0

استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو

استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی روشهای استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو بپردازیم. همانطور که می دانید روشهای مختلفی برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن وجود دارد و مجله اینترنتی جیران همه روشهای موجود را در این مقاله به شما عزیزان معرفی خواهد کرد.

  • استعلام و پرداخت از طریق اپلیکیشن های پرداخت

  • استعلام و پرداخت از طریق سامانه های USSD

  • استعلام و پرداخت از طریق پلیس راهور

 

استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو با اپلیکیشن آیتول

اپلیکیشن آیتول یک اپ عالی و کاربردی برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت جریمه آن محسوب می شود. شما می توانید به راحتی این اپلیکیشن را از بازار یا مایکت دانلود نمایید یا بر روی عکس دانلود برنامه آیتول کلیک نمایید.

استعلام و پرداخت خلافی

استعلام و پرداخت آنلاین جرایم راهنمایی و رانندگی به همراه لیست جزییات

جهت استعلام خلافی خودرو کافیست شماره پلاک خودرو، تلفن همراه مالک و کد ملی مالک را در اپلیکیشن وارد کنید. برای استعلام خلافی نیازی به ثبت نام در سامانه سخا ندارید و استعلام خلافی بدون نیاز به کد انجام می‌شود. پس از ورود اطلاعات و پرداخت هزینه استعلام می‌توانید ریز خلافی خودروی خود را مشاهده کرده و جریمه‌های راهنمایی و رانندگی خودروی خود را به صورت موردی پرداخت کنید. هزینه استعلام خلافی ۵۲،۰۰۰ ریال است. لازم به ذکر است که آیتول دخل و تصرفی در تعیین این هزینه ندارد.

استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو

اپلیکیشن موبایلی آيتول دارای درگاه یکپارچه و کاربردی مدیریت پرداخت‌ها و خدمات خودرویی می‌باشد. شما با پرداخت هزینه‌ای کمتر از استعلام حضوری خلافی در مرکز پلیس +۱۰ و پرداخت تنها ۵۲۰۰۰ ریال و بدون احراز هویت در سامانه سخا می‌توانید جزییات خلافی خودروی خود را دریافت کرده و جرایم راهنمایی و رانندگی خودروی خود را به صورت انتخابی پرداخت کنید

روش های دریافت خلافی

  •  استعلام اینترنتی خلافی خودرو

شما می‌توانید از طریق سامانه آیتول و تنها با ورود شماره پلاک، کد ملی و شماره همراه مالک خودرو لیست جرایم خودروی خود را دریافت کرده و آنلاین پرداخت کنید

  •  استعلام خلافی با کد ملی

    شما برای استعلام خلافی علاوه بر کد ملی مالک خودرو به شماره پلاک و شماره همراه مالک خودرو نیز نیاز دارید و استعلام خلافی با کد ملی به تنهایی به امکان‌پذیر نیست.

  •  استعلام خلافی با کد VIN

    VIN یک کد هفده رقمی شامل اعداد و حروف انگلیسی است که در کارت ماشین درج شده است. شما با استفاده از این کد می‌توانید خلافی خود را به صورت پیامکی یا تلفنی استعلام بگیرید.

  •  استعلام خلافی با پیامک

    با ارسال کد VIN خودروی خود به سامانه پیامکی 1101202020 می‌توانید مبلغ کل جرایم رانندگی خودروی خود را دریافت کنید.

  •  دریافت خلافی خودرو با کد USSD

    با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید کد #۱۱۰* را شماره گیری کرده و خلافی خودروی خود را دریافت کنید.

  •  دریافت خلافی خودرو با مراجعه به پلیس۱۰+

    شما می‌توانید با در دست داشتن کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده وبا پرداخت 12000 تومان استعلام خلافی خودرو بگیرید.

  •  دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی

    در حال حاضر امکان دریافت خلافی با تماس تلفنی امکان پذیر نمی‌باشد و برای دریافت خلافی می‌توانید از طریق آیتول اقدام نمایید.

 

سوالات متداول

آیا تسویه خلافی پرداختی در سامانه آیتول به صورت آنی انجام می‌شود؟

بله، در صورت پرداخت خلافی از طریق آیتول، تسویه خلافی به صورت آنی و لحظه‌ای انجام می‌شود و جرائم شما از لیست خلافی سامانه راهور حذف خواهند شد.

آیا استعلام خلافی بدون احراز هویت در سامانه سخا امکان پذیر است؟

بله، شما برای استعلام و پرداخت خلافی در سامانه آیتول نیازی به احراز هویت در سامانه سخا ندارید.

آیا اطلاعات وارد شده باید مربوط به مالک خودرو باشد؟

بله، شماره موبایل و کد ملی وارد شده باید متعلق به مالک اصلی خودرو باشد.

