0

ژرف ترین نقطه روی کره زمین

ژرف ترین نقطه روی کره زمین

ژرف ترین نقطه روی کره زمین

با ژرف ترین نقطه روی کره زمین از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

ژرف ترین نقطه روی کره زمین

عمیق ترین نقطه در هر قاره روی زمین توسط دانشمندان کشف شده است.

سنگر که دو مایل از سطح دریا امتداد دارد ، در زیر یخ قطب جنوب در آنچه به عنوان فرورفتگی دمنه معروف است یافت می شود.


موارد پیشنهادی


محققان این فرایند را به عنوان بخشی از یک پروژه برای ساخت دقیق ترین نقشه زمین زیر قطب جنوب تا به امروز کشف کردند. BedMachine یک نقشه توپوگرافی از قطب جنوب است که از پشته ها ، سنگرها و دامنه هایی که چشم انداز را تشکیل می دهد ، نشان می دهد. تیم بین المللی محققان ، به سرپرستی گلایولوژیست ها از دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین ، نقشه را با استفاده از داده های 19 موسسه تحقیقاتی که بیش از 40 سال به طول می انجامند ، ایجاد کردند. این تصاویر از رادار و تصاویر ماهواره ای استفاده می کند تا ضخامت یخ و زمین زیر آن را پوشش دهد و منطقه ای عظیم را نمایش دهد.

نقشه و یافته های مربوط به آن در ژورنال Nature Geoscience منتشر شده است. ماتیو مورلیگم ، نویسنده اصلی این تحقیق ، به نیوزویک گفت که تقریباً به طور تصادفی کار روی BedMachine را آغاز کرد. او با همكاران آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا مدل هایی از یخ را ایجاد كرده بود و وقتی این مدل ها را روی یخچال های طبیعی حرکت دادند ، فهمیدند كه مشكلی نیست.

وی گفت: “بعضی از یخچالهای طبیعی که ما می دانیم در حال آب شدن هستند. “ما شروع به بررسی مسئله کردیم: آیا این وضوح مدل ، فیزیک نادرست ، اجبارات بد بود؟ ما فهمیدیم که این امر به این دلیل است که شکل تخت مناسب نیست.”

مورلیگم گفت: دانشمندان فهمیدند که اگر می خواهند مدل های یخی بهتر داشته باشند ، به نقشه های بهتر بستر در زیر نیاز دارند. سپس Morlighem با یک تکنیک جدید برای دیدن زمین در زیر یخ – داده های ماهواره ای از تغییر سطح ، جمع شدن برف و خطوط داده های راداری که می تواند در مناطقی که رادار در حال حاضر در دسترس نیست استفاده کرد.

وی گفت: “بزرگترین چالش این بود كه قطب جنوب بسیار بزرگ است – بزرگتر از آمریكا و مکزیك. بنابراین استفاده از این روش در كل ساحل بسیار وقت گیر بود: رسیدن به BedMachine حدود 5 سال طول كشید.”

اما محققان پس از اتمام ، قادر به یافتن ویژگیهای ناشناخته زمین زیر یخ بودند. آنها پشته های برجسته ای را در فرورفتگی هایی پیدا کردند که از قفسه یخی راس تغذیه می کنند. این بزرگترین قفسه یخ در قطب جنوب است و مورد توجه دانشمندان آب و هوا قرار گرفته است ، تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که در اثر گرم شدن پیش بینی شده جهانی می تواند در معرض خطر فروپاشی قرار گیرد.

مورلیگم گفت: “این پشته ها ناشناخته بودند و باعث می شوند این بخش از ورق یخ به شدت انعطاف پذیر شود تا ذوب ناشی از اقیانوس افزایش یابد.” “کار بر روی تغییر آب و هوا ، ما اغلب اخبار خوبی نداریم … که گفته می شود ، بخش های دیگری را یافتیم که نمی دانیم در برابر تغییرات آب و هوا آسیب پذیرتر خواهند بود.”

وی ادامه داد: البته شگفتی بزرگ دیگر ، فرورفتگی باورنکردنی دنیمن یخچال بود.

دانشمندان می دانستند این یخچال بزرگ در قطب جنوب شرقی از زیر آن فرعی است ، اما آنها نمی دانند چقدر عمق دارد. مورلیگم گفت که چندین بار تلاش شده است تا این کار با استفاده از رادارهای هوایی انجام شود ، اما به محض پرواز ، اکو بستر را پوشانده است.

با تکنیک جدید ، تیم قادر به استنباط از طریق دنیمن به 3.5 کیلومتر (2.17 مایل ، یا 11482 فوت) از زیر سطح دریا بود که عمیق ترین نقطه زمین می باشد.
بعد از جدا شدن از یخچال های طبیعی یا قفسه های یخی ، کوه های یخی در حالی که روی آب شناور می شوند مسافتهای زیادی را طی می کنند. بسیاری از آنها بی ضرر بر روی اقیانوس ها و خلیج ها شناور می شوند ، اما بعضی اوقات به شهرک های ساحلی نزدیک می شوند. ما از سراسر جهان به کوههای یخی نگاه می کنیم.

این تیم نوشت: “دنیمن یخچال های طبیعی در بیش از 3500 متر از سطح دریا در زیر یک دره عمیق جریان دارند … BedMachine فاش می کند که بستر زیر این جریان یخی عمیق ترین نقطه قاره روی زمین است.”

مورلیگم افزود: این فرورفتگی حدود 62 مایل طول و 12.4 مایل عرض دارد. وی گفت: “فرورفتگی ها و فیگورها نمونه ای از چشم اندازهای یخبندان هستند: هرچند یخچال های طبیعی جریان می یابند ، پیشروی و عقب نشینی می کنند ، آنها تختخواب را حک می کنند و به همین ترتیب بیش از ده ها هزار سال ، ما بسته به نرخ فرسایش می توانیم دره های بسیار عمیقی داشته باشیم.”

عمیق ترین نقطه شناخته شده روی کره زمین – نه فقط قاره های آن – Challenger Deep در سنگر ماریانا است که تا عمق حدود 36200 پا یا تقریباً هفت مایل امتداد دارد.

BedMachine باید به دانشمندان کمک کند تا پیش بینی کنند که چگونه قطب جنوب به تغییرات آب و هوایی در سالهای آینده پاسخ خواهد داد. با دانستن منظره زیر آنها می توانند مدلهای دقیق تری برای گرم شدن آینده ایجاد کنند.

مورلیگم گفت: “من یک الگوی کوه یخ دارم ، بنابراین می خواهم ببینم که چگونه این نقشه بر پیش بینی های افزایش سطح دریا تأثیر می گذارد.”


بیشتر بخوانید: فواید خوردن ۳ تخم مرغ در روز


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 6 =

مشاهده بیشتر