0

ارتباط دویدن با عضله سازی

ارتباط دویدن و عضله سازی

ارتباط دویدن با عضله سازی

با ارتباط دویدن با عضله سازی از مجله ورزشی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

ما می دانیم که دویدن تاثیر مستقیم در سلامت قلب و یک راه عالی برای سوزاندن چربی و کاهش وزن است اما نقش آن در ایجاد عضله چیست.

ارتباط دویدن و عضله سازی

مطمئناً انتظار داریم هنگام دویدن، از طریق گلیکوژن (با نام گلوکز) بدن ، که به طور معمول از کربوهیدرات ها یا از ذخایر چربی خود استفاده می کنید ، انرژی مصرف کنیم.


موارد پیشنهادی


اغلب سوزاندن گلیکوژن و چربی خوب است ولی نه برای ماهیچه.

آیا با دویدن عضله از بین می رود و آب می شود؟

از دست دادن عضلات در هنگام دویدن امری طبیعی است ، اما خبر خوب داریم آن هم اینکه با رژیم غذایی صحیح و عادات تمرینی قدرتی می توانیم از این کار جلوگیری کنیم.

مایکل فردریکسون ، دکتر ، استاد و مدیر طب فیزیکی و پزشکی ورزشی در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا گفت: ” اگر شما فقط می دوید و همراه دویدن کار قدرتی انجام نمی دهید حتماً شما قصد دارید کمی از عضله های خود را آب کنید.”

راه حلش این است که برنامه تمرینی خود را طوری تنظیم كنید كه در روزهایی که مشغول دویدن هستید سعی کنید تمرینات قدرتی هم انجام دهید مثلا وزنه برداری کنید و این تمرین را حتی می توانید روزهای دیگر هفته انجام دهید تا از آب شدن عضله جلوگیری کنید .

در اینجا رژیم غذایی نیز دخیل است. باید اطمینان حاصل کنید که کالری کافی دریافت می کنید زیرا فرد با دریافت کالری کم و انجام این تمرینات کاهش وزن پیدا می کند. اگر هدفتان کاهش وزن است در مدت خیلی کمی کاهش وزن پیدا می کنید و ماهیچه هایتان را آب می کنید.

مطمئن شوید که پروتئین کافی دریافت می کنید که پروتئین باعث ترمیم و بازسازی ماهیچه های شما می شود تا از هدر رفتن آنها جلوگیری شود.

شما همچنین می توانید با مصرف چربی های سالم مانند آووکادو و آجیل که منابع خوبی برای کالری هستند می توانید سلامتی خود را تظمین کنید و همچنین این چربی ها ماندگاری بیشتری نسبت به کربوهیدرات دارد و انرژی بیشتری به ما می دهند.

دویدن تنها، همیشه همراه کاهش وزن و آب کردن عضله هاست ولی اگر همراه دویدن، تمرینات قدرتی و رژیم غذایی خوب و سالم و پر کالری داشته باشید می توانید عضله سازی کنید.

عضلات اصلی ، عضلات ساق پا ، عضلات شانه شما در حین دویدن تحریک می شوند.

اگر هدف از ورزش کردن و دویدن را عضله سازی می دانید باید دویدن را جزئی از کارهای روزمره خود قرار دهید و نباید آن را فراموش کنید و دویدن را ترک کنید به بهانه این که ماهیچه هایتان را آب می کند.

شما می توانید برای جلوگیری از این روند نزولی احتمالی گام بردارید و از مزایای دویدن همین بس که باعث بهبود استقامت و قدرت کلی بدن و تناسب اندام شما می شود.


بیشتر بخوانید: خوراک ماهی و نخود سبز + مناسب دیابتی ها


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =

مشاهده بیشتر