0

ارتباط دوچرخه سواری و افزایش قد

ارتباط دوچرخه سواری و افزایش قد

ارتباط دوچرخه سواری و افزایش قد

با موضوع ارتباط دوچرخه سواری و افزایش قد از بخش ورزشی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

ارتباط دوچرخه سواری و افزایش قد

یک فوق متخصص تغذیه و رژیم درمانی، دوچرخه سواری را بهترین ورزش برای قد بلند شدن معرفی کرد و گفت: افراد به منظور دستیابی به قد مطلوب در سنین رشد دوچرخه سواری کنند.

دکتر کیومرث دانشور در گفت‌وگو، بهترین سن برای قد کشیدن افراد را سنین بین 10 تا 17 سالگی دانست و گفت: بر اساس منابع علمی دخترها تا سنین 18 سالگی و پسرها تا سنین 19 سالگی قد می کشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، معتقد است، بلوغ تأثیری بر قد کشیدن افراد ندارد و این تصور که با رسیدن به سن بلوغ دیگر قد فرد بلندتر نمی‌شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گفته دانشور با استفاده از یک پکیج مناسب می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا افراد به میزان قابل توجهی قد بلند شوند.


مطالب مرتبط: رابطه ژیمناستیک و قد کودکان


وی برخورداری از تغذیه مناسب را یکی از اصلی ترین راه‌های قد بلندی دانست و گفت: رژیم غذایی مناسب شامل مقادیر کافی از موادی چون پروتئین‌ها، انواع گوشت سفید و قرمز، انواع لبنیات و … می‌تواند به قد بلند شدن افراد کمک کند.

این فوق تخصص رژیم درمانی با تأکید بر مصرف روزانه سه تا چهار لیوان آبمیوه در افراد در سنین رشد، افزود: آبمیوه بالاترین نمره را در بین سایر مواد برای قد بلندی دارد و مصرف روزانه آن توصیه می‌شود.

وی گام دوم حصول قد بلندی را ورزش کردن دانست و گفت: تنها ورزشی که در قد بلندی افراد نقش آفرین است، دوچرخه سواری است و توصیه می‌شود افراد برای حصول قد بلندی بر حسب سن خود روزانه بین دو تا چهار ساعت دوچرخه سواری را در برنامه خود بگنجانند.

وی ضمن توصیه به دوچرخه سواری برای حصول قد بلندی، توصیه کرد که افراد از دوچرخه طبی ثابت استفاده کنند.

دانشور دو ساعت دوچرخه سواری را برای افراد در سنین بین 11 تا 13 سالگی مناسب دانست و گفت: افراد با سن بیشتر به میزان بیشتری ورزش نیاز دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، معتقد است، سایر ورزش‌ها نظیر ورزش‌های رزمی، ژیمناستیک، تکواندو، کشتی، بدنسازی، بوکس و حتی پیاده روی قد را می سوزانند.

دانشور سپس سومین گام برای دستیابی به قد مطلوب را استفاده از داروهای تقویتی دانست و گفت: برای این منظور بایستی فرد تحت نظر متخصصینی قرار گیرد که از تخصص لازم برخوردار بوده و بهترین تصمیم را در انتخاب داروها بگیرد.


مطالب مرتبط: ارتباط شنا با رشد قد کودکان


وی سپس گفت: داروهایی که در باشگاه‌های بدنسازی و در بازار یافت می‌شوند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند، چرا که این‌گونه داروها مخربند و بر روی اندام‌های حیاتی بدن نظیر قلب، کلیه، کبد و … آسیب جدی وارد می کنند.

دانشور در ادامه با تأکید بر اهمیت سه فاکتور تغذیه، ورزش و مکمل‌ها در قد بلندی افراد، گفته: البته ژنتیک هم می‌تواند نقش مهمی در قد بلندی افراد داشته باشد، به این معنا که که اگر ژن قد در فردی فعال باشد با استفاده از برنامه درست قد او بین 15 تا 20 سانتیمتر افزایش می‌یابد و این در حالیست که در مورد افرادی که ژن قد بلندی فعال ندارند، افزایش قد در حدود دو تا پنج سانتی متر خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

مشاهده بیشتر