0

بهترین غذاها برای سلامت قلب

بهترین غذاها برای سلامت قلب

بهترین غذاها برای سلامت قلب

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی بهترین غذاها برای سلامت قلب بپردازیم. بیماری های قلبی هنوز قاتل شماره یک انسان محسوب می شوند. ما 15 ماده غذایی را معرفی خواهیم کرد که اگر به عنوان بخشی از رژیم غذایی مناسب مصرف شوند ، ممکن است به سلامت قلب شما کمک کند.

البته کارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید برای حفظ سلامت قلب و عاری از بیماری انجام دهید.

شما می توانید یک برنامه چکاپ سالانه برای خود داشته باشید ، روزانه ورزش کنید ، سیگار را ترک کنید یا اقداماتی را برای کاهش سطح استرس در زندگی خود انجام دهید.

همه این موارد می توانند بر سلامت قلب تأثیر مثبت داشته باشند. اما ، یکی از ساده ترین تغییرات در شیوه زندگی که برای قلب شما مفید است ، مراقبت از غذاهایی است که می خورید می باشد.

در حال حاضر نزدیک به شش میلیون نفر از افراد با نارسایی قلبی زندگی می کنند و حدود نیمی از این افراد ظرف 5 سال پس از تشخیص می میرند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها هشدار می دهند که خوردن غذاهای سرشار از چربی ، کلسترول یا سدیم می تواند برای قلب بسیار مضر باشد. بنابراین ، هنگام انجام اقدامات برای به حداقل رساندن خطر بیماری های قلبی ، رژیم غذایی شروع خوبی است.


موارد پیشنهادی


در این مقاله می خواهیم به بررسی برخی از بهترین غذاها برای سلامت قلب بپردازیم.

1. مارچوبه

مارچوبه منبع طبیعی فولات است که از تجمع آمینو اسید به نام هموسیستئین در بدن جلوگیری می کند. سطوح بالای هموسیستئین با خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است و بیماری عروق کرونر و احتمال سکته را افزایش می دهد.

2. لوبیا ، نخود فرنگی ، نخود و عدس

لوبیا ، نخود فرنگی ، نخود و عدس که به عنوان حبوبات شناخته می شوند همه می توانند سطح لیپوپروتئین با چگالی پایین “کلسترول بد” را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. آنها همچنین سرشار از فیبر ، پروتئین و پلی فنول های آنتی اکسیدانی هستند که همگی تأثیرات مفیدی بر قلب و سلامت عمومی دارند.

3. انواع توت ها

توت ها همچنین مملو از پلی فنول های آنتی اکسیدانی هستند که به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند. توت ها منبع عالی فیبر ، فولات ، آهن ، کلسیم ، ویتامین A و ویتامین C هستند و چربی کمی دارند.

4. کلم بروکلی

برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن منظم کلم بروکلی بخارپز می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و از بیماری های قلبی جلوگیری کند.

5. دانه چیا و دانه کتان

این دانه ها منبع غنی گیاهی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند آلفا لینولنیک اسید هستند. امگا 3 دارای اثرات مفید زیادی مانند کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول تام می باشد. آنها همچنین فشار خون را کاهش داده و تجمع پلاک های چربی در عروق را به حداقل می رسانند.

منابع امگا 3 خطر اختلالاتی که می توانند منجر به حمله قلبی شوند ، مانند ترومبوز و آریتمی را کاهش می دهند.

6. شکلات تلخ

شکلات تلخ نمونه کمیابی از غذایی است که طعم شگفت انگیزی دارد و برای شما مفید است.

در حال حاضر دانشمندان معتقدند که شکلات تلخ دارای مزایای محافظتی در برابر تصلب شرایین است ، یعنی زمانی که پلاک در داخل عروق جمع می شود و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

به نظر می رسد شکلات تلخ از دو مکانیسم دخیل در تصلب شرایین جلوگیری می کند: سفتی عروق و چسبندگی گلبول های سفید خون ، زمانی که گلبول های سفید خون به دیواره رگ های خونی می چسبند.

علاوه بر این ، مطالعات نشان داده اند که افزایش میزان فلاوانول شکلات تلخ که ترکیبی است که آن را خوش طعم و خوش طعم می کند ، مزایای محافظتی را کاهش نمی دهد.

