0

فضای ورودی خانه نشانه علایق و شخصیت شماست

فضای ورودی خانه نشانه علایق و شخصیت شماست

فضای ورودی خانه نشانه علایق و شخصیت شماست

فضای ورودی خانه نشانه علایق و شخصیت شماست را از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

فضای ورودی خانه نشانه علایق و شخصیت شماست

این روزهای آخر سال مردم در حال تغییر در اوضاع خانه هستند تا خانه های خود را به شکل مطلوبی تغییر داده و فضایی متفاوت در خانه ایجاد کنند. یکی از فضاهای مهم خانه می تواند ورودی خانه باشد. نمونه طراحی فضای ورودی خانه را با هم ببیینم.


موارد پیشنهادی


اگر شما هم تصمیم دارید فضای خانه خود را متفاوت تر از همیشه بچینید می توانید با استفاده از کمی خلاقیت و همچننی تکنیک ها و ایده هایی که در ادامه برای شما گردآوری کرده ایم این تغییرات را در ورودی خانه خود ایجاد نمایید. و مهمان های خود را از همان ابتدای ورود به خانه غافلگیر نمایید.

چند سالی می‌شود که هر چند وقت یک‌بار با دوستان دوران دبیرستانم مهمانی دورهمی داریم و در این دورهم جمع شدن‌ها و دیدار تازه کردن‌ها از هر چیزی حرف می‌زنیم و با هم مشورت می‌کنیم.

چند روز پیش هم مطابق معمول منزل یکی از بچه‌ها بودیم که یکی از دوستان گفت به تازگی منزل جدیدی خریده و در حال دکور کردن آنجاست. دوستم برای دکور ورودی ( منظورم راهروی ورودی، سالن یا فضایی است که پس از ورود از در جلویی خانه با آن مواجه می‌شویم). خانه‌اش دنبال ایده‌های خوبی می‌گشت و باز مثل همیشه سیل ایده و نظرات جالب از طرف بقیه همکلاسی‌های سابق بود که روانه می‌شد. فکر کردم بد نیست شما هم کمی در این مهمانی با ما باشید.

می‌دانید که فضای ورودی اولین جایی است که در بدو ورود در معرض دید دوستان و آشنایان قرار می‌گیرد و درواقع با دیدن ورودی خانه ذهنیت آنها در مورد شما و سلیقه‌تان شکل می‌گیرد. پس دکوراسیون فضای ورودی خانه باید به نحوی باشد که گلچینی از ویژگی‌ها، سلایق، علایق و شخصیت شما را در بدو ورود به فردی که وارد خانه شما می‌شود، نشان دهد.

محل جاکفشی طراحی فضای ورودی خانه

یکی از همکلاسی‌ها گفت: قرار دادن جاکفشی در ورودی را فراموش نکنید. از جمله وسایل مورد نیاز برای هر ورودی جاکفشی است که با وجود فضایی محدود باید در فضای ورودی خانه قرار بگیرد. کفش‌ها اولین پوششی هستند که در زمان ورود به خانه درآورده می‌شوند؛ بنابراین به دلیل نازیبا شدن فضا و همچنین رعایت بهداشت بهتر است داخل جاکفشی هر چند کوچک قرار بگیرند.

آینه

صحبت از اینجا شروع شد که یکی از بچه‌ها ‌گفت: تعبیه آینه در فضای ورودی خیلی خوب است؛ از یک طرف فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد و از طرف دیگر موقع بیرون رفتن از خانه دیگر مجبور نیستید برای برانداز کردن خودتان در آینه راهی اتاق خواب یا قسمت‌های دیگر خانه شوید. به نظر من هم واقعا درست می‌گفت چون ما خانم‌ها معمولا عادت داریم قبل از بیرون رفتن از خانه کلی خودمان را برانداز می‌کنیم. دوستم عقیده داشت یک یا چند آینه مناسب، با قاب‌های برنجی به طور چشمگیری وسعت ورودی خانه را چندین برابر می‌کند.

محل فرش در طراحی فضای ورودی خانه

شاگرد اول کلاس‌مان هم یادآوری کرد: برای این قسمت از خانه حتما یک فرش رنگارنگ در نظر بگیرید؛ فرشی که رنگ‌هایش با سایر رنگ‌های خانه هماهنگ باشد. در ضمن بهتر است فرش‌تان دایره باشد؛ دایره‌ای متناسب با فضای ورودی خانه.

رخت‌آویز

نظر دوست دیگرم این بود که باید حتما فضای ورودی رخت‌آویز یا رختکن داشته باشد. برای این منظور ایده جالبی برایتان داریم؛ اینکه می‌توانید با کمک برچسب‌های دیواری طرح یا شکل دلخواه‌تان را طراحی کرده و در قسمت‌هایی از آن قلاب نصب کنید و از آن در فضای ورودی‌تان کمک بگیرید.

دیوار خاطره‌ها

یکی از بچه‌ها می‌گفت برای ورودی خانه خودش از دیوار خاطره‌ها کمک گرفته؛ دیواری با دنیایی عکس قدیمی سیاه و سفید خاطره‌انگیز؛ دیواری که هرکس به خانه‌اش می‌آید اول درنگی مقابل آن می‌کند و به دنیای خاطرات قدم می‌گذارد. فکرش را بکنید به نظرم خیلی جالب است. یک دیوار خانه‌تان پرشود ازعکس‌هایی به یک اندازه و با قاب یکسان که با فاصله منظمی روی دیوار نصب شده‌اند. تازه به جای دیوار خاطره می‌شود از کاشی‌های طرحدار هم کمک گرفت؛ کاشی‌هایی با اندازه و شکل یکسان اما طرح‌های متفاوت که مورد توجه قرار بگیرند.

