0

هر چه در مورد مزوتراپی مو باید بدانید

هر چه در مورد مزوتراپی مو باید بدانید.

هر چه در مورد مزوتراپی مو باید بدانید.

هر چه در مورد مزوتراپی مو باید بدانید را از بخش زیبایی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

هر چه در مورد مزوتراپی مو باید بدانید.
مزوتراپی چیست؟ چقدر این روش در کاهش ریزش و رویش مو ها تأثیر دارد؟ آیا مزوتراپی ریزش مو در مردان و زنان را درمان می کند؟ در چه مواردی و به چه مدت می توانیم مزوتراپی مو انجام دهیم؟

مزوتراپی مو چیست؟

در مزوتراپی مو مواد مغذی به شکل مایع از قبیل ویتامین ها، عصاره برخی از گیاهان دارویی، پروتئین و اسیدهای آمینه در پوست سر تزریق و به طور مستقیم توسط ریشه های مو جذب می گردد.

محلول های متفاوتی توسط لابراتوارهای مختلف جهت استفاده در مزوتراپی مو تولید و عرضه می شوند.

مؤثرترین ترکیبات موجود در محلول های مورد استفاده در مزوتراپی عبارتند از:

ویتامین ها: بویژه بیوتین، ویتامین B5(اسید پانتوتنیک) و ویتامین ث: این سه ویتامین باعث تقویت و افزایش جریان خون در ریشه موها می گردند.

عصاره گیاهان: چهار گیاه جینسنگ(Ginseng)، جینکوبیلوبا(Ginkgo Biloba)، نخل اره ای(Saw Palmetto) و رزماری(Rosemary) رایج ترین گیاهانی می باشند که در محلول های مصرفی در مزوتراپی به شکل روغن و یا عصاره مورد استفاده قرار می گیرند، مکانیزم اصلی هر 4 گیاه افزایش خون رسانی به ریشه موهاست.

گیاه نخل اره ای ظاهراً باعث کاهش اثرات مخرب هورمون دی هیدروتستوسترون(DHT) بر ریشه موها نیز می شود از اینرو مصرف محلول هایی که حاوی این گیاه می باشند برای آقایان مناسب تر است، یکی از دلایل متداول ریزش مو در آقایان افزایش تبدیل هورمون تستوسترون به DHT با افزایش سن است.


حتما بخوانید: جلوگیری از ریزش مو به شیوه‌ خانگی


پروتئین و اسیدهای آمینه: برخی از محلول های مزوتراپی حاوی پروتئین های گیاهی می باشند که از حبوبات مانند سویا و نخود تهیه می شوند، مو از پروتئینی بنام کراتین ساخته شده است و تزریق این نوع محلول ها باعث تقویت ریشه موها و افزایش ضخامت تارهای مو می گردد.

برخی از محلول ها نیز حاوی اسیدهای آمینه از قبیل سیستئین(Cysteine)، تائورین(Taurine) و متیونین(Methionine)  می باشند، این اسیدهای آمینه حاوی گوگرد بوده که برای سلامت موها ماده ای ضروری است، امروزه کمبود این 3 اسید آمینه در بدن بسیاری از افراد بویژه کسانی که با ریزش و نازکی تارهای مو مواجه هستند دیده می شود.

کدام محلول مزوتراپی برای شما مناسب است؟

با توجه به علل ریزش مو، حجم و میزان موهای ریخته شده پزشک متخصص تشخیص می دهد که از کدام محلول استفاده نمایید و برای تشخیص علل ریزش مو انجام آزمایشات خون و تست آنالیز مو کمک کننده است.

دوره یا مدت انجام مزوتراپی:

تعداد جلسات و فاصله بین هر جلسه نیز توسط پزشک درمانگر باید تعیین گردد. اما بطور کلی 12 جلسه مزوتراپی و هر هفته یکبار دوره معمول آن است که می توانید هر سال و یا هر چند سال یکبار آنرا تکرار کنید.

مزوتراپی مناسب چه اشخاصی است و یا به عبارتی چه کسانی می توانند مزوتراپی مو انجام دهند؟

هر شخصی که دچار ریزش مو، نازکی تارهای مو و یا قصد تقویت موهای خود را داشته می تواند تحت مزوتراپی مو قرار گیرد اما همان طور که اشاره شد برای کسب نتیجه کامل بهتر است ابتدا تحت نظر پزشک با انجام آزمایشات خون و تست های تخصصی علل ریزش مو را ریشه یابی کنید و در کنار انجام مزوتراپی مو، درمان مناسب را انجام دهید.

همچنین در مواردی که فرد حساسیت و آلرژی پوستی به مصرف محلول های ضد ریزش مو از قبیل ماینوکسیدیل داشته و یا حوصله مصرف روزانه محلول ها را ندارد مزوتراپی جایگزین مناسبی است.


حتما بخوانید: سیاه شدن موی سفید با طب سنتی


آیا می توان در کنار مزوتراپی از محلول های ضد ریزش مو استفاده نمود؟

بستگی به محلول و ترکیبات آن دارد، اکثر محلول های گیاهی  را می توان در کنار مزوتراپی مصرف نمود اما بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

توصیه های لازم برای قبل و بعد از جلسات مزوتراپی:

  • قبل از مراجعه به پزشک موهای خود را با شامپو مناسب شستشو دهید و از هیچ ماده حالت دهنده، محلول های ضد ریزش مو چه گیاهی و چه شیمیایی استفاده ننمایید.
  • تا 24 ساعت بعد از تزریق محلول از استحمام خودداری نمایید.
  • در دوره مزوتراپی از رنگ کردن موها و استفاده از مواد شیمیایی مانند حالت دهنده های مو و غیره خودداری کنید.
  • اگر از محلول های ضد ریزش مو استفاده می کنید از یک روز قبل و تا یک روز بعد از جلسه مزوتراپی از مصرف آن ها خودداری کنید.
  • در روزهای بعد از تزریق محلول در صورت امکان هر روز برای چند دقیقه سر خود و محل تزریق را با نوک انگشتانتان به آرامی ماساژ دهید.

نکته پایانی: مزوتراپی، پی آر پی و کلیه درمان های موضعی و حتی محلول های ضد ریزش مو از قبیل ماینوکسیدیل هیچ کدام درمان کننده علل ریزش مو نمی باشند، هر آنچه که بصورت موضعی استفاده می شود به عنوان مکملی برای درمان است و نه به عنوان درمان اصلی.

ریزش مو دلایل مختلفی دارد  و از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کمبود مواد معدنی و ویتامین ها به ویژه روی، سلنیوم، ید و ویتامین های B12, B6, Folic Acid, E, B5, Biotin
  • کم کاری غده تیروئید
  • کم کاری غدد آدرنال(فوق کلیوی)
  • ازدیاد هورمون دی هیدروتستوسترون(DHT)  (بیشتر در مردان شایع است)

در کنار درمان های موضعی  مانند مزوتراپی نیاز است  علل ریزش مو در بیمار مشخص و درمان طبی مناسب توسط پزشک متخصص تجویز گردد تا نتیجه مناسب و کاملی حاصل شود.


مطالب پیشنهادی:


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

مشاهده بیشتر