0

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی پرسش چگونه حافظه خود را تقویت کنیم بپردازیم. شما چه بخواهید ذهن خود را قویتر کنید یا عملکرد ذهنی خود را تقویت کنید یا با افزایش سن حافظه خود را حفظ کنید، این نکات می تواند کمک کننده باشد.

چگونه قدرت مغز را در هر سنی تقویت کنیم؟

حافظه قوی به سلامت و شادابی مغز شما بستگی دارد. چه دانش آموزی باشید که برای امتحانات نهایی درس می خوانید، چه یک حرفه ای و علاقه مند به انجام هر کاری که می توانید برای تیزبینی ذهنی خود انجام دهید، یا یک سال آخر که به دنبال حفظ و تقویت ماده خاکستری خود با افزایش سن هستید، کارهای زیادی برای بهبود حافظه و عملکرد ذهنی خود می توانید انجام دهید.

آنها می گویند که نمی توان به سگ پیر ترفندهای جدیدی یاد داد، اما وقتی نوبت به مغز می رسد، دانشمندان کشف کرده اند که این ضرب المثل قدیمی به سادگی درست نیست. مغز انسان توانایی شگفت انگیزی برای انطباق و تغییر دارد حتی در دوران پیری نیز این صدق می کند. این توانایی به عنوان نوروپلاستیسیته یا انعطاف‌پذیری عصبی شناخته می شود. با تحریک مناسب، مغز شما می‌تواند مسیرهای عصبی جدیدی را ایجاد کند، ارتباطات موجود را تغییر دهد، و به روش‌های همیشه در حال تغییر سازگار و واکنش نشان دهد.

توانایی باورنکردنی مغز برای تغییر شکل خود در مورد یادگیری و حافظه صادق است. شما می توانید از قدرت طبیعی انعطاف‌پذیری عصبی برای افزایش توانایی های شناختی خود، افزایش توانایی خود در یادگیری اطلاعات جدید و بهبود حافظه خود در هر سنی استفاده کنید. نکات زیر می تواند به شما نشان دهد که چگونه این امکان وجود دارد.

1- به مغز خود تمرین بدهید

تا زمانی که به بزرگسالی رسیده اید، مغز شما میلیون ها مسیر عصبی را توسعه داده است که به شما کمک می کند اطلاعات را به سرعت پردازش و به خاطر بیاورید، مشکلات آشنا را حل کنید، و وظایف معمول را با حداقل تلاش ذهنی انجام دهید. اما اگر همیشه به این مسیرهای فرسوده پایبند باشید، به مغز خود انگیزه لازم برای رشد و توسعه را نمی دهید. هر از گاهی باید همه چیز را تکان داد!

حافظه، مانند قدرت عضلانی، به شما نیاز دارد که «از آن استفاده کنید یا آن را از دست بدهید». هرچه بیشتر مغز خود را تمرین کنید، بهتر می توانید اطلاعات را پردازش و به خاطر بسپارید. اما همه فعالیت ها برابر نیستند. بهترین تمرینات مغز، روال شما را شکسته و شما را برای استفاده و توسعه مسیرهای جدید مغز به چالش می کشد.

