0

تاثیر رقصیدن بر آرامش

تاثیر رقصیدن بر آرامش

تاثیر رقصیدن بر آرامش

چگونه رقص می تواند به شما کمک کند تا آرام باشید وقتی به مزایای بالقوه رقص، عضلات لاغر و بهبود تناسب اندام فکر می کنید. اما رقص می تواند چیزهای فراتر از ورزش بدنی در اختیار ما قرار دهد، همچنین می تواند ذهن ما را آرام کند. پیشنهاد می کنیم با بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید تا با تاثیر رقصیدن بر آرامش آشنا شوید.

تاثیر رقصیدن بر آرامش

رقص می تواند چیزهای فراتر از ورزش بدنی در اختیار ما قرار دهد، همچنین می تواند بهزیستی ذهنی ما را نیز تکمیل کند. در دنیایی که همیشه در حال رفت و آمد هستیم، یافتن راه های جدید و مؤثر برای رفع استرس می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین، اگر می خواهید مزایای رقص را کشف کنید، به خواندن ادامه دهید.

علم رقص و کاهش استرس بدن غریزه برای پاسخ دادن به ریتم یک علم اولیه است. رقص، به اشکال مختلف آن، تقریباً در هر فرهنگی قابل ردیابی است، که در عمل اجتماعی به عنوان وسیله ارتباطی و جشن جای گرفته است.


موارد پیشنهادی


به طور خلاصه، رقصیدن مراکز پاداش مغز را تحریک می کند، مانند قشر orbitofrontal. بدن ما به ریتم ها پاسخ می دهد و نتیجه آن موجی از اندورفین و سروتونین است که آن را به یک شکل بسیار موثر برای کاهش استرس تبدیل می کند.

رقص همچنین نوعی روش درمانی توصیه شده برای مبتلایان به افسردگی یا اضطراب است. مطالعات بالینی که معمولاً تحت عنوان DMT (درمان حرکتی رقص) شناخته می شود.

حتی ثابت کرده است که جلسات منظم می تواند باعث بهبود یادآوری حافظه در مبتلایان به زوال عقل شود. درست مثل یوگا، رقص کل سیستم انرژی بدن را هدف قرار می دهد، که از نظر جسمی و معنوی ادغام می شود.

هنگام رقصیدن، ذهن ما از حالت هوشی واکنشی که غالباً در زندگی پرمشغله ما را کنترل می کند، به حالت آگاهی تغییر یافته ای تبدیل می شود. درست است، گوش دادن به موسیقی می تواند به شما در رفع استرس کمک کند!

بزرگترین چیز در مورد رقص این است که همه چیز را شامل می شود. مهم است که به یاد داشته باشید که رقص انواع مختلفی دارد و می تواند از بسیاری جهات تمرین شود – این فقط برای جوانب مثبت نیست! تمرین از راحتی در خانه خود می تواند به اندازه ثبت نام در یک کلاس محلی شادی آور باشد.

در اینجا چند ایده برای ادامه کار وجود دارد:

آینه بخشیدن اگر کلمه رقص باعث می شود کمی احساس ترس کنید، چرا با برخی حرکات ساده شروع نمی کنید. در هسته اصلی آن، رقص به سادگی هنر حرکت دادن بدن است، بنابراین چرا برای شروع یک تمرین آینه کاری با یک شریک زندگی را امتحان نمی کنید. در مواجهه با شریک زندگی خود، با چند بار تنفس کنترل شده شروع کنید تا تنش را از بین ببرید. سپس به نوبت حرکات را ایجاد کنید، در حالی که سایر موارد آینه هستند.
حرکات می تواند ساده، حرکات بازو یا کج شدن سر باشد، اما نکته مهم این است که نفس خود را حفظ کنید. گوش دادن به موسیقی آرامش بخش می تواند تمرکز شما را افزایش دهد و هنگامی که راحت بودید می توانید کل بدن خود را در تمرین قرار دهید.

 

گاهی اوقات، فقط روشن کردن یک موسیقی آرامش بخش، بستن چشم ها و اجازه دادن به بدن به صورت غریزی حرکت می کند، می تواند کافی باشد. تمرین انفرادی را می توان متناسب با روحیه و نیازهای شما نیز تهیه کرد.

مانند هر عمل، مهم است که بدن را بعد از ورزش بدنی استراحت دهید، بنابراین حتماً ماهیچه ها را کشیده و خنک کنید. اگر می خواهید روزمره خود را افزایش دهید، چرا یوگا را در نظر نگیرید. درمان های الهام گرفته از یوگا باعث کشیده شدن و کشش عضلات می شوند در حالی که بدن را با مجموعه ای از سلول های هوازی پشتیبانی می کنند.


بیشتر بخوانید: 


رقص دیگر چه کاری می تواند برای من انجام دهد؟
قبلاً یوگا یا سایر اشکال ورزش را تمرین کرده اید؟ در اینجا چند روش وجود دارد که رقص می تواند به تقویت عملکرد موجود شما کمک کند:

تعادل و هماهنگی بهتر
یک مطالعه دانشگاه ایالتی اخیراً نشان داده است که پس از 12 هفته زومبا، 60 بزرگسال 65 تا 91 ساله در مهارتهای شناختی زیرکانه خود مانند تشخیص بصری و تصمیم گیری بهبود یافته اند. هرچه بیشتر برقصیم، بدن ما در تشخیص حرکت بهتر می شود. این بدان معناست که شما می توانید زمان کمتری را با نگرانی در مورد وضعیت بعدی یوگا سپری کنید و از هر لحظه تمرین نهایت لذت را ببرید.

قدرت و کنترل
برخلاف اکثر اشکال ورزشی، رقص کل بدن را از جمله ماهیچه هایی که غالباً از تمرین فرار می کنند، شرکت می دهد. اهمیت وضعیت بدنی فراتر از ارزش زیبایی شناختی دارد. به سادگی ایستادن با نواحی کمر، شکم که درگیر هستند، سطح کاملا جدیدی از کنترل را به بدن شما می دهد.

انعطاف پذیری
درست مثل یوگا، رقص روی طولانی شدن ماهیچه ها، باز شدن باسن و شل شدن پاها کار می کند. اگر به طور منظم تمرین شود، تهویه رقص می تواند سطح انعطاف پذیری شما را به شدت بهبود بخشد و به شما کمک می کند تا به یک اوتاناسانای عمیق تر و راحت تر برسید.

نکته برتر: 

این است که چگونه رقص می تواند به شما در آرامش کمک کند. چه بخواهید استرس و تنش خود را برطرف کنید و چه به راحتی روحیه خود را بالا ببرید، چه بهانه ای بهتر برای بلند شدن و رقصیدن نیاز دارید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

مشاهده بیشتر