0

مضرات تشویق بیش از حد

مضرات تشویق بیش از حد

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی مضرات تشویق بیش از حد بپردازیم. گفتگوی مستقیم که با لبخند عاشقانه داده می شود ، یکی از بهترین هدایایی است که می توانیم به فرد ارائه دهیم. بیشتر ما اغلب قبل از به اشتراک گذاشتن بازخورد انتقادی ، اجازه صراحت را می خواهیم که این معمولاً مورد استقبال قرار می گیرد و برای خود ما هم خوب است.

“تو بهترینی!”
“شما در مسیر درست هستید!”
“تو میتوانی هر کاری انجام دهی!”
“رزومه شما عالی است!”

ما واقعاً تشویق را دوست داریم. ما مثل اکثر مردم دوست داریم آن را دریافت کنیم و با افراد زندگی ام به اشتراک بگذاریم. جنبه های مثبت تشویق بی شمار است ، اما آیا هرگز برای لحظه ای فکر می کنیم که تشویق زیاد چیز بدی است؟ گروهی که با عوارض سو نیت خیر دیگران دست و پنجه نرم می کنند ، افرادی هستند که در حال تغییر شغل هستند.

وقتی درمورد چرایی این مسئله تحقیق می کنیم ، معمولاً متوجه می شویم که حلقه دوستانشان باعث دلگرمی فوق العاده ای می شود ، اما تقریباً بازخورد انتقادی و مفیدی ندارد.

باز هم ، تشویق به خودی خود چیز بدی نیست. اما تشویق بیش از حد ، به علاوه عدم مشاوره صریح ، می تواند به طور بالقوه تلاش در جستجوی کار دوستانی را که به آنها اهمیت می دهیم ، فلج کند و درنهایت آنها را در یافتن شغل به تأخیر بیندازد. چه کاری می توان انجام داد؟


بیشتر بخوانید: عزت نفس در فرزندان


بیایید چند دلیل رایج را در نظر بگیریم که چرا مردم فقط می خواهند تشویق کنند:

• آنها می ترسند که بازخورد صریح باعث کاهش عزت نفس طرف مقابل شود یا احساسات او را جریحه دار کند.

• صحت سیاسی مانند یک بیماری در فرهنگ ما نفوذ کرده است و به نظر می رسد مردم بیش از هر زمان دیگر تمایلی به گفتگوهای معتبر و معنادار ندارند.

• آنها می توانند بخشی از نسل والدین باشند یا ممکن است فرزندان این والدین باشند که فقط می خواهند از فرزندان خود تعریف و تشویق کنند. وقتی اصرار داریم که هر کودکی فقط به دلیل حضور در تیم خود یک جایزه کسب کند یا به طور مداوم به بچه های خود بگوییم که آنها برای تلاش متوسط ​​معمولاً شگفت انگیز هستند ، آنها را برای ناکامی در دنیای واقعی آماده می کنیم.

برخی از نتایج منفی تشویق بیش از حد (بدون بازخورد صریح) چیست؟

• متقاضی کار وقت ارزشمندی را از دست می دهد زیرا آنها به مسائل واقعی خود نمی پردازند. آنها هرگز نمی دانستند زیرا هیچ کس به آنها نگفت.

• مصرف بیش از حد تشویق منجر به بیش از حد انتظارات متورم و غیرواقعی می شود که به واقعیت مرتبط نیستند.

• متقاضی شغل معمولاً ناامیدترتر شده و از استراتژی نادرست کاریابی که کسی به آن پرداخته است صدمه می بیند ، در مقابل درد کوتاه مدت شنیدن صحبت های یکی از دوستان در مورد لزوم ایجاد تغییرات.

• با گذشت زمان ، مشکل به صورت تصاعدی بدتر می شود. هرچه یک جویای کار به یک دوره جستجوی خاص می رسد ، بگذارید بگوییم شش ماه یا بیشتر ، ترس مشخصی از آسیب رساندن به اعتماد به نفس و عزت نفس آنها وجود دارد و از دادن توصیه های صریح بیش از هر زمان دیگر اجتناب می شود.

چهار پیشنهاد عملی:

• حلقه دوستان خود را با افرادی متعادل کنید که حقیقت را به شما می گویند ، حتی اگر به دردتان بخورد! اینها افرادی هستند که به اندازه کافی به شما اهمیت می دهند تا آنچه ممکن است نخواهید بشنوید را به اشتراک بگذارید. بسیار ارزشمند هستند.

• از افراد فراتر از شبکه دوستان خود یا همکاران قدیمی ، رئیسان قدیمی ، استخدام کنندگان و غیره بازخورد بگیرید و ارزیابی صریح آنها را از روش خود برای یافتن شغل جدید جستجو کنید. آنها احتمالاً برنامه ای نخواهند داشت و بازخورد آنها می تواند بسیار مفید باشد.

• به دوستان خود و دیگران اجازه دهید صریح باشند. شما احتمالاً باید صریحاً بگویید که صمیمانه به آنها اجازه می دهید در مورد جستجوی شغل خود صادقانه رفتار کنند وگرنه از آزردن شما ترس خواهند داشت.

• سعی کنید از خودآگاهی و فروتنی بیشتری برخوردار باشید. این آسان نیست ، اما مهم است که تصدیق کنیم مسئله ممکن است شما باشید. شاید در مصاحبه ها مردم را خاموش کنید زیرا همه صحبت ها را انجام می دهید. شاید رزومه شما افتضاح باشد و به اندازه کافی سابقه شغلی شما را توضیح ندهد. شاید شما یک زمین آسانسور ضعیف داشته باشید. هر مسئله ای که باشد ، تصدیق کنید که همیشه می توانید پیشرفت کنید.

همانطور که می دانیم واقعاً بیکار بودن آسان نیست. ما در زندگی حرفه ای خود هر روز با این مشکل روبرو هستیم و می دانیم متقاضیان کار در هنگام کار خود چه درد روحی و مالی واقعی را تجربه می کنند. به این دلیل است که باید ما به این افراد از لحاظ روحی کمک بدهیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 6 =

مشاهده بیشتر