چرا برای استعلام خلافی باید کارمزد پرداخت کرد؟
طبق مصوبه جدید همه سرویس‌های آنلاین استعلام خلافی موظف به دریافت مبلغ ۵۲.۰۰۰ ریال به عنوان کارمزد استعلام خلافی از سامانه‌ی پلیس راهور هستند. آیتول هیچ دخل و تصرفی در تعیین این تعرفه و همچنین دریافت یا عدم دریافت این مبلغ ندارد. لازم به ذکر است که استعلام از طریق مراکز پلیس+۱۰ نیز کارمزدی ۱۲ هزار تومانی دارد.

آيا خلافی‌های استعلام گرفته شده به‌روز هستند ؟
بله، با توجه به همکاری رسمی آیتول و پلیس راهور و همچنین اتصال سامانه آیتول به سامانه اجراییات پلیس راهور، همه خلافی‌های استعلام گرفته شده به‌روز بوده و پس از پرداخت، خلافی پرداخت شده به صورت آنی از سامانه پلیس راهور حذف خواهد شد.

کدام خلافی‌های خودرو دوبرابر خواهند شد؟
جریمه‌های الصاقی و تسلیمی حتما در صورت پرداخت نشدن دو برابر خواهند شد اما خلافی‌های دوربینی و دوبرگی به هیچ عنوان افزایش مبلغ نخواهند داشت و جریمه دیرکرد محاسبه نمی‌شوند. طبق قوانین پلیس راهور، اگر از صادر شدن خلافی تسلیمی و الصاقی دو ماه (60 روز) بگذرد و راننده نسبت به پرداخت خلافی یا اعتراض به مبلغ خلافی اعتراضی نکند، مبلغ خلافی دو برابر خواهد شد. خلافی‌های دوربینی و دوبرگی شامل این قانون نشده و مبلغ جریمه دو برابر نخواهد شد.

خلافی خودرو را از طریق آیتول پرداخت کردم اما هچنان در سامانه راهور خلافی نمایش داده می‌شود؟
سایت‌ راهور به صورت دوره‌‌ای به‌روزرسانی می‌شود و جای نگرانی نیست. چراکه پس از گذشت ۷ روز جریمه شما در سامانه‌ی خلافی راهور هم صفر خواهد شد.

پیگیری پرداخت اشتباه خلافی به چه صورت است؟
مالكان خودروهايی که به اشتباه صورت وضعيت تخلفات دیگری را پرداخت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به واحدهای اجرائیات پلیس راهور در سراسر کشور نسبت به درخواست استرداد پرداختی اشتباه اقدام کنند.

اگر یک قبض جریمه دوبار پرداخت شود، چه باید کرد؟
متاسفانه نظام پرداخت جرایم راهنمایی مبتنی بر قبض و کاملا آفلاین می‌باشد که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای کاربران می‌شود. در صورت پرداخت تکراری یک جریمه رانندگی، باید با مراجعه به واحدهای اجرائیات پلیس راهور در سراسر کشور نسبت به درخواست استرداد پرداختی اشتباه اقدام کنید. اما با استفاده سامانه پرداخت خلافی خودرو آیتول به راحتی می‌توانید از چنین اشتباهاتی جلوگیری کنید.

آیا خلافی خودرو پس از مدتی بخشیده می‌شود؟
در سال‌های گذشته همیشه صحبت‌هایی در خصوص بخشیده‌شدن خلافی خودرو وجود داشته اما هیچ‌گاه دستورالعمل و قانونی در این خصوص صادر نشده است.

پرداخت جریمه خودرو از سایت راهور 120

سایت پلیس راهور ناجا به آدرس rahvar120.ir اولین مرجع رسمی پرداخت آنلاین خلافی خودرو به‌حساب می‌آید که با استفاده از چند مرحله ساده می‌توانید نسبت به پرداخت قبض جریمه رانندگی خود در این سایت اقدام کنید. بهترین راه برای پرداخت جریمه خودرو، پرداخت از طریق سایت پلیس راهور است چرا که مطابق با آخرین وضعیت بدهی شما بوده و شما مستقیما با پلیس راهور به عنوان مرجع دریافت کننده جریمه در تماس هستید. مراحل پرداخت خلافی خودرو از راهور به‌قرار زیر است:

اگر جریمه شما به صورت تسلیمی باشد و قبض جریمه برایتان صادر شود یا از طریق دوربین جریمه برایتان صادر شده باشد؛ شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه برای شماره مالک خودرو پیامک خواهد شد. با استفاده از این دو شناسه برای پرداخت جریمه به اواسط صفحه سایت پلیس راهور مراجعه کرده و روی گزینه پرداخت الکترونیکی جرائم کلیک کنید.

پرداخت جریمه خودرو از سایت راهور 120

سپس به صفحه دیگری منتقل شده و با وارد کردن دو شناسه اقدام به پرداخت جریمه خود نمایید.

در صورتی که به طور تجمیعی تصمیم به پرداخت خلافی خود داشته یا از مبلغ کلی آن بی اطلاع هستید، مراحل زیر را در سایت پلیس راهور انجام دهید:

1. به بخش استعلام میزان تخلفات رانندگی بروید.

پرداخت جریمه خودرو از سایت راهور 120

2. اگر در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سخا) دارای نام کاربری هستید، وارد داشبورد کابری خود شده در غیر این صورت در این سامانه ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام در سایت با وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن، پیامک فعال‌سازی را دریافت می‌کنید و می‌توانید به سامانه وارد شوید.

پرداخت جریمه خودرو از سایت راهور 120

3. پس از ورود در بخش تخلفات خودرو باید شماره بارکد کارت خودرویتان را مانند تصویر نمونه وارد کنید تا لیست خلافی خودرو برای شما نمایش داده شود.

پرداخت جریمه خودرو از سایت راهور 120

4. در صفحه باز شده می‌توانید لیست تخلفات رانندگی خود را با جزئیاتی مانند محل تخلف، نوع تخلف، مبلغ، شناسه قبض و شناسه پرداخت مشاهده کنید.

5. با انتخاب دکمه افزودن به لیست پرداخت می‌توانید هر تعداد از جریمه‌هایی که قصد پرداخت‌شان را دارید، انتخاب کرده و نسبت به پرداخت آنها از طریق درگاه بانکی اقدام کنید.

همچنین می‌توانید شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرو را یادداشت کرده و از سایر روش‌های پرداخت قبوض نسبت به تسویه و پرداخت آن اقدام کنید.

جریمه تخلفات رانندگی

شاید بعد از این‌که با جرایم و تخلفات آشنا شدید، بخواهید بدانید که آخرین نرخ خلافی‌های خودرو چقدر است. ما در این لیست آخرین به روز رسانی جریمه تخلفات رانندگی را نوشته ایم: ( البته مبالغ این جدول برای سال ۱۴۰۰ می‌باشد. برای محاسبه جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۱ به مبلغ هر جریمه ۵ درصد افزوده می‌شود.)

تعرفه جریمه تخلفات رانندگی

کد

عنوان تخلف رانندگی

مبلغ جریمه (۱۴۰۰) به ریال

الف

ب

پ

کلانشهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری-صنعتی

سایر شهر

روستاها و راه های روستایی

۲۰۰۱

هرگونه ‌حركات نمایشی ‌مانند دور زدن درجا یا‌ حركت موتورسیكلت بر روی یک ‌چرخ

۱.۵۷۵.۰۰۰

۱.۳۷۷.۰۰۰

۷۶۵.۰۰۰

۲۰۰۲

تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت)

۲.۱۰۰.۰۰۰

۱.۸۹۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۲۰۰۳

سبقت در راه های دو طرفه

۲.۱۰۰.۰۰۰

۱.۸۹۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۲۰۰۴

عبور از چراغ قرمز

۲.۱۰۰.۰۰۰

۱.۸۹۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۲۰۰۵

حرکت به صورت مارپیچ

۱.۵۷۵.۰۰۰

۱.۳۷۷.۰۰۰

۷۶۵.۰۰۰

۲۰۰۶

حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها و آزادراه ها

۱.۵۷۵.۰۰۰

۱.۳۷۷.۰۰۰

۲۰۰۷

رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روانگردان و افیونی

۴.۲۰۰.۰۰۰

۴.۲۰۰.۰۰۰

۴.۲۰۰.۰۰۰

۲۰۰۸

تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت

۲.۱۰۰.۰۰۰

۱.۸۹۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۲۰۰۹

عبور از محل ممنوع

۹۴۵.۰۰۰

۵۴۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۱۰

تجاوز به چپ از محور راه

۷۶۵.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۱۱

عبور وسایل نقلیه از پیاده رو

۶۶۳.۰۰۰

۳۵۷.۰۰۰

۱۵۳.۰۰۰

۲۰۱۲

رعایت نکردن حق تقدم

۵۲۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۵۳.۰۰۰

۲۰۱۳

دور زدن در محل ممنوع

۷۶۵.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۱۴

استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی

۱.۰۵۰.۰۰۰

۸۴۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۰۱۵

نقص فنی موثر یا نقص در سامانه روشنایی در شب

۷۶۵.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۴۵۹.۰۰۰

۲۰۱۶

عدم رعایت مقررات ایمنی حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک (ادغام با کد ۲۰۲۰)

۱.۰۵۰.۰۰۰

۸۴۰.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۲۰۱۷

رانندگی با وسایل نقلیه عمومی بیش از زمان مجاز

۶۳۰.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۳۵۷.۰۰۰

۲۰۱۸

عدم رعایت محدودیت های زمانی یا مکانی یا شرایط مندرج در گواهینامه از جمله استفاده از عینک، سمعک یا تجهیزات خاص

۶۳۰.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۳۵۷.۰۰۰

۲۰۱۹

عدم توجه به فرمان ایست یا پرچم مراقبین عبور و مرور محصلین با پلیس مدرسه

۶۳۰.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۳۵۷.۰۰۰

۲۰۲۰

عدم رعایت مقررات حمل بار

۱.۰۵۰.۰۰۰

۸۴۰.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۲۰۲۱

نصب پلاک های متفرقه یا تغییر استاندارد پلاک وسیله نقلیه

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۰۲۲

مغایرت مشخصات فنی با کارت شناسایی وسیله نقلیه

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۰۲۳

در آغوش داشتن اطفال در هنگام رانندگی

۵۲۵.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۰۲۴

حمل تیرآهن و دیگر موارد مشابه بدون رایت موارد ایمنی

۷۶۵.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۴۵۹.۰۰۰

۲۰۲۵

عدم رعایت مقررات حمل بارهای ترافیکی

۱.۰۵۰.۰۰۰

۸۴۰.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۲۰۲۶

عدم اقدام به تعویض پلاک به هنگام خرید و فروش وسیله نقلیه

۵۲۵.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۰۲۷

هرگونه دخالت و دستکاری سرعت نگار در خودروهای حمل و نقل عمومی

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۰۲۸

نداشتن بیمه شخص ثالث معتبر

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۰۲۹

توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع

۵۲۵.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۳۰

عبور كامیون و اتوبوس درخط سرعت بزرگراه‌ها و آزادراه‌های دارای بیش از دوخط عبور در هر سمت

۵۲۵.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۰۳۱

حمل مواد سوختی خارج از باک توسط وسایل نقلیه غیر مجاز يا نصب باک غیر مجاز

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۰۳۲

سوار كردن مسافر یا سرنشین داخل صندوق عقب یا هر قسمت خارجی وسیله نقلیه

۵۲۵.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۳۳

رانندگی با وسیله نقلیه با پلاک غیر مجاز و یا دارای پلاک‌گذر موقت “ویژه” تعمیری خارج از زمان و مكان تعیین شده و یا پلاک تعویض نشده متعلق به مالک قبلی

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۰۳۴

حمل مواد محترقه با وسایل نقلیه غیرمجاز

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۰۳۵

نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله نقلیه عمومی

۷۶۵.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۴۵۹.۰۰۰

۲۰۳۶

استفاده از نورافکن یا چراغ دارای نور خیره کننده,چراغهای الوان, اضافی و داشتن نور سفید در عقب و نور قرمز در جلو وسیله نقلیه

۵۲۵.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۳۷

نصب هرگونه تجهیزات یا اجسام اضافی روی بدنه وسیله نقلیه یا روی چرخ ها که از سطح بیرونی وسیله نقلیه تجاوز نماید.

۵۲۵.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۳۸

توقف و سطح معبر در حریم یا خود تقاطع با بخش های شطرنجی

۵۲۵.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۰۳۹

عدم رعایت فاصله طولي و عرضی با وسیله نقلیه جلویی یا جانبی و تصادف ناشی از عدم توجه به جلو

۶۳۰.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۳۵۷.۰۰۰

۲۰۴۰

عدم اعلام نشانی محل سكونت جدید مالک وسیله نقلیه در مهلت تعیین شده از تاریخ تغییر محل سكونت به اداره راهنمایی و رانندگی

۵۲۵.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۴۱

سبقت از سمت راست وسیله نقليه دیگر در راه‌هایی با امکان رفت و برگشت فقط خط عبوری یا با استفاده از شانه راه

۷۶۵.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۴۵۹.۰۰۰

۲۰۴۲

عدم تجهیز وسایل نفليه به علایم هشدار دهنده در عملیات اجرایی و عمرانی راه‌ها

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۰۴۳

سبقت اتوبوس و كامیون در داخل شهر

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۴۴

توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها، روی پل، داخل تونل و داخل یا حریم تقاطع‌های راه آهن

۶۳۰.۰۰۰

۴۵۹.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۴۵

نشاندن مسافر يا سرنشين در سمت چپ راننده

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۴۶

سواركردن یا سوار شدن و پیاده شدن يا آویزان شدن از وسیله نقلیه در حال حركت

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۴۷

نداشتن یا ناخوانا بودن پلاک جلو

۶۳۰.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۲۰۴۸

روشن نکردن چراغ از غروب تا طلوع

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۴۹

حركت عمدی به موازات اتومبیل که باعث كندی و انسداد ترافیک شود

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۵۰

حركت‌نكردن وسایل‌نقلیه بین دو خط يا تغییر خط‌حركت بدون رعایت‌ مقررات مربوطه در معابر دارای خط‌كشی‌

۵۲۵.۰۰۰

۳۵۷.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۵۱

عبور وسایل نقلیه غیر مجاز از خط ویژه

۸۴۰.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۲۰۵۲

نصب و استفاده از تجهیزات سمعی و بصری مانند چراغ‌گردان، آژیر و غیره در خودروهای غیرمجاز

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۵۳

رعایت نکردن مسیرهای تعیین شده حركت در معابر منتهی به تقاطع‌ها

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۵۴

استفاده از وسایل آتش زا در داخل وسیله نقلیه

۴۲۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۰۵۵

باز كردن قفل مخصوص وسایل نقلیه بسته شده توسط مامورین راهنمايی ورانندگی

۴۲۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۰۵۶

تجاوز از سرعت مجاز (تا ۳۰ كیلومتر در ساعت)

۶۳۰.۰۰

۴۵۹.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۵۷

بارگیری نکردن صحیح و مهار ایمن محموله ها

۶۵۷.۰۰۰

۴۵۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۵۸

تخلیه نخاله، زباله، مصالح ساختمانی، فاضلاب و ايجاد هرگونه مانع در مسير راه‌ها و حریم آن‌ها

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۰۵۹

حمل كود، زباله، نخاله و مصالح ساختمانی و غیره بدون حفاظ و پوشش لازم

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۶۰

عدم توجه به فرمان ایست و حركت پليس

۴۲۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۰۶۱

حمل بار تجاری با استفاده وسايل نقليه عمومی حمل مسافر

۴۲۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۶۲

توقف در محل ایستادن ممنوع

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۶۳

نداشتن کارت معاینه فنی

۵۲۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۶۴

حمل جنازه با وسایل نقلیه غیر مجاز

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۶۵

خودداری از كنار بردن وسیله نقلیه متوقف شده به دلیل آسیب یا تصادف

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۶۶

رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی كافی قبل، حین و بعد از سبقت

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۶۷

راه ندادن به وسیله نقلیه پشت سر برای سبقت

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۶۸

رعایت نکردن مقررات در گردش‌ها

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۶۹

نصب هر نوع علایم يا الصاق هر نوع نوشته، آگهی و تصاویر روی بدنه یا قسمت درونی وسایل نقلیه عمومی مسافربری بدون مجوز

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۷۰

حركت كمتر از سرعت مقرر در صورت نبودن مانع در معابر

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۷۱

توقف وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از مکان های تعیین شده

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۷۲

استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی با سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت

۱.۰۵۰.۰۰۰

۸۴۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۰۷۳

بیرون ریختن ضایعات و آشغال از خودرو

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۷۴

استفاده نادرست از علایم ايمنی و هشدار دهنده وسیله نقلیه متوقف شده در سطح راه‌ها

۴۵۹.۰۰۰

۶۱۵.۰۰۰

۱۵۳.۰۰۰

۲۰۷۵

ریختن ‌روغن، بنزین، نفت، گاز(گازوییل) یا سایر مایعات آلوده روی راه

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۷۶

توقف ساير وسایل نقلیه در ايستگاه وسایل نقليه عمومی

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۷۷

گردش به چپ یا راست در محل ممنوع

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۷۸

توقف وسایل نقلیه در سطح سواره رو راه‌ها یا شانه كناری

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۷۹

تغییر محل نصب پلاک وسیله نقلیه

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۸۰

نداشتن وسایل ایمنی سالم و متناسب با فصل

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۸۱

حمل مسافر با وسایل نقلیه شخصی یا غیر مجاز

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۸۲

ورود و تردد وسایل نقلیه غیر مجاز در معابر، محدوده‌ها ومناطق ممنوعه

حذف

حذف

حذف

۲۰۸۳

نداشتن یا استفاده نکردن از سامانه تهویه مطبوع برای وسایل نقلیه عمومی مسافربری

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۸۴

رعایت نکردن مقررات مربوط به تابلوی ایست یا چراغ چشمک زن راهنمایی در تقاطع‌ها و میادین

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۸۵

توقف دوبله در معابر

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۸۶

حركت با دنده عقب غیر ضروری در راه‌ها

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۸۷

حمل سرنشین توسط وسایل نقلیه كشاورزی و عمرانی

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۸۸

توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه‌ها برای فروش كالا

۴۵۹.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۵۳.۰۰۰

۲۰۸۹

نداشتن آج مناسب در سطح اتكای لاستیک با استفاده از لاستیک‌های فرسوده

۴۵۹.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۵۳.۰۰۰

۲۰۹۰

تردد با وسیله نقلیه دودزا

۴۵۹.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۵۳.۰۰۰

۲۰۹۱

حمل اشیاء كثیف، آلوده و حیوانات و غیره اذیت کننده مسافران وسایل ‌نقلیه ‌عمومی

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۹۲

استفاده کردن از کلاه ایمنی توسط راکب و سرنشین

۶۳۰.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰

۲۰۹۳

استفاده کردن از کلاه ایمنی توسط راکب و سرنشین در آزادراه ها و بزرگراه ها و جاده ها

