2

فواید دوش آب سرد

مزایای دوش آب سرد

هنگامی که دوش آب سرد می گیرید، از نظر علمی چه اتفاقی می افتد. اگر شما به اندازه کافی شجاع هستید تا آن را امتحان کنید، دوش آب سرد می تواند زندگی شما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد. با مجله سلامت سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید تا با فواید دوش آب سرد آشنا شوید.

با توجه به این انتخاب، از هر 100 نفر 99 نفر دوش آب گرم و مناسب را نسبت به دوش یخبندان انتخاب می کنند. اما مانند بسیاری از زمینه های دیگر زندگی ، با پرش از منطقه راحتی فرد چیزی بدست می آید. حقیقت این است که دوش آب سرد می تواند باعث ایجاد تغییرات و واکنشهای مثبتی در بدن انسان شود که برای سلامتی جسمی، شناختی و روانی شما مفید است.

حالا ، من می دانم که شما چه فکر می کنید “آب آب است. اگر چند درجه خنک شود چه اهمیتی دارد؟

” خوب ، وقتی صحبت از بدن انسان می شود ، درجه حرارت بسیار مهم است و بدن ما دائماً برای حفظ آن کار می کند. بنابراین هر وقت کسی برای درگیر کردن دستگاه تنظیم دما در بدن اقدام می کند – مانند قرار گرفتن در دوش آب سرد ، وان یا استخر – انواع واکنش های بدن را به حرکت در می آورید. کنجکاو هستید که بیشتر بدانید؟ در مورد برخی از موارد شگفت انگیز که هنگام دوش گرفتن آب سرد برای بدن شما اتفاق می افتد ، بخوانید.

1- کمتر معطل خواهید شد

فواید دوش آب سرد

به تعویق انداختن کارهایی که ترجیح می دهیم انجام ندهیم عادتی است که همه دوست دارند از دست بدهند. دوش آب سرد به طور منظم می تواند این کار را انجام دهد. هیچ کس نمی خواهد دوش آب سرد بگیرد ، اما هرچه بیشتر گلوله را گاز بگیرید و آن را تحویل بگیرید ، بیشتر بدن را آموزش می دهید تا در آن لحظه های تردید آویزان نشود. هرچه زمان می گذرد ، این عادت به سایر مناطق زندگی نیز گسترش می یابد.


موارد پیشنهادی


مایکل سلی ، روان درمانگر مجاز ، LMFT ، توضیح می دهد: “انسانها برای جلوگیری از درد ، اعم از آب سرد یا پرداخت مالیات ، سیم کشی می شوند.” “اجتناب از درد می تواند در به تعویق انداختن ، یکی از بزرگترین موانع انجام کارها آشکار شود. دوش آب سرد می تواند پادزهر تعویق باشد. دوش آب سرد باعث می شود مغز شما تربیت شود که یک کار ظاهراً دردناک چندان بد نیست ، و در واقع ، احساس خوبی دارد. دوش آب سرد روزانه با کاهش پاسخ مردد بودن هنگام مواجه شدن با کارهای دشوار کار می کند. روانشناسان می گویند برای مواجه شدن با مشکلات روزمره مثل مواجه شدن با آب سرد سعی کنید و این عادت را فراموش نکنید…

2- در برابر استرس و افسردگی مقاومت بیشتری خواهید داشت.

مزایای دوش آب سرد

بسیاری از روانشناسان ، مانند هالی شیف ، Psy.D. ، حتی برای کمک به بیماری هایی از جمله اضطراب ، افسردگی و OCD ، دوش آب سرد را برای بیماران خود تجویز می کنند. وی توضیح می دهد: “تغییرات مختصر در دمای بدن مانند شنای سرد برای کمک به عملکرد مغز نظریه پردازی شده است.” “درمان شوک با آب سرد ما را در معرض استرس گرمایی قرار می دهد ، که بتا اندورفین و نورآدرنالین را در مغز فعال می کند.” وی توضیح می دهد که “بتا اندورفین ها مولکول های” احساس خوبی “هستند که حس رفاه می دهند.”