7. قهوه

همچنین قهوه نیز یکی از مهمترین نوشیدنی ها برای سلامت قلب است. یک مطالعه اخیر نشان داد که نوشیدن منظم قهوه با کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی و سکته مرتبط است.

8. ماهی سرشار از امگا 3

ماهی منبع قوی اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است که به قلب کمک می کند اما چربی اشباع کمی دارد. به افرادی که بیماری قلبی دارند یا در معرض خطر ابتلا به آن هستند ، اغلب توصیه می شود که با خوردن ماهی ، میزان امگا 3 خود را افزایش دهند. این به این دلیل است که آنها خطر ضربان قلب غیرطبیعی را کاهش داده و رشد پلاک را در شریان ها کند می کنند.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا ، ما باید حداقل 3.5 بار در هفته ماهی چرب مانند ماهی قزل آلا ، شاه ماهی ، ماهی قزل آلا ، ساردین یا ماهی تن بخوریم.

9. چای سبز

یک بررسی سیستماتیک در سال 2011 نشان داد که نوشیدن چای سبز با کاهش کمی کلسترول همراه است ، همانطور که می دانیم ، عامل اصلی بیماری های قلبی و سکته مغزی است. اما این بررسی نتوانست مشخص کند که فرد برای دریافت مزایای سلامتی باید چقدر چای سبز بنوشد.

در سال 2014 ، بررسی دیگری تأثیر نوشیدن چای سبز بر افراد مبتلا به فشار خون بالا را مورد بررسی قرار داد. این گزارش به این نتیجه رسید که چای سبز با کاهش فشار خون ارتباط دارد.

10. آجیل

بادام ، فندق ، بادام زمینی ، بادام زمینی ، پسته و گردو همه گزینه های آجیل مفید برای قلب هستند. این آجیل سرشار از پروتئین ، فیبر ، مواد معدنی ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. گردو نیز مانند ماهی و دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و آنها را به یک میان وعده سالم برای قلب تبدیل می کند.

11. کبد

از بین تمام گوشت های اندام ، کبد غنی ترین مواد مغذی است. به طور خاص ، کبد با اسید فولیک ، آهن ، کروم ، مس و روی برآمده است که سطح هموگلوبین خون را افزایش می دهد و به سلامت قلب ما کمک می کند.

12. بلغور جو دوسر

از آنجا که بلغور جو دوسر غنی از فیبر محلول است ، ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. بررسی شواهد در سال 2008 به این نتیجه رسید که محصولات مبتنی بر جو دوسر کلسترول را بدون هیچ گونه عوارض جانبی کاهش می دهند.

13. اسفناج

شما می توانید با مصرف منظم منابع خوب منیزیم به حفظ ریتم قلب سالم کمک کنید. اسفناج یکی از بهترین منابع منیزیم رژیمی است و مصرف غذای مورد علاقه پوپای با فواید زیادی برای سلامتی همراه است.

14. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای مواد مغذی زیادی است که ممکن است به سلامت قلب ما کمک کند. میوه های کوچک قرمز سرشار از فیبر ، پتاسیم ، ویتامین C ، فولات و کولین هستند که همگی برای قلب مفید هستند.

پتاسیم علاوه بر جلوگیری از بیماری های قلبی ، برای ماهیچه ها و استخوان ها مفید است و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.

دانشمندان استدلال کرده اند که افزایش مصرف منبع پتاسیم و کاهش مصرف سدیم مهمترین تغییر رژیم غذایی هنگام تلاش برای کاهش خطر بیماری های قلبی است.

15. سبزیجات

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که ما روزانه هشت وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات بخوریم. سبزیجات دارای چربی و کالری کمی هستند اما سرشار از فیبر ، مواد معدنی و ویتامین هستند. مقدار مفید سبزیجات در رژیم غذایی می تواند به تعدیل وزن و فشار خون کمک کند.


بیشتر بخوانید: دسر ماست و شکلات – مناسب دیابتی ها


برای بهبود سلامت خود ، با پست های متنوع ما در مجله سلامت جیران همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 2 =

مشاهده بیشتر