چهار عنصر کلیدی یک فعالیت خوب تقویت کننده مغز

1- چیز جدیدی به شما یاد می دهد. مهم نیست که این فعالیت چقدر از نظر فکری نیاز دارد، اگر آن چیزی است که قبلاً در آن مهارت دارید، تمرین مغز خوبی نیست. این فعالیت باید چیزی باشد که ناآشنا و خارج از منطقه راحتی شما باشد. برای تقویت مغز، باید به یادگیری و توسعه مهارت های جدید ادامه دهید.
2- چالش برانگیز است. بهترین فعالیت های تقویت کننده مغز توجه کامل و دقیق شما را می طلبد. این کافی نیست که فعالیت را در یک نقطه چالش برانگیز دیدید. هنوز باید چیزی باشد که نیاز به تلاش ذهنی دارد. به عنوان مثال، یادگیری نواختن یک قطعه موسیقی جدید چالش برانگیز مهم است. نواختن یک قطعه دشوار که قبلاً حفظ کرده اید این کار را نمی کند.
3- این مهارتی است که می توانید روی آن بسازید. به دنبال فعالیت‌هایی باشید که به شما امکان می‌دهند از سطحی آسان شروع کنید و با بهبود مهارت‌هایتان راه خود را افزایش دهید همیشه سعی کنید تا به افزایش توانایی‌های خود ادامه دهید. وقتی سطحی که قبلاً دشوار بود احساس راحتی می‌کند، به این معنی است که زمان آن رسیده است که به سطح بعدی عملکرد بپردازید.
4- فعالیت لذت بخش انتخاب کنید. پاداش ها از فرآیند یادگیری مغز پشتیبانی می کنند. هر چه بیشتر به این فعالیت علاقه مند و درگیر باشید، به احتمال زیاد به انجام آن ادامه خواهید داد و مزایای بیشتری را تجربه خواهید کرد. بنابراین، فعالیت هایی را انتخاب کنید که اگرچه چالش برانگیز هستند، اما همچنان لذت بخش و رضایت بخش هستند.
به چیز جدیدی فکر کنید که همیشه می خواستید امتحان کنید، مانند یادگیری نحوه نواختن گیتار، ساختن سفال، شعبده بازی، بازی شطرنج، صحبت کردن به انگلیسی، رقصیدن، یا دارت بازی کردن. هر یک از این فعالیت ها می تواند به شما در بهبود حافظه کمک کند، به شرطی که شما را درگیر چالش و درگیر نگه دارد.

برنامه های آموزشی مغز چطور هستند؟

تعداد بی‌شماری برنامه‌های آموزشی مغز و برنامه‌های آنلاین وجود دارند که وعده تقویت حافظه، مهارت‌های حل مسئله، توجه و حتی IQ را با تمرین روزانه می‌دهند. اما آیا آنها واقعاً کار می کنند؟

به طور فزاینده ای، شواهد نشان می دهد که خیر. در حالی که این برنامه های آموزش مغز ممکن است منجر به بهبودهای کوتاه مدت در هر کار یا بازی خاصی شود که تمرین کرده اید، به نظر نمی رسد که هوش، حافظه یا سایر توانایی های شناختی کلی را تقویت یا بهبود بخشند.

2- تمرینات بدنی را نادیده نگیرید

در حالی که ورزش ذهنی برای سلامت مغز مهم است، این بدان معنا نیست که شما هرگز نیازی به عرق کردن ندارید. ورزش بدنی به مغز شما کمک می کند تا هوشیار بماند. اکسیژن را به مغز شما افزایش می دهد و خطر ابتلا به اختلالاتی که منجر به از دست دادن حافظه می شود، مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

ورزش همچنین اثرات مواد شیمیایی مفید مغز را افزایش می دهد و هورمون های استرس را کاهش می دهد. شاید مهمتر از همه، ورزش با افزایش فاکتورهای رشد و تحریک اتصالات عصبی جدید، نقش مهمی در انعطاف پذیری عصبی دارد.

نکات تمرینی تقویت کننده مغز

  • ورزش هوازی به ویژه برای مغز مفید است، بنابراین فعالیت هایی را انتخاب کنید که خون شما را پمپاژ کند. به طور کلی، هر چیزی که برای قلب شما مفید باشد، برای مغز شما نیز عالی است.
  • آیا زمانی که از خواب بیدار می شوید، زمان زیادی طول می کشد تا مه خواب را از بین ببرید؟ اگر چنین است، ممکن است متوجه شوید که ورزش صبحگاهی قبل از شروع روزتان تفاوت زیادی ایجاد می کند. علاوه بر پاک کردن تار عنکبوت، شما را برای یادگیری در طول روز آماده می کند.
  • فعالیت های بدنی که نیاز به هماهنگی دست و چشم یا مهارت های حرکتی پیچیده دارند به ویژه برای ساختن مغز مفید هستند.
  • استراحت های ورزشی می تواند به شما کمک کند تا از خستگی ذهنی و کسادی بعد از ظهر عبور کنید. حتی یک پیاده روی کوتاه یا چند جک پرش می تواند برای راه اندازی مجدد مغز شما کافی باشد.

3- خواب مناسب خود را دریافت کنید

تفاوت زیادی بین میزان خوابی که می توانید داشته باشید و مقداری که برای بهترین عملکرد نیاز دارید وجود دارد. حقیقت این است که بیش از ۹۵ درصد از بزرگسالان برای جلوگیری از کم خوابی به ۷.۵ تا ۹ ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. حتی صرفه جویی در چند ساعت تفاوت ایجاد می کند! حافظه، خلاقیت، توانایی های حل مسئله و مهارت های تفکر انتقادی همگی به خطر افتاده اند.

