0

کوکوی شش رنگ

کوکوی شش رنگ

کوکوی شش رنگ

با آموزش کوکوی شش رنگ از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

کوکوی شش رنگ

اگر می خواهید برای مهمانتان سنگ تمام بگذارید برایش کوکوی شش طبقه بپزید. این کوکو در واقع چند غذا در یک غذاست. با همان دردسرهای پخت هر کدام از غذاها، ولی نتیجه آنقدر جذاب است که هم خستگی از تنتان بیرون می رود هم مهمانتان از این غذای خوشمزه لذت می برد.

مواد لازم

1 و 1/2 پیمانه لوبیا سبز ریز خرد شده

2 و 1/2 پیمانه هویج پخته و رنده شده

1 ق س آرد گندم

1/2 پیمانه خلال بادام

3 عدد سیب زمینی

1/2 پیمانه پیاز خرد شده

4 ق س روغن

230 گرم گوشت چرخ شده

2 ق م دارچین

1/2 پیمانه گردوی خرد شده

1 ق م زردچوبه

300 گرم گوشت سینه مرغ

50 گرم کره

12 عدد تخم مرغ

1 ق س آبلیمو

نمک و فلفل به میزان لازم


بیشتر بخوانید:

خواص شگفت انگیز گردو

خواص دارچین


طرز تهیه کوکوی شش رنگ

  1. لوبیا سبز را با مقداری آب و نمک بپزید. سیب زمینی را هم آب پز کرده بعد از پخت رنده کنید. سیب زمینی رنده شده را هم در کاسه ای جداگانه بریزید. هویج پخته و رنده شده را هم در کاسه ای جداگانه ریخته و مقداری آرد، خلال بادام و زردچوبه اضافه کرده و باهم مخلوط کنید. مرغ را چرخ کرده با یک قاشق سوپ خوری کره و کمی نمک و فلفل مزه دار کرده و در یخچال بگذارید.
  2. پیاز خرد شده را در تابه ای با مقداری روغن تفت دهید. بعد از سرخ شدن پیاز، گوشت چرخ کرده را هم افزوده و همراه با کمی نمک،فلفل و زردچوبه سرخ کنید.دارچین و گردو را هم افزوده و پس از بی آب شدن گوشت، حرارت را خاموش کنید. دو عدد تخم مرغ در کاسه مرغ بشکنید و خوب هم بزنید. به کاسه لوبیا سبز هم کمی نمک و فلفل و زردچوبه افزوده و تخم مرغ نیز بیافزایید و خوب هم بزنید.
  3. دو عدد تخم مرغ هم به هویج بیفزایید. در این صورت مایه کوکوی هویج هم حاضر است. سیب زمینی های رنده شده را بادو عدد تخم مرغ و کمی نمک و فلفل مخلوط کرده و کناری بگذارید. حالا نوبت گوشت سرخ شده است که در یک کاسه ریخته شود و با دو عدد تخم مرغ مخلوط گردد تا مایه کوکوی گوشت هم حاضر شود.
  4. فر را با درجه حرارت 350 درجه فارنهایت معادل 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. تا فر گرم می شود قالب را آماده کنید. کف و دیواره های قالب را چرب کنید. به عنوان اولین لایه نیمی از مایه کوکو سیب زمینی را در کف قالب بریزید و خوب صاف و یکنواخت کنید.لایه دوم مایه کوکوی لوبیا سبز است که باید روی لایه اولی قرار بگیرد.
  5. لایه سوم مایه کوکوی هویج و بعد مایه کوکوی مرغ است. در اینجا مایه گوشت و تخم مرغ را روی دیگر لایه ها ریخته و برای لایه آخر نیم دیگر مایه کوکو سیب زمین ها را بریزید و سطح کوکو را صاف کنید.
  6. روی قالب را با کاغذ آلومینیوم کاملاً بپوشانید و با نوک خلال دندان چند سوراخ روی فویل ایجاد کنید. یک ظرفی که از قالب بزرگتر است و حدود چند سانت ارتفاع دارد را انتخاب کرده به اندازه دو سانت در این ظرف آب داغ بریزید.
  7. قالب را در ظرف آب گذاشته و هر دو را با هم در طبقه وسط فر به مدت 90 دقیقه حرارت دهید. بعد از این مدت در فر را باز کرده ظرف آب را بیرون آورده و فویل را هم برداشته و مجدداً قالب را در فر بگذارید.
  8. حالا ظرف را به مدت 12 دقیقه حرارت دهید تا روی کوکو هم طلایی شود. بعد از این مدت فر را خاموش کرده قالب را بیرون بیاورید و حدود 10 دقیقه صبر کنید تا کوکو خنک شود.
  9. کوکو را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر برای سرو بگذارید. باقی مانده کره را شیر جوشی کوچک روی حرارت بگیرید تا آب شود. آبلیمو را هم افزوده، بعد این سس را روی تمام سطح کوکو ریخته و بعد به دلخواه برش زده و سرو کنید.

 

نکته: دقت کنید هر لایه از مایه کوکو را که می ریزید با پشت قاشق صاف و یکنواخت روی لایه قبلی پهن کنید.


مطالب مرتبط: کراکت گوشت


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

مشاهده بیشتر