0

کوکوی ماهی شیر – مناسب دیابتی ها

کوکوی ماهی شیر

کوکوی ماهی شیر – مناسب دیابتی ها

اگر دوست دارید یک کوکوی متفاوت و خوشمزه بخورید حتما کوکوی ماهی شیر را امتحان شامی سبک و خوشمزه و البته کمی تند. طرز تهیه کوکوی ماهی شیر – مناسب دیابتی ها را از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

کوکوی ماهی شیر - مناسب دیابتی ها

مواد لازم  برای ۲نفر

۲۰۰ گرم ماهی شیر

1 قاشق سوپخوری ریحان و گشنیز

1 عدد فلفل دلمه ای قرمز

1 عدد تخم مرغ 

1 عدد پیاز

1 قاشق سوپخوری آرد سوخاری

به مقدار لازم نمک، زردچوبه و فلفل قرمز


موارد پیشنهادی


طرز تهیه

  1. گوشت ماهی شیر را با یک عدد پیاز کوچک چرخ کنید.
  2. گوشت ماهی چرخ کرده را درون ظرفی بریزید و نمک، فلفل قرمز و زردچوبه را به آن اضافه کنید. ریحان، گشنیز، آرد سوخاری و تخم مرغ را هم اضافه کنید و هم بزنید.
  3. درون تابه ای روغن بریزید، وقتی خوب داغ شد کوکو را به شکل هایی که دوست دارید سرخ کنید.

 

چرا این غذا برای دیابتی ها مناسب است؟

ماهی منبع بسیار خوب پروتئین است و کلسترول پایینی دارد. ماهی حاوی امگا۳ و برای سلامت قلب مفید است. این ماده غذایی کربوهیدرات ندارد در نتیجه افراد مبتلا به دیابت می توانند از ماهی استفاده کنند، ولی آن دسته از بیماران دیابتی که مشکل کلیوی دارند نباید از ماهی استفاده کنند.

مقدار آرد سوخاری این غذا آن قدر کم (یک قاشق چای خوری) است که مشکلی برای افراد دیابتی به وجود نمی آورد، آرد سوخاری مثل نان دارای کربوهیدرات و کمی املاح است.

پیاز موجود در این غذا یک ماده غذایی ضد دیابت محسوب می شود و خون را رقیق می کند، ضمن اینکه قند خون را پایین می آورد.

ریحان به کار رفته در این غذا یک منبع خوب ویتامین C و پیش ساز ویتامین A است و در آن اسید فولیک وجود دارد. فیبر موجود در ریحان برای افراد دیابتی مفید است، ضمن این که ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی یکی دیگر از مزیت های ریحان خواهد بود، پس افراد دیابتی برای مصرف ریحان هم محدودیتی ندارند.

فلفل دلمه ای قرمز به کار رفته در این غذا خواص آنتی اکسیدانی دارد و به همین دلیل گزینه خوبی برای افراد دیابتی است و هر چه رنگ فلفل دلمه ای که برای غذا انتخاب می شود پررنگ تر باشد بهتر است. فیبر فلفل دلمه ای بالاست و هر ۱۰۰ گرم آن ۲ گرم فیبر دارد که در کاهش قند خون مفید است، ضمن این که حجم معده را پر می کند و در افراد چاق احساس سیری ایجاد می کند.

گشنیز مثل سایر سبزیجات منبع خوب فیبر است و انرژی پایینی به همراه دارد و در حدود ۱ تا ۲ درصد پروتیئن دارد. این سبزی در کاهش ابتلا به بیماری های قلب و عروق و دیابت می تواند مفید باشد، پس افراد دیابتی می توانند به صورت آزادانه از این سبزی استفاده کنند.

کلسترول موجود در زرده تخم مرغ زیاد است و به همین دلیل افرادی که با مشکل بالا بودن کلسترول مواجه هستند باید به این مساله توجه کنند. همچنین بیماران کلیوی نباید از زرده تخم مرغ استفاده کنند. اگر فرد به مشکل کلیوی یا کبدی مبتلا باشد بهتر است که تخم مرغ نخورد. سایر افراد مبتلا به دیابت می توانند از تخم مرغ در حد معقول استفاده کنند، ضمن این که سفیده تخم مرغ فاقد کربوهیدرات است و منبع بسیار خوب پروتئین محسوب می شود.


بیشتر بخوانید:


فلفل قرمز وقتی به عنوان چاشنی و به مقدار جزئی در غذا به کار می رود جای نگرانی برای آن وجود ندارد و حاوی آنتی اکسیدان است، ولی افرادی که مشکلات معده، آلرژی و حساسیت دارند نباید از آن استفاده کنند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =

مشاهده بیشتر