0

آموزش حروف الفبا قبل از دبستان، خوبه یا بد؟

آموزش حروف الفبا قبل از دبستان، خوبه یا بد؟

آموزش حروف الفبا قبل از دبستان، خوبه یا بد؟

با مطلب آموزش حروف الفبا قبل از دبستان، خوبه یا بد؟ از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

آموزش حروف الفبا قبل از دبستان، خوبه یا بد؟

آموزش الفبا به کودکان

در مورد آموزش دروس و الفبا قبل از ورود به مدرسه دو تا دیدگاه وجود دارد یک عده موافق و یک سری هم مخالف هستند. خوب بریم نظرات دو طرف را بشنویم که بهتر بتوانیم نتیجه گیری کنیم.

گروه اول که مخالفین هستند می گویند ما با این کار مخالفیم و برای مخالفتمان دلیل های محکمی داریم.

  1. اول از همه اینکه زیر هفت سال قدرت تمرکز و دقت بچه ها پایین است و نمی توانند زیاد سر آموزش بنشینند و سختشان است و با این کار علاقه یشان به یادگیری را از دست می دهند.
  2. چون اکثرً پدر و مادر خودشان می خواهند این آموزشها را به بچه ها بدهند و شیوه ای که آنها بلدند و بکار می برند با شیوه الان مدرسه ها کاملاً فرق می کند و اینطوری بچه سر کلاس گیج می شود و از درس زده می شود.
  3. حالا فرض کنیم آموزشها یکسان باشد کودک چون مطالب سر کلاس برایش تکراری است حوصله اش سر رفته و کم کم شروع می کند به بی توجهی به مطالب سرکلاس و این برای سالهای بعد هم برایش بصورت یک عادت در می آید.

نظرات گروه مخالف را شنیدیم ولی گروه موافق هم دلایل خودشان را دارند.آنها می گویند:

  1. امروزه روز همه بچه ها با این آموزشها وارد مدرسه می شوند و اگر بچه ای این آموزشها را یاد نگرفته باشد از بقیه عقب می ماند.
  2. این بچه ها چون مطلب را بلدند نسبت به سایر بچه ها اعتماد بنفس بالاتری پیدا می کنند و به آن درسها علاقه مند شده و احساس خوبی نسبت به درس و مدرسه خواهند داشت.پس بهتر است به بچه ها یاد بدهیم .

اگر نظر من را بخواهید نظرم به گروه اول که مخالف هستند نزدیک تر است ولی معتقدم که بچه ها باید برای رفتن به مدرسه آماده باشند. اما چه آمادگی هایی و چطوری؟

دقت کنید بچه های پنج شش ساله قدرت تمرکزشان بین 5 تا 10 دقیقه است پس توانایی نشستن سرکلاس هایی با تایم بیشتر را ندارند و در ضمن آنها عاشق بازی هستند پس بهترین راه آموزش از طریق بازی است که با علاقه این کار را انجام بدهند و مهارت هایشان را تقویت کنند اما آنها برای رفتن به مدرسه چه مهارت هایی لازم دارند؟

رشد مهارت کلامی

آنها لازم است که مهارت کلامیشان را هم در صحبت کردن و هم در درک صحبت های طرف مقابل رشد بدهند برای این کار می توانید بازی هایی مثل مجری گری و معلم بازی و بازی نمایشی انجام بدهید یا برایشان قصه و داستان تعریف کنید. نظرشان را بپرسید با آنها مشورت کنید کتاب بخوانید یا از آنها بخواهید برایتان قصه بگویند.

افزایش مهارت های اجتماعی

آنها قرار است وارد مدرسه ای بشوند که غیر از آنها ده ها دانش آموز دیگر هم هست باید بتوانند بخوبی با انها ارتباط برقرار کنند دوست شوند (البته باید دوست خوب انتخاب کنند) از حق خودشان دفاع کنند که هر کدام نیاز به آموزش جداگانه دارد که بهترین راه آن آموزش از طریق بازی های نمایشی و بازسازی آن فضا و تمرین بصورت عملی است.

افزایش مهارت جسمانی

کودک باید بتواند آن چیزی که معلم از اون می خواهد را روی کاغذ بنویسد. برای همین،نیاز به هماهنگی عصب و عضله دارد . سعی کنید با نقاشی کردن، بازی با گل ، تا کردن کاغذ، جورچین ها، مازها به فرزندتان این مهارت را هدیه دهید.

فرزند شما نیاز به تقویت قدرت تمرکز و دقت دارد تا بتواند توجه خودش را روی مطالبی که معلمشان به آنها آموزش می دهد متمرکز کند و یادگیریش را بالا ببرد برای اینکار می توانید بازی هایی مثل جورچین ها، پازل ها، پیدا کردن تفاوت ها، کامل کردن جملات یا قصه های ناقص انجام بدهید و تمرکز و دقت فرزندتان را بالا ببرید.

به این صورت فرزندتان آماده ورود به مدرسه است و پس از ورود به مدرسه با مهارت هایی که بدست آورده مسائل و مشکلات را یکی یکی حل می کند و با اعتماد بنفس جلو می رود.


بیشتر بخوانید:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + پانزده =

مشاهده بیشتر