0

خورش فسنجان گیلانی

خورش فسنجان گیلانی

خورش فسنجان گیلانی

با خورش فسنجان گیلانی از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

این روزها خورش فسنجان دیگر تنها یک غذای رسمی برای عروسی ها و جشن ها نیست. در عزاداری ها و ایام محرم هم به عنوان نذری این خورش را می پزند. البته این خورش با توجه به ذائقه افراد آن منطقه یا خانواده ،با چاشنی ها و طعم های مختلف طبخ می شود. به عنوان مثال گیلانی ها به عنوان نذری در ماه محرم خورش فسنجانی می پزند که طعم آن ترش است.

مواد لازم

4 عدد ران یا نصف سینه مرغ

200 گرم مغز گردو

4 قاشق سوپ خوری رب انار ترش

نمک به مقدار لازم

4 قاشق سوپ خوری مخصوص سرخ کردن

طرز تهیه خورش فسنجان گیلانی

  1. ابتدا مغز گردو را آسیاب کنید. قابلمه ای را روی حرارت ملایم اجاق گذاشته و گردوهای آسیاب شده را در قابلمه ریخته و دایم با قاشق هم بزنید. باید آنقدر گردوها را هم بزنید تا رنگشان سفید شود و بوی آنها را حس کنید. حالا یک لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و با گردوها حل کرده و بگذارید روی حرارت ملایم بجوشند.
  2. وقتی خورش روی حرارت آنقدر جوشید که آب آن کم شد. حالا مرحله دوم اضافه کردن آب می باشد که بهتر است در این مرحله آب سرد به خورش اضافه کنید و دوباره مرحله جوشیدن ادامه یابد.
  3. حالا نوبت افزودن رب انار است. اگر رب انارتان غلیظ است. آن را در مقدار کمی آب جوش حل کنید و بعد به خورش اضافه کنید.
  4. در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. روغن که داغ شد تکه های مرغ را در روغن سرخ کنید. همه طرف مرغ ها را که سرخ کردید کمی به آنها نمک زده و کنار بگذارید.
  5. وقتی که گردوها روغن دادند و خورش به روغن افتاد نوبت اضافه کردن تکه های مرغ است. چون تکه های مرغ یک مرحله پخت(در موقع سرخ کردن) را گذارانده اند پس زمان زیادی برای پخته شدن در خورش نیاز ندارند.

حتماً بخوانید:


یه جور دیگه

شمالی ها خورش فسنجان شان ترش ترش است. اما اگر شما ذائقه تان به طعم شیرین فسنجان عادت دارد مقداری شکر به خورش اضافه کنید.

فوت و فن

هر چقدر آب کمتری به خورشتان اضافه کنید و تعداد مراحل اضافه کردن آب را بیشتر کنید مرحله به روغن افتادن گردوها سریع تر طی خواهد شد. در ضمن آب هم باید سرد باشد. شما می توانید از روز قبل خورش را بجوشانید و بعد یک روز در یخچال قرار دهید و فردا دوباره آن را بجوشانید. خواهید دید که چقدر گردوها سریع تر خودشان را نشان می دهند. البته مرغ را در مرحله آخر اضافه کنید.


مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

مشاهده بیشتر