0

ورزش درمانی برای برطرف کردن سندرم خستگی

توصیه نکردن ورزش درمانی برای برطرف کردن سندرم خستگی

ورزش درمانی برای برطرف کردن سندرم خستگی

انستیتوی ملی تعالی بهداشت و مراقبت (نیس) دیگر یک تکنیک ورزشی بحث برانگیز که برای مدیریت سندرم خستگی مزمن استفاده می شود ، توصیه نمی شود. تصمیم برای متوقف کردن توصیه های درمانی درجه بندی شده (GET) – که شامل افزایش فزاینده در فعالیت بدنی برای ایجاد تدریج تحمل است – نشان دهنده یک پیروزی مهم برای طرفداران بیمار است که مدت هاست گفته اند این عمل آسیب بیشتر از سود دارد. ورزش درمانی برای برطرف کردن سندرم خستگی را از بخش ورزشی سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

توصیه نکردن ورزش درمانی برای برطرف کردن سندرم خستگی

گروه های بیمار استدلال کرده اند که استفاده از ورزش درمانی نشان می دهد کسانی که مبتلا به سندرم خستگی مزمن هستند (همچنین به عنوان ME شناخته می شود) هیچ مشکل جسمی اساسی ندارند اما علائم ناشی از کم تحرکی را دارند.


موارد پیشنهادی


” گلن بوکان ، بیمار من ، گفت: “ما به طور گسترده ای اخراج شده ایم و به دلیل این راهنمایی / مفهوم نامناسب و آسیب رسان، دائماً از رنج و عذاب خود رنج می بریم، به طوری که می توانیم به راحتی ورزش کنیم یا از بیماری جسمی خارج شویم که هیچ یک از ما درخواست نکرده و شایسته آن نیستیم.

تصور می شود که سندرم خستگی مزمن حدود 250،000 نفر را در انگلیس تحت تأثیر قرار داده و سالانه میلیاردها پوند برای اقتصاد هزینه دارد. از هر چهار نفر یک نفر به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و قادر به ترک خانه و اغلب حتی تختخواب خود نیست.

علائم دیگر می تواند شامل درد، مه آلودگی ذهنی، حساسیت به نور و صدا و همچنین اختلال در حافظه و خواب باشد. هیچ درمان موثری وجود ندارد، اگرچه در تلاش برای مدیریت علائم، از درمان رفتاری شناختی (CBT) و ورزش درمانی درجه بندی استفاده شده است.

کلر اوگدن، رئیس ارتباطات و مشارکت در موسسه خیریه Action for ME انگلیس، گفت که رهنمودهای قبلی نیس با “آنچه نیس معتقد بود بهترین شواهد موجود در آن زمان است، تهیه شده است اما از نظر بیماران کاملاً مشخص شده است که تجارب آنها با آن متفاوت است” .

نیس آخرین بار در سال 2007 توصیه هایی در مورد سندرم خستگی مزمن ارائه داده است. در پیش نویس جدید دستورالعمل ها آمده است که این یک بیماری پیچیده است و هیچ درمانی برای همه مناسب نیست، “به ویژه در مواردی که احتمال مداخله برای برخی افراد مفید باشد اما به دیگران آسیب برساند” .

حتی با پشتیبانی از یک متخصص، فقط از هر 10 بیمار یک نفر گزارش کردند که ورزش درمانی به مدیریت علائم کمک می کند، در حالی که طبق نظرسنجی 4000 بیمار که توسط Action for ME سال گذشته انجام شد، تقریبا نیمی از آنها اثر بدتر را گزارش کردند.

به دنبال انتقاد از بیمار، دستورالعملهای Nice همچنین تأکید کردند که CBT یک درمان یا درمانی نیست، اما ممکن است به عنوان یک درمان روانشناختی حمایتی مفید باشد.

برخی از پزشکان مراقبت های بهداشتی با انتقاد از راهنمایی جدید Nice، استدلال کردند که ورزش درمانی درجه بندی شده و CBT تنها درمان مبتنی بر شواهد برای این بیماری است.

دکتر آلاستر میلر، معاون پزشکی در کالج های مشترک سلطنتی پزشکان، گفت: “من می دانم که در مورد این رویکردها اختلاف نظر وجود داشته است اما هرگز شواهدی مبنی بر آسیب وجود نداشته است و آنها تنها روش درمانی مبتنی بر شواهد در CFS هستند.” هیئت آموزش و مشاور اصلی پزشکی قبلی Action for ME.


بیشتر بخوانید: رژیم غذایی مناسب افرادی با کبد چرب


“بنابراین بسیار ناامید کننده است که نیس تصمیم گرفته است آنها را از دستورالعمل های به روز شده خارج کند و من مطمئناً نگرانی دارم که این حذف بیش از آنکه علم خوب داشته باشد بیشتر به فشار سیاسی بستگی دارد.”

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شش =

مشاهده بیشتر