزه ای است که این درختان همیشه سبز انجام می دهند. آنها آب شور را دریافت می کنند، نمک را دفع می کنند و از آب شیرین استفاده می کنند.

هر ساله تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در مقابل هوای سرد اینجا پناه می گیرند.

۴. دره ستارگان قشم

جزیره قشم و یکی دیگر از پدیده های بی نظیر زمین شناسی، دره ستارگان. این دره حاصل فرسایش زمین است. این ساختار طبیعی دو میلیون ساله برای یافتن شکلی مانند این، مقادیر زیادی از عوامل فرسایشی را تجربه کرده است. ستون های خاکی ۱۵ متری که شبیه کلوت ها در صحرای لوت هستند، اشکال عجیبی دارند که باعث می شود در شکم خود احساس پروانه کنید.

مردم محلی معتقدند ستاره ای سقوط کرده و این تغییرات را ایجاد کرده است به همین دلیل به آن ستاره کفته می گویند که در لغت به معنای ستاره افتاده است.

۵. غار نمکدان

غارهای نمکی به طور طبیعی ساخته می شوند. غار نمکدان یکی از آنهاست. این غار با ۶۴۰۰ متر طول، طولانی ترین غار نمکی جهان است. این شگفت انگیز است که این غار از دوره کامبرین، چیزی حدود ۵۷۰ میلیون سال پیش، قدیمی تر است.

لایه های رسوب نمک و مواد معدنی مختلف، منظره رنگارنگ جذابی را در ورودی ایجاد کرده است. هر لایه در مورد دوره های مختلف سیاره ما چیزهای زیادی برای گفتن دارد. کف توسط نمک کریستالی در میان استالاکتیت ها پوشیده شده است.

نمک غار نمکدان برای مصارف مختلف پزشکی استفاده می شود. به عنوان مثال، ماندن در غار می تواند به بهبود بهتر بیماران تنفسی کمک کند.

۶. قلعه پرتغالی ها

تقریباً در نقطه شرقی جزیره قشم، قلعه پرتغالی ها در حال تقلای ایستادن است. جاذبه‌های در حال فروپاشی این جزیره به سال ۱۵۰۷ بازمی‌گردد که پرتغالی‌ها خلیج فارس را مستعمره کردند.

فرمانده Afonso de Albuquerque دستور داد تا قلعه سنگ قرمز را در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع با استفاده از سنگ آهک و گچ با ملات محلی بسازند. قلعه های پرتغالی دیگری نیز در سواحل هرمز و جزیره لارک قرار دارند. به نظر می‌رسد این قلعه بیشتر انبار مهمات و سلاح‌های آن‌ها باشد، اما برای پشتیبانی از دو قلعه دیگر در مواقع ضروری بوده است.

۷. جزیره ناز قشم

در یک کیلومتری ساحل قشم سه جزیره ناز را می بینید. و چند ماشین در ساحل آنها پارک کردند. اما چگونه به آنجا رسیدند؟ در هنگام جزر، ساحل باریک پنهانی که این سه را به قشم متصل می کند از آب بیرون می آید. پس از آن می توانید پیاده روی، رانندگی یا سواری به جزایر بروید.

شتر سواری، اسب سواری، جت اسکی، قایقرانی، غواصی، آفرود سواری، پاراگلایدر و… از تفریحات موجود برای لذت بردن از روز هستند. بسیاری از گردشگران از اینجا دیدن می کنند تا شادی را تجربه کنند.

۸. لاک پشت های پوزه عقاب قشم

متأسفانه لاک پشت های پوزه عقابی گونه ای در خطر انقراض هستند که این سواحل را برای زندگی انتخاب کرده اند. طول آنها به یک متر و وزن ۸۰ کیلوگرم می رسد. امروزه تعداد آنها در سراسر جهان زیاد نیست و با این حال زیستگاه اصلی این گونه جزیره قشم است به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آن به قشم می آیند.

خوشبختانه، در سال ۲۰۱۶، آنها یک منطقه حفاظت شده را برای تخم ریزی آنها فراهم کردند و اجازه دادند بچه های کوچک با خیال راحت رشد کنند.

۹. دلفین قشم

آنها می گویند قبل از ۶۰ میلیون سال پیش دلفین ها حیوانات خشکی بودند، اما به دلیل برخی شرایط سخت، به سمت آب ها نقل مکان کردند و در طول اعصار تغییر شکل دادند.

بین قشم و جزیره هنگام، در خلیج فارس، دلفین های زیادی زندگی می کنند. آنها موجوداتی باهوش، مهربان و بازیگوش هستند. مردم آنها را خیلی دوست دارند. به همین دلیل قایق سواری برای دیدن دلفین ها یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگران است.

۱۰. جزیره هنگام

برخلاف ناز، برای بازدید از این جزیره شگفت انگیز باید سوار قایق شوید که واقعا از آن لذت خواهید برد. و ممکن است با دیدن گروهی از دلفین های پر جنب و جوش در راه خود هیجان زده شوید.

جزیره هنگام در دو کیلومتری ساحل جنوب شرقی قشم قرار دارد. هیچ ماشینی در این جزیره وجود ندارد، در عوض، زیبایی های منحصر به فرد زیادی برای تجربه بهترین احساسات وجود دارد. ساحل نقره‌ای، حیات وحش، آب‌های درخشان، خاک سرخ و بازار محلی از مهمترین جاذبه‌های اینجا هستند.

به طور خلاصه، ماسه ساحل نقره ای نقره ای است و زیر نور خورشید می درخشد. در مورد آب های درخشان که شگفت انگیز هستند، باید به شما بگویم که در برخی از شب های جزیره، آب آبی می درخشد. همه اینها به خاطر فیتوپلانکتون هایی است که در آب زندگی می کنند. در برخی شرایط خاص، متابولیسم آنها باعث چنین پدیده ای می شود.

حیات وحش متشکل از دلفین‌ها، چینکاراها و لاک‌پشت‌های پوزه عقابی است که با دیدن هر کدام حسی نفس‌گیر در شما ایجاد می‌شود.

سخنان پایانی

اگر به ویترین و خرید علاقه دارید، قشم جزیره مراکز خرید قشم زیادی برای بازدید دارد. در شهر قشم قرار دارند. به طور معمول قیمت ها ارزان تر از هر جای دیگری است. می توانید از بازار قدیمی قشم نیز دیدن کنید.

نکته ای دیگر برای دوستداران غذا، طعم غذاهای محلی را بچشید، آن را دوست خواهید داشت.

امیدوارم این شانس را داشته باشید که از جزیره قشم دیدن کنید و خودتان آن را ببینید. زیرا کلمات در مقایسه با آنچه در اینجا تجربه خواهید کرد چیزی نیستند. خبر خوب این است که شما می توانید به مدت ۱۴ روز بدون ویزا از جزایر خلیج فارس دیدن کنید. در صورت نیاز به اطلاعات دقیق یا هر گونه سوالی در تماس با ما دریغ نکنید. راهنمایان مجرب ما بسیار خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند.


بیشتر بخوانید: دمل چرکی یا کاربونکل چیست و علائم و راههای پیشگیری


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 4 =

مشاهده بیشتر