0

چرا زن حامله نباید آرایش کند؟

چرا زن حامله نباید آرایش کند؟

آیا اگر آرایش نکنید احساس ناقص بودن می کنید؟ اگر عادت به آرایش کردن دارید و یک روز بدون آرایش می روید، ممکن است دوستانتان بگویند که مشکلی با شما وجود دارد. همه ما کیت آرایش گرانبهایی را که داریم دوست داریم، اینطور نیست؟ اما هنگامی که یک زن باردار است، در مورد استفاده از آرایش شک می کند. اگر باردار هستید، قبل از استفاده از آرایش نیز دو بار فکر کنید. اما قبل از اینکه به هر نتیجه‌ای برسید، بدانید که آیا استفاده از آن در دوران بارداری بی‌خطر است یا خیر، و اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید، به سراغ کدام محصولات بروید. در این مقاله از مجله اینترنتی جیران به بررسی این موضوع بپردازیم.

چرا در دوران بارداری محصولات آرایشی مناسب را انتخاب کنید؟

محصولات آرایشی زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما زمانی که باردار هستید، نمی‌دانید زمانی که کودک کوچکی در رحم شما رشد می‌کند، از کدام محصول استفاده کنید. در اینجا لیستی از مواردی است که باید قبل از انتخاب هر محصول آرایشی برای استفاده در دوران بارداری از آنها آگاه باشید.

اطمینان حاصل کنید که محصولات دارای مواد سمی نیستند. قرار گرفتن در معرض موادی مانند پارابن ها، سدیم لوریل سولفات، فتالات ها و غیره می تواند باعث بثورات پوستی و حتی سرطان پوست شود. چنین ترکیبات شیمیایی سمی در کرم های پوست، رژ لب و لاک ناخن برای مادران باردار بسیار خطرناک است.
بسیاری از محصولات آرایشی به درستی تنظیم نمی شوند. رنگ های مصنوعی، طعم دهنده ها، رتینوئیدها و اسید سالیسیلیک می توانند تا حد زیادی به سلامت شما آسیب بزنند. رتینوئیدها همچنین می توانند باعث نقص عضو در نوزادان شوند.

اکثر لوازم آرایشی تجاری فاقد مواد مغذی ضروری برای پوست شما در دوران بارداری هستند.

قبل از انتخاب هر محصول آرایشی به این نکات دقت کنید تا از مشکلات پوستی در دوران بارداری جلوگیری کنید.

آنچه باید در آرایش در دوران بارداری به دنبال آن باشید

زنان باید در دوران بارداری مراقب باشند. مواد شیمیایی سمی می توانند تأثیر قابل توجهی در دوران بارداری یا بر سلامت باروری داشته باشند. مادران باردار قبل از خرید لوازم آرایشی در دوران بارداری باید به دنبال عباراتی مانند «بدون BPA»، «بدون عطر»، «بدون DEA»، «بدون پارابن» «بدون فتالات» باشند. به سراغ لوازم آرایشی ارگانیک بروید، و باید خوب باشید، اما اگر آلرژی یا عدم تحمل غذایی دارید، ممکن است بخواهید کل لیست مواد آرایشی را بررسی کنید. اگر می تواند مهلت داشته باشد، حتی می توانید محصولات گیاهی و ارگانیک که فاقد گلوتن هستند را امتحان کنید. اگر در مورد مواد شیمیایی موجود در محصولات مطمئن نیستید، کمی تحقیق کنید و برای عوارض جانبی با متخصص پوست خود مشورت کنید.

نحوه انتخاب محصولات آرایشی سالم برای بارداری

اگر در دوران بارداری نمی توانید بدون آرایش بروید، مطمئن شوید که محصولاتی را خریداری می کنید که برای سلامتی شما و کودکتان ایمن هستند. همیشه سلامت و تندرستی کودک خود را در نظر داشته باشید. در اینجا نحوه انتخاب محصولات آرایشی ایمن در دوران بارداری آورده شده است:

۱. رژ لب

رژ لب به طور کلی توسط همه خانم ها ترجیح داده می شود، اما اگر در حین خوردن یا آشامیدن خورده شود، می تواند برای کودک شما مضر باشد.