محل قرار گرفتن گلدان در طراحی فضای ورودی

پیشنهاد دوست دیگرم استفاده از گلدان و گل در این فضا بود؛ اینکه گیاهان به هر فضایی طراوت و تازگی می‌بخشند و انرژی مثبتی را به فضا تزریق می‌کنند. این کار باعث می‌شود که هر کس به خانه‌تان وارد می‌شود حس خوبی داشته باشد.

کاغذدیواری

پیشنهاد من هم برای دوست تازه خانه‌دار شده‌ام این بود که اگر قسمت ورودی با فضای کل خانه‌اش تفکیک نشده و در خانه به طور مستقیم روی هال و پذیرایی باز می‌شود، برای راحتی و آسایش خودشان هم که شده از پارتیشن‌هایی مانند تخته‌های بادبزنی که طرح‌ها و رنگ‌های فراوانی دارند برای جداسازی فضای ورودی کمک بگیرد؛ البته به کار بردن کاغذدیواری یا دیگر پوشش‌های دکوراتیو برای دیوار این‌طور ورودی‌ها‌ هم فکر خوبی است چون این‌طور که دوستم می‌گفت فضای ورودی خانه‌اش در نزدیکی فضای نشیمن واقع شده است.

فکر می‌کنم کاغذدیواری ابزار بسیار مناسبی برای تفکیک این دو فضا از یکدیگر باشد. در ضمن نصب کاغذدیواری خیلی ساده است که می‌تواند این کار را خودش انجام دهد یا از فروشگاه‌های عرضه کاغذدیواری بخواهد زحمتش را بکشند.

استفاده از نور طبیعی

همین‌طور که نظرات و ایده‌های داغ برای دکور ورودی بالا می‌گرفت، یکی دیگر از بچه‌ها ادامه داد: اگر نور طبیعی در این قسمت خانه‌‌تان ندارید با توجه به اینکه در بالاترین طبقه هستید، می‌توانید قسمتی از سقف را بردارید و به جایش یک پنجره تعبیه کنید که فضا روشن شود.

هماهنگی رنگ‌ها در فضای ورودی منزل

به دنبال صحبت‌های من یکی از بچه‌ها ادامه داد: یکی دیگر از ایده‌های زیبا برای دکوراسیون فضای ورودی استفاده از رنگ‌هایی هماهنگ با رنگ‌های موجود در دکوراسیون دیگر قسمت‌های خانه برای این فضاست؛ مثلا می‌توانید از رنگ‌های اصلی کار شده در فضا‌های دیگر خانه‌تان به عنوان رنگ‌های مکمل در دکوراسیون این بخش استفاده کنید. این کار باعث می‌شود دکوراسیون ورودی با استقلالی که دارد به نحوی با دکوراسیون دیگر فضاها مرتبط شود و همین امر زیبا و خوشایند است.

توجه کنید رنگ‌ها قادرند فضای شما را بزرگ‌تر، کوچک‌تر یا سردتر و گرم‌تر کنند؛ مثلا رنگ سفید یا رنگ‌های روشن دیوارها و سقف راهرو را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. در ضمن توصیه دوست‌مان این بود که سقف فضای ورودی را با رنگی تیره‌تر از رنگی که برای دیوارها استفاده کرده‌اید، رنگ‌آمیزی کنید تا فضا گرم‌تر و صمیمی‌تر جلوه کند. همچنین این گرما را می‌توانید به وسیله یک نورپردازی زیبا و جذاب کامل کنید.

نور در طراحی فضای ورودی منزل

و من در پایان گفتم نور؛ حواس‌تان به نور راهرو باشد. لامپ‌های معمولی، رنگ‌ها را گرم‌تر نشان می‌دهد در حالی که لامپ‌های فلورسنت و نور طبیعی راهرو را روشن‌تر و سردتر می‌کند. بهتر است از چراغ‌های دیوارکوب کمک بگیرید. چراغ‌های قابل تنظیمی که به صورت تکی، دوتایی و سه تایی در بازار موجود است و پس از نصب می توان آنها را به سمت دلخواه تنظیم کرد به صورتی که محل مورد نظرتان را روشن کند. می‌توانید نور این چراغ‌ها را روی یک دیوار، یک تابلو یا یک مجسمه دلخواه تنظیم کنید یا حتی بخشی خاصی از اتاق یا یک آرک در سقف ورودی را به وسیله آنها مشخص کنید.

دکوراسیون داخلی فضای ورودی منزل

در این قسمت از خانه باید در نظر داشت که حد فاصلی از در ورودی تا اولین فضای داخلی، طراحی گردد. این طراحی می تواند به صورت فیزیکی و با کمک مصالح ساختمانی باشد و یا می تواند با استفاده از تکنیک های داخلی و دکوراتیو انجام پذیرد. این ریز فضا در بخش فضا های عمومی خانه قرار می گیرد و بدیهی است که افراد از یک فضایی با چنین خصوصیت عمومی نمی توانند به فضا های خصوصی خانه مانند اتاق های خواب، از همان ابتدا و در محل ورودی، از مسیر فضا های دیگر خانه، جدا شده باشد. ورودی هر خانه در عمل، هدایت کننده ی فرد به پذیرایی، آشپزخانه و دستشویی است.


بیشتر بخوانید: ۵ تا از بهترین نرمشها برای افراد بالای ۴۰ سال


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =

مشاهده بیشتر