0

آیا بچه به اندازه کافی شیر مادر می خورد؟

آیا بچه به اندازه کافی شیر مادر می خورد؟

آیا بچه به اندازه کافی شیر مادر می خورد؟

از کجا می توانم این را بفهمم؟ آیا شیر خوردن بر اساس برنامه نامنظم و کم و زیاد شیر خوردن، مسأله مهمی است؟ پاسخ این سوال را که آیا بچه به اندازه کافی شیر مادر می خورد؟ را از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

برای اطمینان پیدا کردن از این که فرزند شما شیر کافی خورده است یا نه، راههای مختلفی وجود دارد. اگر کودک پس از خوردن شیر، راضی به نظر می رسد و آرام می خوابد، به اندازه کافی شیر خورده است.


موارد پیشنهادی


گریه های پشت سر هم و پستان نگرفتن توسط نوزاد، نشانه کم شیر خوردن است. پس از چند روز از تولد کودک و هنگامی که جریان شیر، طبیعی می شود، کهنه های بچه باید روزی شش بار با ادرار خیس شوند. ادرار کودکی که درست شیر می خورد، بیرنگ زرد بسیار کمرنگ است. ادرار کدر، میزان کم ادرار یا ادرار صورتی رنگ، ممکن است نشانه کم شیر خوردن کودک باشد. مزاج اغلب بچه هایی که شیر مادر می خورند، پس از هفته اول روزی سه تا ده بار کار می کند. معدودی از بچه ها هم مزاجشان یک روز در میان کار می کند. “مزاج بچه هایی که با شیر مادر تغذیه می شوند” شل و به رنگ خردل است. اجابت مزاج نامرتب و یا مدفوع کم، نشانه کم شیر خوردن کودک است. کاهش ناگهانی ادرار یا مدفوع به معنی کاهش در میزان دریافت شیر توسط کودک است.

یکی از مهمترین جنبه های اطمینان از رشد کافی کودک، این است که پزشک هر بار او را وزن کند. اگر نگرانید که کودکتان شیر کافی نمی خورد، با پزشک تماس بگیرید و از او بخواهید که کودکتان را وزن کند. یکی دیگر از راههای مطمئن شدن از این که کودک به اندازه کافی شیر می خورد، این است که پستانها قبل از شیر دادن، کاملاً پر و سخت و پس از شیر دادن، خالی و نرم باشند. بعضی از مادرها از این که صدای بلعیدن شیر توسط نوزاد را بشنوند و شیر را در دهان او ببینند، خیالشان راحت می شود.

اغلب بچه های سالم، از یک برنامه ثابت برای شیر خوردن تبعیت نمی کنند. در چند هفته اول زندگی، اغلب بچه ها معمولاً هر دو ساعت یک بار شیر می خورند. هنگامی که جریان شیر به حالت طبیعی در می آید و کودک می تواند درست شیر بخورد، اغلب بچه ها تقریباً هر سه یا چهار ساعت شیر می خورند. برنامه شیر خوردن بچه های مختلف باهم فرق دارند. نکته مهم این است که کودک شما بعد از شیر خوردن راضی به نظر برسد، تعداد دفعات خیس شدن کهنه هایش و همچنین دفعات اجابت مزاج و میزان مدفوع او و همچنین وزن اضافه کردن او، رضایت بخش باشد.


بیشتر بخوانید:


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

مشاهده بیشتر