موادی که باید از آنها اجتناب کنید

شما باید از رژ لب های حاوی مواد سمی مانند سرب، رتینیل پالمیتات، توکوفریل استات و غیره اجتناب کنید زیرا می توانند خطرات بالقوه ای برای زنان باردار ایجاد کنند. مواد شیمیایی رنگدانه یا رنگ‌ها نیز به همان اندازه مضر هستند.

محصولات جایگزین که می توانید امتحان کنید

خانم های باردار می توانند رژ لب های ارگانیک ساخته شده از مواد طبیعی مانند موم زنبور عسل، روغن کنجد، روغن بادام، روغن جوجوبا، روغن گل رز، روغن آرگان، عسل، کره کاکائو و حتی کره شفاف را امتحان کنند. ماندگاری طولانی دارد و هیچ تهدیدی برای سلامت کودک شما ایجاد نمی کند.

نکات ایمنی

  • رژ لب هایی که زنان باردار استفاده می کنند باید از مواد ارگانیک تهیه شده باشند.
  • نباید حاوی سرب باشد.
  • همچنین باید به دنبال گواهینامه ایمنی و سلامت باشید.

۲. کرم صورت

در دوران بارداری، به یک کرم صورت خوب نیاز دارید تا پوست خود را نرم و مرطوب نگه دارد و آن را سالم نگه دارد. با این حال، یافتن کرم مناسب می تواند دشوار باشد زیرا پوست شما در طول بارداری دستخوش تغییرات زیادی می شود. این مواد شیمیایی روی پوست خشن هستند و می توانند بر رشد کودک تأثیر بگذارند.

موادی که باید از آنها اجتناب کنید

مواد خشن محصولات مراقبت از پوست مانند رتینوئیدها و اسید سالیسیلیک می توانند پس از جذب توسط پوست وارد جریان خون شوند. بنابراین، از این محصولات اجتناب کنید. سایر مواد شیمیایی مانند پارابن و سدیم لوریل سولفات نیز باید اجتناب شود.

محصولات جایگزین که می توانید امتحان کنید

کرم صورت با قوام غلیظ و کرمی که به راحتی و بدون برجای گذاشتن هیچ گونه لکه ای ترکیب می شود، باید توسط مادران باردار ترجیح داده شود. از آنجایی که تعداد بسیار کمی از کرم‌های صورت بدون نسخه بدون مواد شیمیایی خشن وجود دارد، می‌توانید به سراغ کرم‌های ارگانیک بروید یا برای کرم‌های صورت مناسب با متخصص پوست خود مشورت کنید.

نکات ایمنی

به دنبال عباراتی مانند «هیپوآلرژنیک»، «بدون عطر»، «ارگانیک» و غیره باشید تا مطمئن شوید که هیچ ماده مصنوعی یا مواد شیمیایی در آن استفاده نشده است.

۳. فوندیشن یا زیر ساز آرایشی

فونداسیون یا فوندیشن یا زیر ساز آرایشی عموماً برای پنهان کردن یا کاهش ظاهر ناهموار رنگ پوست، علائم و لکه ها استفاده می شود. در دوران بارداری مستعد ابتلا به آکنه خواهید بود. اگر اصلاً می خواهید از فونداسیون استفاده کنید، روی یک فونداسیون با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید.

موادی که باید از آنها اجتناب کنید

شما باید از استفاده از فونداسیون حاوی مواد مضر مانند رتینوئیدها و اسیدهای بتا هیدروکسی خودداری کنید.

محصولات جایگزین که می توانید امتحان کنید

خانم های باردار باید از کرم پودری استفاده کنند که ظاهری طبیعی به پوست بدهد. بافت آن نه آبکی باشد و نه کرمی. همچنین باید ماندگاری بیشتری داشته باشد تا مجبور نباشید هر چند ساعت یک بار فونداسیون را دوباره استفاده کنید. برخی از برندها دارای پایه های ارگانیک در طیف وسیعی از رنگ های پوست هستند. ممکن است برای آزمایش بروید و بهترین را انتخاب کنید.

نکات ایمنی

به سراغ فونداسیون های ساخته شده با مواد طبیعی بروید و هیچ اثری از مواد نگهدارنده و رنگدانه شیمیایی ندارد.

۴. کانسیلر

خانم ها از کانسیلر برای پوشاندن عیوب پوست استفاده می کنند. آنها همراه با زیرسازی برای ایجاد درخشندگی ملایم به پوست استفاده می شوند.

