0

یک فنجان انبه و زنجبیل

یک فنجان انبه و زنجبیل

یک فنجان انبه و زنجبیل

تا حالا دسر با طعم زنجبیل خورده اید؟ انبه با زنجبیل چطور؟ حتی امتحان هم نکرده اید؟ کار سختی نیست آموزش مرحله به مرحله یک فنجان انبه و زنجبیل را از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

یک فنجان انبه و زنجبیل

مواد لازم

2 عدد انبه متوسط

2 قاشق سوپخوری پنیر خامه ای کم چرب

2 قاشق سوپخوری ماست کم چرب

1 قاشق سوپخوری پودر زنجبیل

5 عدد بیسکویت ساقه طلایی

1 قشق غذاخوری عسل

 

طرز تهیه

انبه ها را خرد کنید و با ماست کم چرب و پنیر خامه ای مخلوط کنید. اگر داخل مخلوط کن بریزید بهتر است. برای اینکه باید مثل بستنی یک دست و نرم شود. بعد بگذارید حدود یک ساعت در یخچال بماند.

حالا بیسکویت ها را خرد کرده و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. پودر زنجبیل را هم این جا اضافه کنید و هم بزنید.

در این مرحله باید بیسکویت ها را درون لیوان یا ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را با مخلوط ماست و پنیر و انبه پر کنید. بعد بگذارید حدود دو ساعت در یخچال بماند.

چرا این نوشیدنی برای دیابتی ها مناسب است؟

انبه در هر 100 گرم، حدود 16 تا 17 گرم کربوهیدرات دارد و شاخص بالا بردن قند آن در بدن حدود 55 است. شاخص بالا بردن قند در این میوه تا حدودی بالاست پس نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. یک انبه 60 تا 70 کیلو کالری انرژی به بدن می رساند و البته غنی از آنتی اکسیدان است. می دانید که ترکیبات آنتی اکسیدان است. می دانید که ترکیبات آنتی اکسیدانی انبه می تواند شانس ابتلا به سرطان پروستات و سرطان پوست را کاهش دهد. همچنین فیبر بالای این میوه می تواند در کنترل قند خون و چربی افراد دیابتی مفید و موثر باشد. جزء مهم دیگر این غذا ماست است.

شاخص بالا بردن قند خون در ماست کم چربی پایین است و به دلیل کم چرب بودن چندان جای نگرانی برای بالا رفتن کلسترول بد در بدن وجود ندارد. ماست به دلیل داشتن پروتئین، املاح، کربوهیدرات، فسفر و کلسیم یک غذای کامل به حساب می آید و افراد دیابتی هم باید آن را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

اما درباره پنیر خامه ای پنیر تا 40 درصد چربی دارد و انرژی هر 100 گرم پنیر 200 تا 250 کالری است که بالاست و افراد دیابتی باید حواسشان به کنترل وزنشان باشند. جایگزینی ترکیبات کربوهیدراتی و ژلاتین با چربی، کاری است که در پنیر خامه ای کم چرب انجام می دهند. پس برای اطمینان از این مساله باید به برچسب ارزش غذایی محصول دقت کرد و در صورت جایگزینی چربی با ژلاتین جای نگرانی برای مصرف آن نیست. با مصرف پنیر خامه ای کم چرب قند خون بالا نخواهد رفت.

بیشتر بخوانید: سالاد میگو و کلم بروکلی -مناسب دیابتی ها

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

مشاهده بیشتر