0

علت صدای عجیب در داخل زمین

علت صدای عجیب در داخل زمین

علت صدای عجیب در داخل زمین

با علت صدای عجیب در داخل زمین  از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

بالاخره یک صدای عجیب و غریب تکان دهنده در داخل زمین توضیحی دارد

سقوط موج عظیم با نور شگفت انگیز در هنگام غروب خورشید

دانشمندان زندگی را در اقیانوس آرام متروکه مشاهده می کنند

علت صدای عجیب در داخل زمین

دانشمندان در حال مطالعه روی سیاره ما ایده خوبی دارند از آنچه در اینجا در سطح زمین روی می دهد. درک آنچه در عمق زیر زمین یا در اعماق اقیانوس های زمین می گذرد موضوع دیگری است. محققان بدون اینکه بتوانند به طور مداوم روندهای پیموده شده را زیر پای ما مشاهده کنند ، اغلب باید به جای آنها گوش کنند.


موارد پیشنهادی


دو سال پیش ، بسیاری از وسایل و ابزارهای مورد استفاده برای گوش دادن به کارهای داخلی زمین، شروع به کار کردند. در سراسر جهان ، برخی از حساس ترین ابزارهای لرزه ای ، یک “هوم” عجیب و غریب را از اعماق سیاره زمین آشکار کردند. در آن زمان دانشمندان فقط می توانستند حدس بزنند چه اتفاقی افتاده است ، اما مقاله جدیدی که در Nature Geoscience منتشر شده است توضیحی دقیق تر ارائه می دهد

صداهای عجیب و غریب صدای هولناک به گوش می رسید و صدها مایل فاصله را نشان می دهد و تا نیم ساعت طول می کشد. فراوانی فعالیت لرزه ای در اقیانوس هند ، در نزدیکی جزیره مایوت مشاهده شد و محققان توجه خود را به کف اقیانوس در اطراف جزیره متمرکز کردند. این جزیره در واقع بیش از شش اینچ “غرق” شده است یا در آب رفته است ، و محققان اکنون می گویند که تولد یک آتشفشان عظیم جدید زیر آب علت آن است.

تولد و ظهور آتشفشان و حرکت صفحات تکتونیکی در این منطقه منجر به تقریباً 7000 زمین لرزه شد ، گرچه اکثر قریب به اتفاق آنها بسیار کوچک بودند که قابل توجه بودند.

این آتشفشان بسیار بزرگ است و در حدود 800 متر از کف اقیانوس فاصله دارد. مقایسه کف دریا از ماهها قبل نشان می دهد که در حالی که موزون عجیب و غریب مستند بود ، واقعاً ایجاد شده است.

این تیم با ترکیب خواندن  لرزه ها و با مشاهدات کف دریا ، میزان مخزن ماگما را که در این دوره تخلیه شده تخمین زده است. محققان می نویسند: “ما نشان می دهیم که چنین فعالیت جادویی در اعماق ساحلی می تواند بدون هیچگونه نظارت در محل انجام شود.”


بیشتر بخوانید: دانلود آهنگ سالار عقیلی به نام دریای طوفانی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =

مشاهده بیشتر