موادی که باید از آنها اجتناب کنید

کانسیلرها حاوی رنگ در یک مقدار کنترل شده هستند. از هر چیزی که حاوی پلی اتیلن (PEG) و پارابن است خودداری کنید زیرا با سرطان سینه مرتبط است.

محصولات جایگزین که می توانید امتحان کنید

شما باید از کانسیلری استفاده کنید که استفاده از آن راحت باشد، پوست شما را خشک نکند، به راحتی ترکیب شود و ماندگاری زیادی داشته باشد. در دوران بارداری بهتر است به سراغ کانسیلرهایی بروید که با مواد طبیعی ساخته شده اند.

نکات ایمنی

  • وضعیت ایمنی و سلامت محصول باید قبل از خرید بررسی شود.
  • نظرات مصرف کنندگان را در اینترنت بخوانید، زیرا اکثر آنها منعکس کننده استانداردهای ایمنی محصول هستند.

۵. لاک ناخن

آیا در دوران بارداری باید لاک ناخن بزنید؟ استفاده از لاک ناخن در دوران بارداری، مخصوصاً در فرهنگ هندی، می تواند یک ماده آرایشی دشوار باشد، زیرا ما معمولا از دستان خود برای خوردن وعده های غذایی خود استفاده می کنیم. در اینجا مواردی است که باید قبل از استفاده از لاک ناخن در دوران بارداری در نظر بگیرید.

موادی که باید از آنها اجتناب کنید

لاک های ناخن ترکیبی به نام تولوئن دارند. اگر توسط خانم های باردار استنشاق شود، ممکن است باعث نقص رشد در جنین شود. این ترکیب شیمیایی همچنین باعث تحریک پوست و چشم، حالت تهوع و سرگیجه می شود. بسیاری از مواد سمی دیگر در آن وجود دارد که می تواند مانع رشد کودک شما شود. بنابراین در دوران بارداری بهتر است از مصرف آن خودداری شود.

محصولات جایگزین که می توانید امتحان کنید

شما باید رنگ های ناخن با کیفیتی را انتخاب کنید که به راحتی خرد نمی شوند یا آنهایی که بوی شیمیایی قوی ندارند. محصولات حاوی کم خطرترین مواد شیمیایی باید خریداری شوند.

نکات ایمنی

  • تا حد امکان از لاک زدن در دوران بارداری خودداری کنید.
  • اگر مجبور به استفاده از آن برای مناسبت هستید، اطمینان حاصل کنید که از مارکی استفاده کنید که تولوئن ندارد و از قاشق استفاده کنید تا ذرات رنگ وارد سیستم شما نشود.

۶. رژگونه و سایه چشم

رژگونه ها و سایه چشم ها همچنین حاوی تعداد زیادی ترکیبات شیمیایی هستند که می توانند برای پوست شما در دوران بارداری مضر باشند. رژگونه های خشک پودری و سایه های چشم نیز می توانند وارد سیستم شما شوند و باعث مشکلات سلامتی شما و کودکتان شوند. با این حال، جایگزین هایی برای رژگونه وجود دارد. در اینجا چیزی است که می توانید هنگام خرید رژگونه و سایه چشم برای استفاده در دوران بارداری به دنبال آن باشید. انتخاب رژگونه مناسب فرم صورت نیز برای خانم ها بسیار مهم است.

موادی که باید از آنها اجتناب کنید

سایه های چشم و رژگونه های حاوی پارابن و سولفات سدیم اگر وارد جریان خون شوند می توانند به کودک شما آسیب برسانند. بنابراین، قبل از خرید، مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید.

محصولات جایگزین که می توانید امتحان کنید

شما باید به دنبال محصولات بدون عطر، بدون BPA و بدون پارابن در پالت انتخابی خود باشید. طیف وسیعی از برندهای لوازم آرایشی ارگانیک رژگونه های ارگانیک درست می کنند که می توانید به سراغ آنها بروید.

نکات ایمنی

  • به دنبال یک مارک ارگانیک با کیفیت خوب بروید، اما رژگونه خود را تنها پس از اطمینان از ایمن بودن آن بخرید.
  • به جای رژگونه های پودری و سایه چشم، محصولاتی بر پایه کرم بخرید که به خوبی روی پوست ترکیب شوند.

