0

بهترین راه برای تنبیه فرزند

بهترین راه برای تنبیه فرزند

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بهترین راه برای تنبیه فرزند یا فرزندان بپردازیم. به عنوان والدین ، ​​یکی از وظایف اصلی شما این است که به فرزندان خود ، خوب رفتار کردن را آموزش دهید. این کاری است که به زمان و حوصله زیادی نیاز دارد. اما ، این به یادگیری موثر و سالم نظم و انضباط در کودک کمک می کند.

در اینجا نکاتی از آکادمی اطفال آمریکا در مورد بهترین راه ها جهت کمک به فرزند شما برای یادگیری رفتار قابل قبول در هنگام رشد آورده شده است.

10 استراتژی موثر انضباط سالم

آکادمی اطفال آمریکا استراتژی های انضباطی مثبتی را توصیه می کند که به طور موثر به کودکان آموزش می دهد تا رفتار خود را مدیریت کرده و از آنها در برابر خطرات ضمنی ارتقاء سلامت جلوگیری کنند. این توصیه ها شامل موارد زیر می باشد:

1- نشان بدهید و بگویید. با گفتار و کردار آرام به کودکان حق را از باطل بیاموزید. الگوهایی از رفتارهایی که دوست دارید به فرزندان خود نشان دهید.

2- محدودیت ها را تعیین کنید. قوانین واضح و ثابتی داشته باشید که فرزندان شما می توانند از آنها پیروی کنند. مطمئن شوید که این قوانین را بر حسب شرایط سنی که می توانند درک کنند توضیح دهید.

3- عواقب تعیین کنید. آرام و قاطعانه عواقب را در صورت عدم رفتار مقرر شده توضیح دهید. به عنوان مثال ، به او بگویید که اگر اسباب بازی هایش را بر ندارد ، آنها را برای بقیه روز کنار می گذارید و حتما پیگیری دقیق انجام دهید. پس از چند دقیقه تسلیم نشوید. اما به یاد داشته باشید ، هرگز چیزی را که فرزند شما واقعاً به آن احتیاج دارد ، مانند یک وعده غذایی را برندارید.

4- حرف آنها بشنوید چون گوش دادن مهم است. اجازه دهید کودک شما قبل از کمک به حل مشکل ، داستان را تمام کند. مراقب مواقعی باشید که رفتارهای نادرست الگویی دارد ، مانند این که کودک شما حسادت می کند. با فرزند خود در این مورد صحبت کنید نه اینکه فقط عواقبی را به همراه داشته باشید.

5- توجه خود را به آنها جلب کنید. قوی ترین ابزار برای انضباط موثر توجه است – تقویت رفتارهای خوب و دلسردی دیگران. به یاد داشته باشید ، همه کودکان توجه والدین خود را می خواهند.

6- آنها را خوب ببینید. کودکان باید بدانند چه زمانی کار بدی انجام می دهند و چه زمانی کار خوبی را انجام می دهند. به رفتار خوب توجه کنید و به آن اشاره کنید ، موفقیت و تلاش های خوب را ستایش کنید. دقیق باشید (به عنوان مثال ، “عجب کار خوبی کردی که آن اسباب بازی را جمع کردی!”).

7- بدانید چه موقع پاسخ ندهید. تا زمانی که کودک شما کاری خطرناک انجام نمی دهد و برای رفتار خوب توجه زیادی به او می شود ، نادیده گرفتن رفتار بد می تواند راه موثری برای جلوگیری از آن باشد. نادیده گرفتن رفتارهای بد نیز می تواند پیامدهای طبیعی اعمال کودکان را به آنها بیاموزد. به عنوان مثال ، اگر کودک شما خوراکی هایش را عمداً بیندازد ، به زودی دیگر خوراکی برای خوردن باقی نمی ماند. اگر او اسباب بازی خود را بیندازد و بشکند ، نمی تواند با آن بازی کند. دیری نمی گذرد که او یاد می گیرد خوراکی هایش را نیندازد و با اسباب بازی هایش با دقت بازی کند.

8- برای دردسر آماده باشید. برای شرایطی برنامه ریزی کنید که فرزند شما ممکن است در رفتار مشکل داشته باشد. آنها را برای فعالیتهای آینده و نحوه رفتار آنها آماده کنید.

9- تغییر رفتار بد کودک. گاهی اوقات کودکان بد حوصله می شوند یا بهتر نمی دانند. کار دیگری را برای انجام کار فرزند خود بیابید.

10- یک وفقه زمانی تعریف کنید. زمانی که یک قانون خاص زیر پا گذاشته می شود ، تعریف یک وقفه زمانی می تواند بسیار مفید باشد. این ابزار انضباطی با هشدار دادن به کودکان در صورت عدم توقف زمان ، یادآوری اشتباهات خود در چند کلمه و تا حد امکان با کمترین احساس ممکن ، و حذف آنها از وضعیت برای بهترین حالت ، بهترین عملکرد را دارد. برای مثال مدت زمان یک دقیقه برای هر سال سن یک قاعده خوب است. با کودکانی که حداقل سه سال سن دارند ، می توانید به فرزندان خود اجازه دهید به جای تنظیم زمان سنج ، وقفه زمانی خود را پیش ببرند. فقط می توانید بگویید: “به تایم استراحت بروید و زمانی که احساس آمادگی و کنترل کردید برگردید.” این استراتژی ، که می تواند به کودک در یادگیری و تمرین مهارت های مدیریت خود کمک کند ، برای کودکان بزرگتر و نوجوانان نیز به خوبی کار می کند.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =

مشاهده بیشتر