در همین حال ، استحمام با آب سرد همچنین “هورمون کورتیزول را کاهش می دهد” ، که معمولاً در صورت استرس و اضطراب وارد عمل می شود. “قرار گرفتن در معرض سرما همچنین سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند ، که باعث افزایش ترشح مغز نوراپی نفرین می شود – هورمون غده فوق کلیه که به افراد افسرده کمک می کند احساس” طبیعی “بیشتری داشته باشند.”

یک مطالعه ، که در مجله پزشکی Medical Hypotheses منتشر شد ، نشان داد که بیماران افسرده از دوش آب سرد کوتاه و دو بار در روز و به مدت چند هفته منافع واقعی را تجربه می کنند.

3- خیلی کمتر مریض می شوی

دوش آب سرد

دوش آب سرد باعث می شود تعداد بیشتری از گلبول های سفید خون در سراسر بدن شما گردش کنند ، که هرگز چیز بدی نیست. آن سلولهای کوچک مفید 24/7 به سختی کار می کنند تا شما را در برابر بیماری محافظت کنند. این احتمالاً به دلیل افزایش متابولیک ناشی از قرار گرفتن در معرض آب سرد است که متعاقباً سیستم ایمنی بدن را شروع می کند.

این تحقیق ، که اخیراً در Harvard Business Review منتشر شده است ، نشان می دهد که چگونه افرادی که به طور منظم دوش آب سرد می گیرند در مقایسه با گروه کنترل 29٪ روز بیمار کمتر می گیرند.

4- بدون قهوه کاملاً بیدار خواهید شد.

اهمیت دوش آب سرد

میلیون ها و میلیون ها نفر برای رفع نیاز روزانه به کافئین نیاز دارند ، اما دوش آب سرد می تواند به همان خوبی این کار را انجام دهد و شما را از سفر به استارباکس نجات دهد. وقتی تمام آن آب یخی به بدن می بارد ، پاسخ طبیعی “جنگ یا گریز” ما را فعال می کند. همه اینها منجر به هجوم طبیعی آدرنالین و احساس هوشیاری می شود که حتی قوی ترین دم کرده ها ممکن است ایجاد نکنند. یک پروژه تحقیقاتی حتی دریافت دوش آب سرد برای کمک به کسانی که از سندرم خستگی مزمن رنج می برند بسیار مهم است.

5- پوست و موهای شما می درخشد.

فواید دوش آب سرد

چه کسی موهای بهتر و پوست درخشان تری نمی خواهد؟ دوش آب سرد نمی تواند پوست شما را از روغن های طبیعی مورد نیاز مانند دوش آب گرم محروم کند. دوش آب گرم ممکن است احساس خوبی داشته باشد ، اما در واقع می تواند منافذ پوست ما را ویران کند. علاوه بر این ، دوش آب سرد می تواند کوتیکول های مو را تقویت کند.


مطلب پیشنهادی: ۲۵ روش برای صرفه جویی در مصرف آب


آبهای سرد پوست شما را محکم می کند و درخشش طبیعی به پوست می بخشد. وقتی صحبت از مو می شود ، دوش های سرد ضمن تقویت قدرت کوتیکول های مو ، باعث بسته شدن و تقویت آن می شوند. علاوه بر این ، آب سرد به موانع طبیعی آسیب نمی رساند.  کارشناس ورزشی می گوید برای راه های بیشتر برای داشتن زندگی سالم از هم اکنون ، ترفند 10 ثانیه ای که به کاهش وزن شما کمک می کند را از دست ندهید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 1 =

  1. امین گفت:

    سلام بسیار مطلب خوبی بود ممنون

    1. جیران گفت:

      درود بر شما

مشاهده بیشتر