۷. پودر صورت

پودرهای صورت پودرهای شفاف رنگدانه ای هستند که معمولاً توسط خانم ها برای ایجاد زیرسازی روی پوست استفاده می شود. اینها همچنین باید عاقلانه انتخاب و استفاده شوند تا از مشکلات پزشکی برای شما و کودک جلوگیری شود.

موادی که باید از آنها اجتناب کنید

بسیاری از پودرهای صورت دارای رتینوئید، تتراسایکلین و هیدروکینون هستند. در دوران بارداری باید به طور کامل از مصرف آنها اجتناب شود.

محصولات جایگزین که می توانید امتحان کنید

نشاسته ذرت یک جایگزین عالی برای پودر صورت است. هر گونه روغن یا عرق روی صورت را جذب می کند و به تنظیم فونداسیون نیز کمک می کند.

نکات ایمنی

اگر یک پودر صورت خوب برای استفاده در دوران بارداری پیدا کردید، مطمئن شوید که پودر اضافی را با یک برس آرایش پاک کنید.

۸. خط چشم

خط چشم معمولاً برای مشخص کردن چشم و افزایش زیبایی آن استفاده می شود. از خستگی چشم جلوگیری می کند و رطوبت را در آن حفظ می کند. قبل از اینکه مداد کژال در بازار موجود باشد، آن را در خانه با مواد ساده ای مانند کافور، روغن کرچک و روغن بادام درست می کردند. اگر هر یک از مدادهای کژال بدون نسخه برای شما کار نمی کند، می توانید از این گزینه برای درست کردن کژال خود استفاده کنید.

موادی که باید از آنها اجتناب کنید

خط چشم خریداری شده در فروشگاه همچنین دارای طیف وسیعی از مواد شیمیایی سمی است که می تواند منجر به مشکلات جدی درازمدت شود. بنابراین از کژال حاوی مواد شیمیایی اجتناب کنید.

محصولات جایگزین که می توانید امتحان کنید

خط چشم کاملاً با مواد ارگانیک مانند روغن کرچک و روغن بادام برای چشم ها سالم است و برای شما و کودک کاملاً بی خطر است. هیچ عارضه ای ندارد.

نکات ایمنی

  • هنگام خرید کژال، مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید و از خرید محصولات حاوی سرب، پارابن یا جیوه خودداری کنید.
  • اگر نمی‌خواهید در دوران بارداری خطری برای سلامتی خود و کودکتان قائل شوید، ممکن است بخواهید کاملاً از آرایش اجتناب کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید خوب به نظر برسید. راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در طول ترم، جذاب به نظر برسید.

نکاتی برای زیبا به نظر رسیدن بدون آرایش

آرایش می تواند ظاهر شما را اصلاح کند، اما شما می توانید بدون آرایش به همان اندازه شگفت انگیز به نظر برسید. در دوران بارداری، مشکلات پوستی خواهید داشت، اما درخشش بارداری را نیز خواهید داشت. بنابراین، می توانید به رژگونه، کرم پودر، کانسیلر و کژال «نه» بزرگ بگویید و همچنان زیبا به نظر برسید! در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بدون هیچ آرایشی خیره کننده به نظر برسید.

  • غذای سالم بخورید، آب میوه های تازه بنوشید و مقدار زیادی سبزیجات سبز بخورید. همه این غذاها برای تغذیه پوست و شاداب و جوان به نظر رسیدن آن شناخته شده اند.
  • مکمل های مناسب مصرف کنید. ویتامین C، E یا بیوتین به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند و به پوست درخشندگی تازه ای می بخشد.
  • مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست شما انعطاف پذیر و هیدراته بماند. آب سموم را از بین می برد و پوست شما را سالم نگه می دارد.
  • می توانید از مرطوب کننده های ارگانیک استفاده کنید تا منافذ را به حداقل برسانید و خطوط ریز را کاهش دهید.

همه زنان زیبا هستند و این آرایش نیست که شما را به بهترین شکل ظاهر می کند، بلکه زیبایی درونی شماست که شما را به آنچه هستید می سازد. بسیاری از محصولات زیبایی می توانند برای کودک شما مضر باشند، بنابراین بهتر است از مصرف آنها در دوران بارداری خودداری کنید. با این حال، اگر نمی توانید بدون آرایش بروید، به دنبال محصولات ارگانیک باشید و نکات ایمنی را رعایت نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =

مشاهده بیشتر