اما خواب برای یادگیری و حافظه به روشی اساسی تر بسیار مهم است. تحقیقات نشان می دهد که خواب برای تثبیت حافظه ضروری است و فعالیت کلیدی تقویت حافظه در عمیق ترین مراحل خواب رخ می دهد.

یک برنامه خواب منظم داشته باشید. هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. سعی کنید روال خود را حتی در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات زیر پا نگذارید.

حداقل یک ساعت قبل از خواب از همه نمایشگرها خودداری کنید. نور آبی ساطع شده از تلویزیون، تبلت، تلفن و کامپیوتر باعث بیداری می شود و هورمون هایی مانند ملاتونین را که باعث خواب آلودگی شما می شود، سرکوب می کند.

مصرف کافئین را کاهش دهید. کافئین بر افراد تأثیر متفاوتی می گذارد. برخی از افراد بسیار حساس هستند و حتی قهوه صبحگاهی ممکن است خواب شبانه را مختل کند. سعی کنید مصرف خود را کاهش دهید یا اگر مشکوک هستید که شما را بیدار نگه می دارد، آن را به طور کامل قطع کنید.

4- برای دوستان وقت بگذارید

وقتی به راه‌هایی برای بهبود حافظه فکر می‌کنید، آیا به فعالیت‌های «جدی» مانند کشتی گرفتن با جدول کلمات متقاطع نیویورک تایمز یا تسلط بر استراتژی شطرنج فکر می‌کنید، یا این که سرگرمی‌های ساده‌تر است – معاشرت با دوستان یا لذت بردن از یک فیلم خنده‌دار. به ذهن میرسه؟ اگر شما هم مثل بسیاری از ما هستید، احتمالاً همان اولی است. اما مطالعات بی‌شماری نشان می‌دهد که زندگی پر از دوستان و سرگرمی با مزایای شناختی همراه است.

روابط سالم می تواند تقویت کننده نهایی مغز باشد

انسان ها حیواناتی بسیار اجتماعی هستند. ما قرار نیست در انزوا زنده بمانیم، چه رسد به اینکه رشد کنیم. روابط مغز ما را تحریک می کند. در واقع، تعامل با دیگران ممکن است بهترین نوع تمرین مغز را ارائه دهد.

تحقیقات نشان می دهد که داشتن دوستی های معنادار و یک سیستم حمایتی قوی نه تنها برای سلامت عاطفی، بلکه برای سلامت مغز نیز حیاتی است. به عنوان مثال، در یک مطالعه اخیر از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، محققان دریافتند افرادی که فعال ترین زندگی اجتماعی را دارند، کمترین سرعت کاهش حافظه را دارند.

راه های زیادی برای استفاده از مزایای تقویت مغز و تقویت حافظه در معاشرت وجود دارد. داوطلب شوید، به یک باشگاه بپیوندید، ملاقات بیشتر با دوستان را به یک نقطه مهم تبدیل کنید، یا از طریق تلفن تماس بگیرید. و اگر انسان دستی نیست، ارزش یک حیوان خانگی را نادیده نگیرید به خصوص سگ بسیار اجتماعی می باشد.

5- استرس را کنترل کنید

استرس یکی از بدترین دشمنان مغز است. با گذشت زمان، استرس مزمن سلول های مغز را از بین می برد و به هیپوکامپ، ناحیه ای از مغز که در شکل گیری خاطرات جدید و بازیابی خاطرات قدیمی نقش دارد، آسیب می رساند. مطالعات همچنین استرس را با از دست دادن حافظه مرتبط می دانند.

نکاتی برای مدیریت استرس

  • انتظارات واقع بینانه را تنظیم کنید و مایل به نه گفتن باشید!
  • در طول روز استراحت کنید
  • احساسات خود را به جای محو کردن آنها بیان کنید
  • تعادل سالمی بین کار و اوقات فراغت ایجاد کنید
  • به جای تلاش برای انجام چند کار در یک زمان، روی یک کار تمرکز کنید

مزایای کاهش استرس و تقویت حافظه مدیتیشن

شواهد علمی برای مزایای سلامت روان مدیتیشن همچنان در حال انباشته شدن است. مطالعات نشان می دهد که مدیتیشن به بهبود بسیاری از شرایط مختلف از جمله افسردگی، اضطراب، درد مزمن، دیابت و فشار خون کمک می کند. مدیتیشن همچنین می تواند تمرکز، تمرکز، خلاقیت، حافظه و مهارت های یادگیری و استدلال را بهبود بخشد.

