0

ورزش هایی برای افزایش رشد مو

ورزش هایی برای رشد مو

ورزش هایی برای افزایش رشد مو

ریزش مو مطمئناً افتضاح است. به دلیل سبک زندگی بی تحرک مدرن، اکنون بسیاری از مردان و زنان از ریزش مو رنج می برند. دلایلی وجود دارد که منجر به ریزش مو می شود، از جمله سن، آلودگی محیط زیست، رژیم غذایی نامناسب، استرس یا عدم تعادل هورمونی. شما باید بدانید که شرایطی که بر بدن تأثیر می گذارد می تواند روی رشد مو نیز تأثیر بگذارد، زیرا سلامت مو انعکاسی از سلامت کلی شماست. با بخش ورزشی سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه ما باشید تا ورزش هایی برای افزایش رشد مو را معرفی کنیم.

ورزش هایی برای رشد مو

زیبایی از ذهن ناشی می شود و ذهن سالم منجر به زندگی سالم می شود. بنابراین، حفظ تعادل در زندگی بسیار مهم است. ورزش سلامت بدن را افزایش می دهد و باعث افزایش چرخه رشد مو می شود. همچنین باعث افزایش جریان خون در پوست سر و گردش خون در اطراف پوست سر می شود و در نتیجه باعث رشد بهتر مو می شود. این هشت تمرین ساده و راحت را در رژیم روزانه خود برای رشد مو و سلامتی انجام دهید.

۱- آهسته دویدن:

دویدن به شما امکان می دهد که عرق کنید و در واقع ممکن است خوب باشد زیرا عرق باعث باز شدن منافذ پوست سر شما شده و به دفع تمام سموم مضر برای مو کمک می کند. ورزش های قلبی مانند آهسته دویدن می توانند به افزایش گردش خون در پوست سر کمک کنند و این جریان خون باعث رشد سالم مو می شود. توصیه می شود هر روز حداقل نیم ساعت آهسته دویدن داشته باشید تا از مزایای عالی حاصل از این تمرین بهره مند شوید.


موارد پیشنهادی


2. ماساژ پوست سر:

یکی از تمرینات مهم و ساده ماساژ پوست سر است. نکته دیگر برای بهبود رشد مو این است که به خودتان یک ماساژ پوست بسیار آرام و مثر بدهید. ماساژ پوست سر نه تنها آرامش بخش است، بلکه موهایی سالم و قوی خواهید داشت. ماساژهای پوست سر به افزایش جریان خون در پوست سر کمک می کند، که باعث گردش کلیه مواد مغذی ضروری در غده های مو می شود و در نهایت رشد مو را تقویت می کند.

3. ورزش گردن:

ممکن است حرکت سر و گردن به سمت دیگر و همچنین جلو و عقب روش خوبی برای تشویق رشد مو به نظر برسد. کشش عضلات گردن همچنین می تواند با از بین بردن هرگونه فشار و تنش به دام افتاده در عضلات اطراف، به رشد مو کمک کند. همانطور که گردش خون در این مناطق بهبود می یابد، افزایش جریان خون برای تقویت رشد مو کار می کند و با هرگونه آسیب وارده به مو مقابله می کند.

4. طب سوزنی:

این یک عمل غیر متعارف برای جوان سازی و ارتقا سلامت مو است. طب سوزنی در واقع در کاهش ریزش مو موثر بوده است. این تمرین برای تحریک نقاط فشار روی انگشتان ما که موهای سالم را ترغیب می کنند و البته شامل افزایش رشد مو نیز کار می کند.

5. ورزش وارونه:

این می تواند یکی از جالب ترین تمرینات پوست سر برای تقویت رشد مو و کمک به رشد خوب مو باشد. ممکن است به نظر برسد که مجبورید وارونه آویزان شوید. گرچه این مفهوم درست است، اما روند انجام این کار متفاوت است. با استفاده از سر، بدن خود را روی تشک یوگا متعادل خواهید کرد. با این وجود، یک کلمه احتیاط در اینجا وجود دارد: اگر سعی می کنید بدون هیچ کمکی این کار را انجام ندهید.

6. ناخن های خود را مالش دهید:

در صورت درمان صحیح، نقاط فشار خون در بدن ما می تواند منجر به رشد مو خوب شود. فشار دادن روی این نقاط باعث زنده شدن مجدد فولیکول های مو و بهبود گردش خون در پوست سر می شود. نقاط فشار فشاری مرتبط با رشد مو در نوک انگشتان در زیر ناخن ها قرار دارد. ماساژ این نقاط می تواند به تحریک هورمون هایی کمک کند که باعث رشد مو و تیره شدن مو می شوند. علاوه بر درمان ریزش مو، شما بسیار خوشحال خواهید شد که بدانید مالیدن ناخن ها می تواند به رفع شوره سر و سفیدی زودرس مو کمک کند. هنگامی که نقاط فشاری را اغلب به اندازه کافی فشار می دهید، ریشه فولیکول های مو انرژی مورد نیاز برای رشد مو را به پوست سر می رساند.

7. ورزش تنفس

پرانایاما شناخته شده ترین نوع تمرین تنفسی یوگا است که به اکسیژن رسانی به بدن کمک می کند، در حالی که عضلات معده و شکم شما را همزمان تقویت می کند. به همین ترتیب، می تواند تمام اکسیژن لازم به پوست سر را برای جوان سازی موهای آسیب دیده و رشد موهای جدید کمک کند. همچنین برای درمان مشکلات ریزش مو شناخته شده است.

8. بلند كردن پاها

بلند کردن پاها در هوا و نگه داشتن آن در آنجا عملکرد غده تیروئید را تنظیم می کند و خون را به بدن سر تأمین می کند. این ورزش برای افرادی که به دلیل عدم تعادل هورمونی تحت تأثیر ریزش مو و طاسی قرار دارند، خوب است.


بیشتر بخوانید: دانلود آهنگ عمدا از سینا شعبانخانی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

مشاهده بیشتر