0

چگونه می دانیم زمین گرد است؟

چگونه می دانیم زمین گرد است؟

چگونه می دانیم زمین گرد است؟

با مطلب خواندنی و جالب علت ایجاد فصول در زمین و چگونه می دانیم زمین گرد است؟  از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

چگونه می دانیم زمین گرد است؟

زمین از فضا . این تصویر از کره زمین گاهی به سنگ مرمر آبی گفته می شود.

شیب زمین باعث فصول می شود.
ماهواره ها دور زمین می چرخند
ناسا بیش از دوجین ماهواره علم زمین در مدار دارد. آنها به ناسا به مطالعه اقیانوس ها ، زمین و هوا کمک می کنند.
ناسا برای یافتن راه هایی برای مراقبت از آن ، سیاره ما را مطالعه می کند.

زمین سیاره زمین ما است. دانشمندان معتقدند زمین و ماه آن تقریباً همزمان با بقیه منظومه شمسی شکل گرفته است. آنها فکر می کنند که حدود 4.5 میلیارد سال پیش بود. زمین پنجمین سیاره بزرگ در منظومه شمسی است. قطر آن حدود 8000 مایل است و زمین سومین سیاره نزدیک به خورشید است. متوسط ​​فاصله آن از خورشید در حدود 93 میلیون مایل است. فقط عطارد و زهره نزدیکتر هستند.


موارد پیشنهادی


زمین “سیاره گلدیلوکس” نامیده شده است. در داستان “Goldilocks و سه خرس” ، دختری به نام گلدیلاک همه چیز درست و خوب را می پسندید. فرنی او نمی تواند خیلی گرم یا خیلی سرد باشد. و تخت او نمی تواند خیلی سخت و یا خیلی نرم باشد. در روی زمین ، همه چیز برای زندگی درست است. گرم است اما خیلی گرم نیست. و آب دارد ، اما آب زیادی ندارد.

زمین تنها سیاره ای است که به مقدار زیادی آب مایع معروف است. آب مایع برای زندگی ضروری است. زمین تنها سیاره ای است که زندگی در آن شناخته شده است.

چگونه می دانیم زمین گرد است؟
زمین چگونه به نظر می رسد؟

از فضا ، زمین به نظر می رسد مانند یک سنگ مرمر آبی با چرخان های سفید و مناطقی از قهوه ای ، زرد ، سبز و سفید. آبی آبی است که حدود 71 درصد از سطح زمین را در بر می گیرد. چرخش های سفید ابر هستند. مناطق قهوه ای ، زرد و سبز زمینی است. و مناطق سفید یخ و برف است.

خط استوا یک دایره تخیلی است که زمین را به دو نیمه تقسیم می کند. نیمه شمالی نیمکره شمالی نامیده می شود. نیمه جنوبی نیمکره جنوبی نامیده می شود. شمالی ترین نقطه روی زمین قطب شمال نام دارد. جنوبی ترین نقطه روی زمین قطب جنوب نام دارد.

چگونه می دانیم زمین گرد است؟
چگونه می دانیم زمین گرد است؟

انسانها می دانند زمین بیش از 2000 سال دور است! یونانیان باستان سایه ها را در طول تابستان اندازه می گرفتند و همچنین دور زمین را محاسبه می کردند. آنها از موقعیت های ستارگان و صورت های فلکی برای تخمین مسافت ها بر روی زمین استفاده می کردند. آنها حتی می توانند سایه گرد این سیاره را روی ماه در هنگام گرفتگی ماه مشاهده کنند. (ما هنوز می توانیم این را در حین گرفتگی ماه مشاهده کنیم.)

امروزه دانشمندان از ژئودزی استفاده می کنند ، که علم اندازه گیری شکل زمین ، وزن و چرخش زمین است. ژئودزی اندازه گیری های دقیقی را نشان می دهد که نشان می دهد زمین گرد است. دانشمندان با داشتن GPS و سایر ماهواره ها می توانند اندازه و شکل زمین را تا یک سانتی متر اندازه بگیرند. تصاویر از فضا همچنین نشان می دهد که زمین مانند ماه دور است.

اگرچه سیاره ما کره ای است ، اما کره ای کامل نیست. به دلیل نیرویی که هنگام چرخش زمین ایجاد می شود ، قطب های شمالی و جنوبی کمی صاف هستند. چرخش زمین ، حرکت مبهم و سایر نیروها باعث می شود سیاره بسیار آهسته تغییر کند اما هنوز هم دور است.

زمین چگونه حرکت می کند؟

زمین هر 365 روز یا یک سال یک بار در خورشید می چرخد. شکل مدار آن کاملاً یک دایره کامل نیست. بیشتر شبیه یک بیضی است و باعث می شود طی سال از فاصله زمین تا خورشید تغییر کند. زمین در ژانویه هنگامی که در فاصله 91 میلیون مایل با آن قرار دارد ، نزدیکترین خورشید یا در “پریلئون” است. زمین در ماه ژوئیه دورتر از خورشید است ، یا در “aphelion” ، که در فاصله 95 میلیون مایل با آن فاصله دارد.

در استوا ، زمین با سرعت بیش از 1000 مایل در ساعت می چرخد. زمین چرخش کامل در اطراف محور خود را یک بار در هر 24 ساعت یا یک روز انجام می دهد. محور خطی خیالی از طریق مرکز سیاره از قطب شمال تا قطب جنوب است. محور زمین به جای مستقیم بالا و پایین ، با زاویه 23.5 درجه کج شده است.