مدیتیشن جادوی خود را با تغییر مغز واقعی انجام می دهد. تصاویر مغز نشان می دهد که مراقبه های منظم فعالیت بیشتری در قشر پیش پیشانی چپ دارند، ناحیه ای از مغز که با احساس شادی و آرامش مرتبط است. مدیتیشن همچنین ضخامت قشر مغز را افزایش می‌دهد و ارتباطات بیشتر بین سلول‌های مغز را تشویق می‌کند. همه اینها وضوح ذهنی و توانایی حافظه را افزایش می‌دهد.

6- حتما بخندید

شنیده اید که خنده بهترین دارو است و این برای مغز و حافظه و همچنین بدن صدق می کند. برخلاف پاسخ‌های احساسی، که محدود به نواحی خاصی از مغز است، خنده بخش‌های مختلفی را در سراسر مغز درگیر می‌کند.

علاوه بر این، گوش دادن به جوک ها و انجام خطوط پانچ، مناطقی از مغز را فعال می کند که برای یادگیری و خلاقیت حیاتی هستند. همانطور که دانیل گولمن روانشناس در کتاب هوش عاطفی خود اشاره می کند، “به نظر می رسد خنده به مردم کمک می کند گسترده تر فکر کنند و آزادانه تر معاشرت کنند.”

به دنبال راه هایی برای خنده بیشتر در زندگی خود هستید؟ با این اصول اولیه شروع کنید:

به خودتان بخندید لحظات شرم آور خود را به اشتراک بگذارید بهترین راه برای اینکه خودمان را کمتر جدی بگیریم این است که درباره مواقعی صحبت کنیم که بیش از حد خود را جدی گرفته ایم.

وقتی صدای خنده را می شنوید، به سمت آن حرکت کنید. بیشتر اوقات، مردم از به اشتراک گذاشتن چیزهای خنده دار بسیار خوشحال می شوند زیرا به آنها فرصتی می دهد تا دوباره بخندند و از شوخی که در آن پیدا می کنید تغذیه کنند. وقتی خنده می شنوید، آن را جستجو کنید و سعی کنید به آن بپیوندید.

وقت خود را با افراد سرگرم کننده و بازیگوش بگذرانید. اینها افرادی هستند که به راحتی می خندند – هم به خودشان و هم به چیزهای پوچ زندگی – و به طور معمول طنز را در رویدادهای روزمره پیدا می کنند. دیدگاه بازیگوش و خنده آنها مسری است.

اطراف خود را با یادآوری کننده ها پر کنید تا سبک شوید. یک اسباب بازی را روی میز یا ماشین خود نگه دارید. یک پوستر خنده دار در دفتر خود قرار دهید. محافظ صفحه نمایش کامپیوتری را انتخاب کنید که شما را بخنداند. قاب عکس های خود و عزیزانتان را در حال تفریح ​​قاب کنید.

به کودکان توجه کنید و از آنها الگوبرداری کنید. آنها در بازی کردن، سبک زندگی کردن و خندیدن متخصص هستند.

7- از یک رژیم غذایی تقویت کننده مغز استفاده کنید

همانطور که بدن به سوخت نیاز دارد، مغز نیز به سوخت نیاز دارد. احتمالاً می‌دانید که رژیم غذایی مبتنی بر میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، چربی‌های «سالم» (مانند روغن زیتون، آجیل، ماهی) و پروتئین بدون چربی فواید زیادی برای سلامتی به همراه خواهد داشت، اما چنین رژیمی می‌تواند حافظه را نیز بهبود بخشد. با این حال، برای سلامت مغز، تنها چیزی که می خورید مهم نیست، بلکه چیزی است که نمی خورید. بهترین غذاها برای تقویت مغز و حافظه را حتما مطالعه نمایید.

نکات تغذیه ای زیر به تقویت قدرت مغز و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک می کند:

امگا ۳ خود را دریافت کنید. تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ به ویژه برای سلامت مغز مفید هستند. ماهی یک منبع غنی از امگا ۳ است، به ویژه «ماهی های چرب» آب سرد مانند سالمون، تن، هالیبوت، قزل آلا، ماهی خال مخالی، ساردین و شاه ماهی.

