0

خواص، فواید و مضرات انگور

خواص، فواید و مضرات انگور

خواص، فواید و مضرات انگور

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی خواص، فواید و مضرات انگور بپردازیم. انگور میوه درخت انگور است که از انگورهای زیادی تشکیل شده است که خوشه را تشکیل می دهند. عمدتاً به دو دسته انگور سفید و انگور سیاه تقسیم می‌شود و بسته به کاربرد، انگور برای خوردن، انگور برای شراب‌سازی و کشمش داریم.

انگور سرشار از آنتی اکسیدان است و به دلیل خواص ملین آن به تنظیم روده کمک می کند. آنها همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و به جلوگیری از تومور کمک می کنند. در ادامه این مقاله به بررسی تمامی خواص انگور خواهیم پرداخت.

خواص مفید انگور

۱. انگور آنتی اکسیدان است

خواص آنتی اکسیدانی انگور عمدتاً در دانه ها و پوست غنی از فنل مهم، رسوراترول است که با اثرات مضر رادیکال های آزاد مبارزه می کند و موفق به فعال کردن سه ژن مسئول طول عمر می شود. همچنین به کنترل سطح کلسترول بد (LDL) کمک می کند.

۲. انگور ملین است

انگور حاوی فیبر و اسیدهای چرب است که خواص ملین سبکی برای مبارزه با یبوست دارد. در صورت اسهال نیز برگ انگور که یک ساعت در آب جوشانده شود مفید است. دم کرده باید فیلتر شود و می توانید تا دو لیوان در روز بنوشید.

۳. انگور از تومورها جلوگیری می کند

انگور به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود از تومور جلوگیری می کند به خصوص به لطف کورستین و رسوراترول. آنتی اکسیدان ها به پاکسازی کبد نیز کمک می کنند.

۴. انگور نوشدارویی برای بیماری های پوستی است

انگور حاوی ویتامین هایی مانند B۳ است که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و در موارد آکنه نیز مفید است. از سوی دیگر، ویتامین B۱ به روند بهبودی کمک می‌کند و B۲ با مقابله با رادیکال‌های آزاد که مسئول پیری سلولی هستند، یک اثر آنتی‌اکسیدانی ایجاد می‌کند.

۵. انگور فشار خون را کاهش می‌دهد

انگور حاوی مقدار زیادی پتاسیم و سدیم کمی است، بنابراین ادرارآوری را تحریک می‌کند، یک چیز کاملاً مفید برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند و همچنین از بیماری کلیوی رنج می‌برند.

۶. انگور از پوکی استخوان جلوگیری می کند

انگور سرشار از املاح معدنی مهم مانند کلسیم، مس و آهن است، علاوه بر بور، عنصر اساسی دیگری است زیرا جذب کلسیم در استخوان ها را تسهیل می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. مصرف انگور برای کسانی که از آرتروز و دردهای روماتیسمی رنج می برند نیز توصیه می شود.

۷. انگور انرژی بخش است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

انگور، به خصوص انگور سیاه، در مواقع خستگی مفید است، زیرا حاوی کورستین است، فلاونوئید مهم به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن که می تواند انرژی زیادی نیز بدهد. از طرف دیگر ملاتونین به تنظیم ریتم شبانه روزی کمک می کند، بنابراین در مواقع استرس یا بعد از تعطیلات مفید است. علاوه بر این، ویتامین های موجود در انگور (از جمله ویتامین K) به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از ما در برابر بیماری های فصلی محافظت می کند. علاوه بر این، رسوراترول یک اثر ضد قارچی نیز دارد.

۸. انگور برای درمان واریس مفید است

انگور مخصوصاً سیاه دارای خاصیت قابض است و برای کسانی که از شکنندگی مویرگ ها، بواسیر و نارسایی وریدی به ویژه در پاها رنج می برند مفید است. خاصیت قابض آن در صورت خونریزی نیز مفید است.

۹. انگور از بیماری های دژنراتیو جلوگیری می کند

خوردن انگور به تقویت دیواره رگ های خونی کمک می کند و به دلیل قدرت آنتی اکسیدانی آن از بیماری های دژنراتیو جلوگیری می کند.

۱۰. انگور به قلب کمک می کند

خوردن انگور همچنین از قلب محافظت می کند و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند زیرا از تجمع، مایع شدن خون و جلوگیری از لخته شدن در رگ ها جلوگیری می کند.

۱۱. انگور دارای خواص ضد اسیدی است

بعد از یک وعده غذایی بزرگ می توانید از خواص ضد اسید این میوه بهره مند شوید: یک خوشه خوب انگور به جلوگیری از سوزش سر دل کمک می کند.

۱۲. انگور برای کم خونی و نقرس مفید است

انگور حاوی آهن مفید برای کم خونی و کمبود این نمک معدنی است. آنها همچنین می توانند در مورد نقرس مفید باشند، به خصوص آب انگور که به از بین بردن اسید اوریک کمک می کند.

۱۳. انگور می تواند به کاهش وزن شما کمک کند

همانطور که دیدیم، انگور حاوی بسیاری از قندهای ساده است و در یک رژیم غذایی کم کالری مطمئناً استفاده از انگور سفید که حاوی قند کمتری است مناسب تر است. سپس رژیم انگور یا درمان انگور (آمپلوتراپی)، نوعی درمان سم زدایی و تصفیه است که به از دست دادن مایعات اضافی نیز کمک می کند. این درمان برای چند روز حداکثر سه روز انجام می شود و عبارت است از خوردن انگور به عنوان تنها غذای روزانه که از نیم کیلو تا دو کیلو در روز شروع می شود.

درمان انگور همچنین می تواند برای غلبه بر دوره های نقاهت و همچنین در دوران بارداری و در موارد خستگی مفید باشد. بدیهی است که این یک درمان است که باید تحت نظارت پزشکی انجام شود و از انجام آن خودداری کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 9 =

مشاهده بیشتر