چرا روز و شب داریم؟

در همه زمان ها ، نیمی از زمین توسط خورشید تابیده می شود و نیمی از آن در تاریکی است. مناطقی که رو به خورشید قرار دارند ، روز را تجربه می کنند. مناطقی که از آفتاب دور می شوند ، شب را تجربه می کنند. در حالی که سیاره می چرخد ​​، بیشتر مکان ها در چرخه زمین از طریق شبانه روز و هر بار 24 ساعت یکبار انجام می شوند. قطب شمال و قطب جنوب بسته به زمان سال از نور روز و تاریکی مداوم برخوردار هستند.

چرا زمین فصل دارد؟

زمین فصلی دارد زیرا محور آن کج است. بنابراین ، پرتوهای خورشید بسته به زمان سال مستقیماً به قسمتهای مختلف کره زمین برخورد می کنند.

از ژوئن تا آگوست ، پرتوهای خورشید مستقیماً از نیمکره جنوبی به نیمکره شمالی برخورد می کند. نتیجه آن هوای گرم (تابستان) در نیمکره شمالی و هوای سرد (زمستان) در نیمکره جنوبی است.

از دسامبر تا فوریه ، پرتوهای خورشید کمتر به طور مستقیم از نیمکره جنوبی به نیمکره شمالی برخورد می کند. نتیجه آن ، هوای سرد (زمستان) در نیمکره شمالی و هوای گرم (تابستان) در نیمکره جنوبی است.

از سپتامبر تا نوامبر ، خورشید در هر دو نیمکره به همان اندازه می درخشد. نتیجه سقوط در نیمکره شمالی و بهار در نیمکره جنوبی است.

خورشید همچنین از مارس تا ماه مه در هر دو نیمکره به همان اندازه می درخشد. نتیجه بهار در نیمکره شمالی و سقوط در نیمکره جنوبی است.

قسمت های مختلف زمین چیست؟

زمین از زمین ، هوا ، آب و زندگی تشکیل شده است. این زمین شامل کوه ها ، دره ها و مناطق مسطح است. هوا از گازهای مختلف ، عمدتاً ازت و اکسیژن تشکیل شده است. این آب شامل اقیانوس ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها ، نهرها ، باران ، برف و یخ است. زندگی شامل مردم ، حیوانات و گیاهان است. میلیون ها گونه یا انواع زندگی در کره زمین وجود دارد. اندازه آنها از خیلی ریز تا خیلی بزرگ متغیر است.

در زیر سطح زمین لایه هایی از سنگ و فلز وجود دارد. درجه حرارت با عمق افزایش می یابد ، در کل تا 12000 درجه فارنهایت در هسته داخلی زمین.

قطعات کره زمین زمانی کاملاً جدا از هم دیده می شدند. اما اکنون آنها با هم به عنوان “سیستم زمین” مشاهده می شوند. هر قسمت به هر یک از قسمت های دیگر وصل می شود و آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. مثلا:

ابرها در هوا باران و برف را بر روی زمین می ریزند.
آب به گیاهان و حیوانات حیات می بخشد.
آتشفشان های روی زمین گاز و غبار را به هوا می فرستند.
مردم هوا تنفس می کنند و آب می نوشند.
علم سیستم زمین مطالعه تعامل بین و بین قسمت های مختلف زمین است.

چرا و چگونه ناسا زمین را مطالعه می کند؟

ناسا برای مطالعه در مورد چگونگی تغییر سیاره ، زمین را مطالعه می کند. قطعات زمین – زمین ، هوا ، آب و زندگی – همیشه در حال تغییر است. برخی از تغییرات طبیعی است و برخی از آنها توسط انسان ایجاد می شود. دانشمندان می خواهند بفهمند زمین در گذشته چگونه تغییر کرده است و اکنون در حال تغییر است. این اطلاعات به آنها کمک می کند تا پیش بینی کنند که چگونه زمین ممکن است در آینده تغییر کند.

ناسا با استفاده از ماهواره ها زمین را مطالعه می کند. ماهواره ها از فضا به سمت زمین نگاه می کنند. آنها از تمام قسمت های زمین عکس می گیرند و اطلاعاتی را جمع می کنند. ماهواره های ناسا به ویژه برای مشاهده ابرها ، اقیانوس ها ، زمین و یخ مناسب هستند. آنها همچنین گازهای موجود در جو مانند ازن و دی اکسید کربن را اندازه گیری می کنند. آنها اندازه گیری می کنند که چه مقدار انرژی وارد جو می شود و جو زمین را ترک می کند. و آتش سوزی ها ، آتشفشان ها و دود آنها را رصد می کنند.

اطلاعات جمع آوری شده توسط ماهواره های ناسا به دانشمندان کمک می کند تا وضعیت آب و هوا و هوا را پیش بینی کنند. همچنین به مقامات بهداشت عمومی کمک می کند تا بیماری و قحطی را ردیابی کنند. این کمک می کند تا کشاورزان تصمیم بگیرند چه موقع برای کاشت محصولات زراعی و چه نوع کاشت اقدام کنند. و به کارگران اضطراری کمک می کند تا در مقابل بلایای طبیعی پاسخ دهند.

هرچه مردم بیشتر درباره زمین و تغییرات فعلی و پیش بینی شده آن آگاهی داشته باشند ، تصمیم گیری بهتری می توانند بگیرند.


بیشتر بخوانید: فواید و اسرار تسبیحات حضرت زهرا (س)


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

مشاهده بیشتر