اگر طرفدار غذاهای دریایی نیستید، منابع غیر ماهی امگا ۳ مانند جلبک دریایی، گردو، دانه کتان آسیاب شده، روغن بذر کتان، کدو حلوایی زمستانه، لوبیا چیتی، اسفناج، کلم بروکلی، دانه کدو تنبل و سویا را در نظر بگیرید.

کالری و چربی اشباع شده را محدود کنید. تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی سرشار از چربی اشباع شده (از منابعی مانند گوشت قرمز، شیر کامل، کره، پنیر، خامه و بستنی) خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد و تمرکز و حافظه را مختل می کند.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید. محصول سرشار از آنتی اکسیدان است، موادی که از سلول های مغز شما در برابر آسیب محافظت می کنند. میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ به‌ویژه منابع «ابرغذایی» آنتی‌اکسیدانی خوبی هستند.

چای سبز بنوشید. چای سبز حاوی پلی فنول ها، آنتی اکسیدان های قوی است که در برابر رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های مغز آسیب برسانند، محافظت می کند. در میان بسیاری از فواید دیگر، مصرف منظم چای سبز ممکن است حافظه و هوشیاری ذهنی را تقویت کند و پیری مغز را کند کند.

8- مشکلات سلامتی را شناسایی و درمان کنید

آیا احساس می کنید که حافظه تان افت غیرقابل توضیحی پیدا کرده است؟ اگر چنین است، ممکن است یک مشکل سلامتی یا سبک زندگی مقصر باشد.

فقط زوال عقل یا بیماری آلزایمر نیست که باعث از دست دادن حافظه می شود. بسیاری از بیماری ها، اختلالات سلامت روان و داروهایی وجود دارند که می توانند با حافظه تداخل داشته باشند:

بیماری قلبی و عوامل خطر آن بیماری قلبی عروقی و عوامل خطر آن، از جمله کلسترول بالا و فشار خون بالا، با اختلالات شناختی خفیف مرتبط است.

دیابت. مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نسبت به افرادی که از این بیماری رنج نمی برند، زوال شناختی بسیار بیشتری را تجربه می کنند.

عدم تعادل هورمونی زنانی که در دوران یائسگی قرار می‌گیرند، اغلب با کاهش استروژن دچار مشکلات حافظه می‌شوند. در مردان، تستوسترون پایین می تواند مشکلاتی ایجاد کند. عدم تعادل تیروئید همچنین می تواند باعث فراموشی، تفکر کند یا سردرگمی شود.

داروها بسیاری از داروهای تجویزی و بدون نسخه می توانند مانع حافظه و تفکر روشن شوند. مقصرهای رایج عبارتند از داروهای سرماخوردگی و آلرژی، داروهای خواب آور و داروهای ضد افسردگی. در مورد عوارض جانبی احتمالی با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

آیا افسردگی است؟

مشکلات عاطفی می توانند به اندازه مشکلات جسمی بر مغز آسیب وارد کنند. در واقع، کندی ذهنی، مشکل در تمرکز و فراموشی از علائم رایج افسردگی هستند. مشکلات حافظه می تواند به ویژه در افراد مسن افسرده بد باشد به طوری که گاهی اوقات با زوال عقل اشتباه گرفته می شود. خبر خوب این است که وقتی افسردگی درمان می شود، حافظه باید به حالت عادی بازگردد.

9- اقدامات عملی برای حمایت از یادگیری و حافظه بردارید

توجه کنید. اگر چیزی را یاد نگرفته باشید، نمی توانید چیزی را به خاطر بسپارید، و نمی توانید چیزی را یاد بگیرید  یعنی آن را در مغز خود رمزگذاری کنید. اگر توجه کافی به آن نداشته باشید. برای پردازش بخشی از اطلاعات در حافظه شما حدود هشت ثانیه تمرکز شدید طول می کشد. اگر به راحتی حواس‌تان پرت می‌شود، یک مکان ساکت انتخاب کنید که در آن مزاحمتی برایتان ایجاد نشود. حتی فرزند دانش آموزتان شما نیز این مشکلات را احتمالا دارند که می توانید راههای افزایش توجه دانش آموزان را مطالعه نمایید.

تا جایی که ممکن است حواس خود را درگیر کنید. سعی کنید اطلاعات را با رنگ ها، بافت ها، بوها و مزه ها مرتبط کنید. عمل فیزیکی بازنویسی اطلاعات می تواند به حک شدن آن در مغز شما کمک کند. حتی اگر یک یادگیرنده بصری هستید، آنچه را که می خواهید به خاطر بسپارید با صدای بلند بخوانید. اگر بتوانید آن را ریتمیک بخوانید، حتی بهتر است.