۶۳۰.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۰۹۴

نداشتن بارنامه یا صورت وضعیت مسافری در وسایل نقلیه عمومی

۴۵۹.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۵۳.۰۰۰

۲۰۹۵

مغایرت مشخصات مسافر یا محموله با صورت وضعيت يا استفاده مكرر از یک بارنامه یا صورت وضعیت

۴۵۹.۰۰۰

۴۵۹.۰۰۰

۴۵۹.۰۰۰

۲۰۹۶

عدم رعایت مسیرهای تعيين شده توسط رانندگان وسایل نقلیه ترانزیت

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۰۹۷

سواركردن مسافر بدون صدور بليط در وسایل نقلیه مسافربری

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۹۸

سوار كردن سرنشین اضافی به ازای هر نفر در وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر در جاده‌های بین شهری و راه‌های روستايی

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۰۹۹

قبول نکردن مسافر برای سوار کردن

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۰۰

تعمیر يا شستشوی وسیله نقلیه در راه‌های عمومی

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰۱

توقف منجر به سدمعبر یا اختلال در عبورومرور

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۰۲

عبور وسایل نقلیه از بين دستجات نظامی، انتظامی، دانش آموزان يا تشییع كنندگان یا دستجات عزاداری

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۰۳

توجه نکردن به هشدار و علایم وسایل نقلیه امدادی در حال ماموریت

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۰۴

نداشتن تجهیزات پیش بينی شده در برگ بازبینی فنی سلامت وسایل نقلیه عمومی

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۰۵

آموزش رانندگی در محل های غیرمجاز

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۰۶

نصب نکردن پلاک با ابعاد بزرگ روی خودروهای باری بزرگ سنگین و اتوبوس ها

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۰۷

توقف وسایل نقلیه در پیاده رو

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۰۸

سوار یا پیاده كردن مسافر درخارج از پایانه‌های مسافربري یا محل‌های مجاز

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰۹

استفاده از لاستيک‌های خارج از استاندارد وسیله نقلیه

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۱۰

همراه نداشتن دفترچه یا تجهیزات ثبت سرعت و ساعت در وسایل نقلیه عمومی

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۱۱

همراه نداشتن گواهینامه

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۱۲

همراه نداشتن پروانه تاكسیرانی یا اتوبوسرانی

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۱۳

انجام سرویس مدارس بدون داشتن مجوز لازم یا با وسایل نقلیه غیرمجاز

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۱۴

استفاده از شیشه دودی مسدود کننده چهره راننده وسرنشین

۵۲۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۱۵

بیرون آوردن دست یا هر یک از اعضای بدن سرنشین از وسيله نقليه در حال حركت به جز موارد خاص

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۱۶

نصب‌ نکردن علامت ممیزه خودروهای ‌دارای پلاک‌ دولتی روی ‌شیشه یا سایر قسمت‌های تعیین‌ شده

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۱۷

نصب نکردن علامت ممیزه خودروهای دولتی روی شیشه

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۱۸

نصب یا اسفاده نکردن صحيح از تجهیزات الكترونیكي و غیر الكترونیكی مصوب كنترل سرعت و موقعیت وسایل نقلیه عمومی

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۱۹

باز كردن درب وسیله نقلیه بدون رعايت احتياط در حال حركت و حين توقف یا باز گذاشتن درب وسیله نقلیه در سمت سواره‌رو

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۲۰

حركت با نور بالا در مواقع غیرضروری

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۲۱

رانندگی با گواهینامه پس از پایان زمان اعتبار

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۲۲

حمل بار غیرمتعارف یا اشیا با وسایل نقلیه غیر باربری

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۲۳

عدم پرداخت عوارض مقرر در آزاد راه‌ها برای خودروهای سواری ، وانت ، مینی بوس و کامیونت

۴۲۰.۰۰۰

۲۱۲۴

بوق زدن در محل ممنوعه

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۲۵

آلودگی صوتی موضوع ماده ۲۹ قانون هوای پاک و تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزور، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه و مانند آن

۱.۰۵۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۲۱۲۶

تردد غیر مجاز وسایل نقلیه در محدوده های ممنوع

۱.۰۵۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۲۱۲۷

سوار كردن اطفال كمتر از ۱۲ سال در صندلی جلو اتومبیل

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۲۸

سوار‌كردن‌ مسافر با داشتن ‌مسافر قبلي در تاكسی تلفنی، دربست یا آژانس ‌بدون اجازه ‌مسافر قبلی

۲۱۰.۰۰۰

۱۵۳.۰۰۰

۲۱۲۹

خروج غیرمجاز تاكسی از محدوده تعیین شده

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۳۰

همراه نداشتن بیمه شخص ثالث

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۳۱

همراه نداشتن برگ توزین در وسایل نقلیه حمل بار

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۳۲

توجه نکردن به علائم هشدار دهنده در تقاطع راه با راه آهن

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۳۳

همراه نداشتن كارت صحت و سلامت روحی و جسمی راننده وسیله نقلیه عمومی

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۳۴

استفاده از لاستیک میخدار (یخ شكن) در موافع غیر ضروری

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۳۵

حركت دادن غیرمجاز یا رها نمودن انواع حیوانات در راه‌ها

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۳۶

توقف در جهت مخالف حرکت دیگر خودروها

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۳۷

رعایت نکردن مقررات ویژه عبور وسایل نقلیه كشاورزی و راه سازی در راه‌ها

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۳۸

استفاده نکردن یا غلط از علائم با دست یا چراغ راهنمای وسایل نقلیه در مواقع لزوم

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۳۹

پوشاندن تمام یا قسمتی از چراغ‌های جلو یا عقب وسیله نقلیه منجر به كاهش، تغییر یا شدت نور

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۴۰

عبور يیا توقف وسایل نقلیه باربری سنگین (ظرفیت ناخالص ۵/۶ تن به بالا) و اتوبوس‌های برون شهری درمعابر شهری در ساعت­های غیر مجاز

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۴۱

حركت در پوشش یا تعقیب وسایل نقلیه امدادی

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۴۲

استفاده نکردن از علائم هشدار دهنده وسایل نقلیه طویل، عمرانی، راه‌سازی و كشاورزی در راه‌ها

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۴۳

توقف در پارک ممنوع

۲۱۰.۰۰۰

۱۵۳.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۴۴

نداشتن تجهیزات و علائم مصوب خودروهای تاكسی، آژانس و سرویس مدارس

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۴۵

نداشتن تجهیزات و علائم شناسایی واحتیاط در وسایل نقلیه مخصوص آموزش رانندگی

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۱۴۶

خاموش بودن چراغ داخل وسایل نقلیه عمومی مسافربری در شب

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۴۷

نصب آینه‌های غیرمجاز در داخل و خارج وسایل نقلیه مسافربری

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۴۸

حمل و در آغوش گرفتن حیوانات یا سرگرم شدن با آن‌ها در حین رانندگی

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۴۹

همراه نداشتن کارت خودرو

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۵۳.۰۰۰

۲۱۵۰

سوار و پیاده كردن مسافر یا سرنشین درمحل‌های غیرمجاز یا به نحوی مخل عبور و مرور

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۵۱

توقف وسایل نقلیه غیرمجاز در ایستگاه ‌بارگیری و تخلیه بار

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۵۲

رعایت نکردن تقدم عبور عابر یا تجاوز یا توقف وسایل نقلیه درگذرگاه عابر پیاده

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۵۳

توقف وسیله نقلیه با موتور روشن بدون حضور راننده در راه‌ها

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۵۴

خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات و غیره در حین رانندگی

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۵۵

عبور از روی لوله آب آتش نشانی در راه

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۵۶

باز گذاشتن درب صندوق عقب وسیله نقلیه در حال حركت و نصب یا قرار دادن هر شی ایجاد مانع ديد عقب یا جلو راننده يا پلاک وسیله نقليه

۱۵۳.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۲۱۵۷

سوار کردن سرنشین اضافی در شهر و حومه

۱۵۳.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۵۸

نداشتن برچسب عوارض سالیانه شهرداری

۱۰۵.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۲۱۵۹

پارک كردن تاكسی بدون حضور راننده در ایستگاه‌های تاكسی

۱۵۳.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۶۰

استفاده نکردن از کمربند در معابر شهری و روستایی

۱۵۳.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۲۱۶۱

توقف نکردن در مواجهه با خودروهای سرویس مدارس به هنگام سوار و پیاده نمودن دانش آموزان

۱۵۳.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۲۱۶۲

سوار کردن وسایل نقلیه اضافه در سواری شخصی

۱۵۳.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۲۱۶۳

همراه نداشتن برچسب معاینه فنی

۱۰۵.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۲۱۶۴

سوار کردن سرنشین اضافه روی موتور

۱۰۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۲۱۶۵

توجه نکردن به اخطار پلیس

۱۰۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۶۶

استفاده نکردن از تاکسیمتر

۱۰۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۲۱۶۷

دست گرفتن موتورسیكلت سوار، دوچرخه سوار، اسكیت سوار، اسكوتر و  نظاير آن به وسیله  نقلیه در حال حركت

۱۰۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۱۶۸

يدک كشی یا حمل بار غیر متعارف به وسیله موتورسیكلت یا دوچرخه

۱۰۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۲۱۶۹

حركت دادن وسایل نقلیه دارای چرخ فلزی در راه‌ها

۵۱.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۳۰.۰۰۰

۲۱۷۰

نداشتن تجهیزات ایمنی از قبیل رنگ یا بوق ، ترمز، چراغ یا چراغ عقب و نور تاب دوچرخه یابی

۵۱.۰۰۰

۵۱.۰۰۰

۳۰.۰۰۰

۲۱۷۱

عبور عابر پیاده از محل‌های غیر مجاز سواره رو و همچنین از طول راه‌هایی دارای پیاده رو

۳۰.۰۰۰

۳۰.۰۰۰

۳۰.۰۰۰

۲۱۷۲

توجه نکردن به علامت ایست مخصوص عصای سفید نابینایان

۱.۰۵۰.۰۰۰

۸۴۰.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۱۷۳

توقف در محل اختصاص معمولان و جانبازان

۱.۰۵۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۲۱۷۴

نداشتن مجوز فعالیت راننده یا پروانه وسیله نقلیه عمومی یا شخصی فعال در ناوگان بار و مسافر درون شهری یا انقضای مهلت آن

۴۵۹.۰۰۰

۳۵۷.۰۰۰

۲۵۵.۰۰۰

۲۱۷۵

نداشتن سند حمل بار شهری (باربرگ) در وسایل نقلیه عمومی یا شخصی در بخش درون شهری به هنگام حمل بار

۳۵۷.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۲۵۵.۰۰۰

۲۱۷۶

مغایرت مشخصات محموله با سند حمل بار شهری (باربرگ) صادر شده یا استفاده مکرر از یک سند حمل بار شهری (باربرگ) در بخش درون شهری

۴۵۹.۰۰۰

۴۵۹.۰۰۰

۴۵۹.۰۰۰

۲۱۷۷

تردد غیرضرور وسایل نقلیه در معابر شهرهایی با وضعیت نارنجی

۵.۲۵۰.۰۰۰

۵.۲۵۰.۰۰۰

۵.۲۵۰.۰۰۰

۲۱۷۸

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط رانندگان تاکسی و اتوبوس

۱.۰۵۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰

۲۱۷۹

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به ازای هر  نفر  مسافر یا سرنشین تاکسی و اتوبوس

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۸۰

استفاده نکردن از ماسک توسط عابرین پیاده

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۱۸۱

تردد غیر ضرور وسايل نقلیه در معابر شهرهای با وضعیت قرمز

۱۰.۵۰۰.۰۰۰

۱۰.۵۰۰.۰۰۰

۱۰.۵۰۰.۰۰۰

۲۱۸۲

تردد های غیرضرور وسایل نقلیه در معابر از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۰۴:۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۸۳

رعایت نکردن محدودیت های دوران قرنطینه توسط افراد بیمار با تست مثبت

۲.۱۰۰.۰۰

۲.۱۰۰.۰۰

۲.۱۰۰.۰۰

۲۳۰۱

توقف در محل ممنوع با حضور پاركبان

۲۱۰.۰۰۰

۲۱۰.۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۳۰۲

تردد وسایل نقلیه در سن فرسودگی به ازای هر ۲۴ ساعت یکبار

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰

۲۳۰۳

توقف در محل تعیین شده برای معلولان و جانبازان (از تاریخ ۹۹/۰۲/۰۱ غیر فعال شده است – صرفا برای اخذ آمار تخلفات قدیمی ثبت شده در سامانه)

۴۲۰.۰۰۰

۳۱۵.۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰

۲۳۰۴

رانندگی در حالت مستی

۴.۲۰۰.۰۰۰

۴.۲۰۰.۰۰۰

۴.۲۰۰.۰۰۰

۲۳۰۵

پرداخت نکردن عواض آزادراه خودروهای اتوبوس و کامیون دومحور

۵۲۵.۰۰۰

۲۰۳۶

پرداخت نکردن عواض آزادراه خودروهای کامیون سه محور، تریلی و نفتکش

۹۴۵.۰۰۰

۲۰۳۷

آلودگی صوتی موضوع ماده ۲۹ قانون هوای پاک (مصوب ۱۳۹۶) و تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شيپوری، لوله اگزور، سامانه صوتی يا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه و مانند آن. (مرتبه دوم)

۲.۱۰۰.۰۰۰

۲.۱۰۰.۰۰۰

۲.۱۰۰.۰۰۰

۲۰۳۸

آلودگی صوتی موضوع ماده ۲۹ قانون هوای پاک (مصوب ۱۳۹۶) و تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شيپوری، لوله اگزور، سامانه صوتی يا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه و مانند آن. (مرتبه سوم)

۳.۱۵۰.۰۰۰

۳.۱۵۰.۰۰۰

۳.۱۵۰.۰۰۰

برای اطلاع از میزان جریمه خودرو لازم است تا هر چند وقت یک بار سایت را بررسی کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پنج =

مشاهده بیشتر