0

ارتباط جوش صورت با تغذیه 

ارتباط جوش صورت با تغذیه 

ارتباط جوش صورت با تغذیه

با ارتباط جوش صورت با تغذیه از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی جیران همراه باشید.

ارتباط جوش صورت با تغذیه 

جوش صورت یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد آن را با شدت های مختلف تجربه می کنند. گاهی اوقات جوش صورت در برخی از افرادبه یک معضل تبدیل می شود. داشتن یک تغذیه درست می تواند در پیشگیری ازجوش صورت نقش مهمی را ایفا کند و از نگاه طب سنتی باید در ابتدا نوع جوش ها را مشخص کرد و بر اساس آن تغذیه مناسبی را در نظر گرفت.


موارد پیشنهادی


همه رقم جوش موجود است!

جوش ها از نگاه طب سنتی به طور کلی به 2 گروه دسته بندی می شوند: دسته اول جوش هایی هستند که در اثر گرمی مزاج ایجاد می شوند و گروه دیگر جوش هایی هستند که در اثر سردی مزاج به وجود می آیند. جوش های ناشی از سردی دارای سطح صاف هستند و سر باز نمی کنند، درحالی که جوش های ناشی از گرمی معمولا چرکی هستندو سرباز می کنند. تشخیص این که جوش در کدام گروه قرار می گیرد توسط خود فرد کمی سخت است و برای تشخیص این مساله باید از پزشک متخصص طب سنتی کمک گرفت. دانستن نوع مزاج می تواند به فرد در تدابیر غذایی مهم باشد و شناخت جوش ها کمک می کند که فرد بتواند پرهیزهای غذایی خاصی را دنبال کند.

پوست خراب کن ها

یکسری از مواد غذایی به طور کلی باعث افزایش جوش ها می شوند. برای مثال استفاده از غذاهای پرچرب و شیرینی ها می تواند بیش از سایر غذاها در ایجاد جوش نقش داشته باشد. چنانچه فردی به طور هم زمان از غذای چرب و شیرین استفاده کند به مراتب خیلی بدتر خواهد بود. غذاهای سرخ کردنی یکی دیگر از غذاهایی هستند که باعث ایجاد جوش صورت می شوند، به ویژه زمانی که اصول سرخ کردن رعایت نشود. مثلاً استفاده از روغن نامرغوب، سرخ کردن در درجه حرارت زیاد و یا سرخ کردن ماده غذایی در روغنی که بارها از آن استفاده شده است می تواند در ایجاد جوش نقش مهمی داشته باشد. غذاهای تند که در آنها فلفل و ادویه جات تند وجود دارد نیز می تواندباعث ایجاد جوش شود. استفاده از غذاهای آماده(فست فود) یکی دیگر ازدلایل ایجاد جوش صورت است. این دسته از غذاها به دلیل داشتن ادویه های تند، سرخ کردن، افزودنی ها و در مجموع به دلیل هضم سخت در دستگاه گوارش می توانند در افراد جوش به وجود بیاورند. استفاده از انواع نوشابه ها، شکلات قهوه، نسکافه، چیپس (به خصوص چیپس تند) و پفک هم می تواند باعث ایجاد جوش شود.

متهم میوه ای

یکی از عواملی که می تواندباعث ایجاد جوش صورت شود یبوست است و خیلی از افراد برای درمان یبوست از انجیر کمک می گیرند که این میوه می تواند باعث افزایش ضایعات پوستی در افرادی شود که دچار این مشکل هستند، به همین دلیل این دسته ازافراد برای رفع یبوست نباید از انجیر استفاده کنند. این میوه می تواند دفع مواد زائد به پوست صورت را زیاد کند. ابتلا به جوش به طور کلی ارتباط مستقیمی با اختلال در هضم دارد به همین دلیل برای درمان جوش باید به این مساله نیز توجه کافی داشت.

غذاهای گرم مزاج ها

افرادی که به جوش صورت ناشی از گرمی مزاج دچار هستند می توانند از آش جو و یا سوپ جو کمک بگیرند. استفاده از ماءالشعیر طبی برای درمان جوش های این دسته از افراد می تواند مفید باشد. برای درست کردن این نوع ماءالشعیر می توان یک سوم جو پوست کنده را با آب جوشاند تا حدی که دانه های جو حالت شکفته پیدا کنند. سپس با استفاده از یک پارچه نازک آن را بدون فشار دادن صاف کرد. بعد از اینکه مواد اضافی داخل ظرف ته نشین شد می توان از آب زلال روی آن (ماءالشعیر طبی) استفاده کرد.

باز هم هست

استفاده از خاکشیر برای از بین بردن جوش چه برای افرادی که جوش آنها ناشی ازگرمی باشد و چه برای دسته دیگر که ناشی از سردی دستگاه گوارش است می تواند مفید باشد. البته افرادی که دستگاه گوارش مرطوب دارند نباید به صورت طولانی مدت از خاکشیر استفاده کنند. استفاده از خاکشیر در رفع یبوست نیز مؤثر است و با برطرف شدن یبوست، جوش ها هم کم می شوند. برای دفع یبوست باید صبح به صورت ناشتا یک قاشق سوپ خوری خاکشیر را در یک لیوان آب جوش (شیرین نشده) ریخت و آن را نوشید. اینکار را می توان 3 – 4 بار در روز انجام داد. افرادی که جوش آنها ناشی از گرمی است می توانند همراه با خاکشیر از اسپرزه استفاده کنند و یا به تنهایی از یک قاشق چای خوری اسپرزه استفاده کنند. البته استفاده طولانی مدت از اسپرزه توصیه نمی شود چون منجر به سردی دستگاه گوارش و کبد می شود.

این ها را از یاد نبرید.

استفاده از کدو، اسفناج، کاهو و خرفه می تواند تأثیرات خوبی در از بین بردن جوش صورت داشته باشد. افرادی که به سردی دستگاه گوارش مبتلا هستند علاوه بر رعایت توصیه های کلی که در هر 2 نوع جوش کاربرد دارد باید از مواد غذایی با طبع گرم در حدی که سردی دستگاه گوارش را متعادل و کنترل کند استفاده کنند. استفاده از هل، نعنا و آویشن می تواند برای افراد مفید باشد. خوردن غذاهای غلیظ و سنگین با هضم سخت می تواندباعث ایجاد جوش شود و به کبد فشار بیاورد که می توان به ماکارونی، الویه، لازانیا، حلوا و حلیم اشاره کرد.

ماسک خوردنی

برای از بین رفتن و کنترل جوش ها در وهله ی اول باید بهداشت را رعایت کرد. استفاده از کرم های ضد آفتاب مناسب و دستکاری نکردن جوش ها نیز مهم هستند. برای از بین بردن جوش می توان از لایه بردار گیاهی استفاده کرد که برای این کار در فصل زمستان باید تخم خربزه را آسیاب کرد و به صورت ماسک در آورد و روی صورت گذاشت. در فصل تابستان هم تخم خربزه به هر ماه محتویات دور آن را باید به صورت ماسک در آورد. سپس بر روی صورت گذاشت. ترکیب آرد جو و ماست و گذاشتن آن روی صورت نیز مفید است. این لایه بردار برای پوست های چرب مناسب است.


بیشتر بخوانید: نشانه ها و غذاهای طبع گرم


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =

مشاهده بیشتر