اطلاعات را با آنچه قبلاً می دانید مرتبط کنید. داده‌های جدید را به اطلاعاتی که قبلاً به خاطر می‌آورید متصل کنید، خواه این مطالب جدید مبتنی بر دانش قبلی باشد یا چیزی به سادگی آدرس شخصی که در خیابانی زندگی می‌کند که قبلاً شخصی را می‌شناسید.

برای مطالب پیچیده تر، به جای به خاطر سپردن جزئیات جدا شده، بر درک ایده های اساسی تمرکز کنید. تمرین کنید که ایده ها را به زبان خودتان برای دیگران توضیح دهید.

اطلاعاتی را که قبلاً آموخته اید تمرین کنید. همان روزی که یاد گرفتید و در فواصل زمانی پس از آن، مطالبی را که یاد گرفته اید مرور کنید. این “تمرین فاصله دار” موثرتر از فشرده سازی است، به ویژه برای حفظ آنچه آموخته اید.

از دستگاه های یادآوری برای آسان کردن به خاطر سپردن استفاده کنید. Mnemonics (متر ابتدایی بی‌صدا است) سرنخ‌هایی از هر نوعی هستند که به ما کمک می‌کنند چیزی را به خاطر بسپاریم، معمولاً به ما کمک می‌کنند اطلاعاتی را که می‌خواهیم به خاطر بسپاریم با یک تصویر بصری، یک جمله یا یک کلمه مرتبط کنیم.

انواع دستگاههای یادآوری کننده

تصویر بصری: یک تصویر بصری را با یک کلمه یا نام مرتبط کنید تا به شما کمک کند آنها را بهتر به خاطر بسپارید. تصاویر مثبت و دلپذیر که زنده، رنگارنگ و سه بعدی هستند به خاطر سپردن آسان تر خواهد بود. مثال: برای به یاد آوردن نام رزا پارکس و آنچه که او به آن شهرت دارد، زنی را تصویر کنید که روی نیمکت پارک نشسته و اطراف آن را گل رز احاطه کرده است و در حالی که اتوبوسش به سمت بالا می رود منتظر است.
آکروستیک (یا جمله): جمله ای بسازید که در آن حرف اول هر کلمه بخشی از یا نشان دهنده حرف اول چیزی است که می خواهید به خاطر بسپارید. مثال: جمله «هر پسر خوب خوب عمل می‌کند» برای حفظ خطوط کلید سه‌گانه، نشان‌دهنده نت‌های E، G، B، D و F.
مخفف: مخفف کلمه ای است که با گرفتن حروف اول همه کلمات کلیدی یا ایده هایی که باید به خاطر بسپارید و ایجاد یک کلمه جدید از آنها ساخته می شود. مثال: کلمه “HOMES” برای یادآوری نام دریاچه های بزرگ: هورون، انتاریو، میشیگان، ایری و سوپریور.
قافیه ها و همخوانی: قافیه ها، آلتراسیون (صدا یا هجای تکرار شونده) و حتی جوک ها راه های به یاد ماندنی برای به خاطر سپردن حقایق و ارقام پیش پا افتاده هستند. مثال: قافیه “سی روز است سپتامبر، آوریل، ژوئن و نوامبر” برای یادآوری ماه های سال که فقط ۳۰ روز در آنها وجود دارد.
تکه تکه کردن: خرد کردن لیست طولانی اعداد یا انواع دیگر اطلاعات را به قطعات کوچکتر و قابل مدیریت تر تقسیم می کند. مثال: به خاطر سپردن یک شماره تلفن ۱۰ رقمی با تقسیم آن به سه مجموعه اعداد: ۵۵۵-۸۶۷-۵۳۰۹ (در مقابل ۵۵۵۸۶۷۵۳۰۹).
روش مکان‌ها: تصور کنید مواردی را که می‌خواهید به خاطر بسپارید در مسیری که به خوبی می‌شناسید یا در مکان‌های خاصی در یک اتاق یا ساختمان آشنا قرار دهید. به عنوان مثال: برای یک لیست خرید، موز را در ورودی خانه، گودال شیر در وسط مبل، تخم مرغ از پله ها و نان روی تخت خود تصور کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر