0

نکات مهم در طراحی باغ

نکات مهم در طراحی باغ

نکات مهم در طراحی باغ

بسیاری از قوانین طراحی باغ وجود دارد، اما اگر هیچ طراحی نیامد تا آنها را اجرا کند. بنابراین در باغ خود تفریح کنید و به آن لمس کنید. تنها شخصی که باید خوشحال کنید و حالتان را خوب کنید خودتان هستید. نکات مهم در طراحی باغ را از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

نکات مهم در طراحی باغ

در اکثر اوقات، باغها به طرز حیرت انگیزی ایجاد می شوند و گیاهانی که در دسترس شما هستند همه جا پخش و نامرتب قرار می گیرند. هنگامی که باغ شما احساس آشفتگی می کند یا اگر می خواهید از این راه جلوگیری کنید، بعضی از عناصر اصلی باعث می شوند که یک باغ احساس انسجام بیشتری داشته باشد.


موارد پیشنهادی


مواردی از قبیل تکرار و نقاط کانونی و رنگ هایی که با یکدیگر رقابت نمی کنند، اغلب از لحاظ تئوری ساده تر از عمل هستند، اما ایده های زیر را به عنوان تکه های یک معما در نظر بگیرید و به بهترین شکل ممکن آنها را در باغ خود بگنجانید.

وجود درخت به عنوان ستون های باغ

نکات مهم در طراحی باغ

از بین تمام عناصر طراحی باغ، ستون های باغ پس از واقعیت سخت ترین ترکیب هستند. شما مانند یک ساختمان یا یک داستان، قبل از شروع پر کردن جزئیات به یک ساختار مستحکم نیاز دارید. اگر تا به حال به باغچه ای نگاه کرده اید که تمام گیاهان به اندازه یا قد مشابه باشند، در جستجوی باغی بدون درخت و ستون بودید. درختان و بوته های کوچک اغلب برای تهیه ستون های یک باغ مورد استفاده قرار می گیرند و همیشه سبز کلاسیک هستند. ممکن است شما نتوانید از مرزهای همیشه سبز به عنوان پشتوانه ای برای مرز کوچک خود استفاده کنید، اما همیشه سبزهای کوتوله برای ایجاد مرکزیت و احساس ماندگاری بسیار زیبا عمل خواهند کرد. آنها همچنین برای اضافه کردن علاقه به زمستان و برای برانگیختن پرندگان به باغ شما شگفتی هایی را انجام می دهند.

استفاده از گلدان های رنگارنگ

نکات مهم در طراحی باغ

رنگ بزرگترین مانع برای طراحان باغ تازه کار است. جالب است که چه تعداد از مردم می توانند اگر به رنگ قرمز مایل به قرمز یا نارنجی به نظر برسند، به شما بگویند اما اکثر آنها نمی توانند تفاوت بین گلهای قرمز را بیان کنند. اگر در باغ خود ارجحیت خاصی به رنگ های خاص یا عدم نارضایتی از رنگ نارنجی یا زرد دارید، ممکن است از قبل تمایل به یک پالت رنگ دلپذیر باشید. اگر شما نوع هیجان انگیز و یا خریدن یکی از این و یکی از آن ها هستید، پس قلب خود را بگیرید و این هیجان را بپذیرید. هنوز هم می توانید از تمام رنگهایی که دوست دارید استفاده کنید اما فقط ممکن است برای جدا نگه داشتن آنها نیاز به ایجاد فضای سبز باغ بیشتری داشته باشید. به روابط بین رنگهای مکمل مانند آبی و زرد توجه کنید که باعث می شود مخالفتهای آنها پر جنب و جوش تر به نظر برسد. رنگ های هماهنگ، مانند زرد و سبز، که به نظر می رسد به آرامی در سایه ها تغییر می کنند می توان کنار هم به عنوان یک پالت رنگ از آنها استفاده کرد.

نقاط کانونی

نکات مهم در طراحی باغ

گلهای صورتی مایل به بنفش در گلدان بزرگ.

هنگامی که در باغچه خود کار می کنید، اغلب اوقات توجه شما به جزئیات جزئی، مانند خسارت ناشی از خارها به میزبان ها و علفهای هرز که در طول شب می رویید، توجه می کند. بسیاری از مردم قدم به عقب نمی گذارند و باغ های خود را به روشی که یک بازدید کننده جدید می خواهد مشاهده می کنند. در حالت ایده آل، یک باغ نباید در یک نگاه امکان پذیر شدن داشته باشد. این باید یک کشف تفریحی باشد. راهی آسان برای تحقق این امر شامل قرار گرفتن نقاط کانونی در باغ شما است. نقاط کانونی می توانند گیاهان، سازه ها یا تزئینات بزرگی باشند و کارکرد آنها جلب توجه چشم و سپس هدایت آنها به گیاهان اطراف است. فکر نکنید باغ شما خیلی کوچک است برای داشتن یک کانون. حتی ظروف برای لنگر انداختن آنها نیاز به یک نقطه کانونی دارند.

بافت برگهای بزرگ روی یک گیاه باغچه.

به همین شیوه، یک پیراهن ابریشمی براق در کنار یک دامن کراوات و جیر جیر برجسته می شود، گیاهان با بافت های مختلف، ویژگی های اصلی یکدیگر را مورد توجه قرار می دهند. شما ممکن است گیاهان نرم و شکوفه ای را دوست داشته باشید اما یک باغ کامل از آن ها مانند تاری خواهد بود. شما به قرارداد برگهای درشت یا شاخه های وسیع و جسورانه خود نیاز دارید. این کنتراست است که به باغ شما تعریف واضح می بخشد و مانع از نگاه دو بعدی آن می شود. خوشبختانه، بافت یکی از ساده ترین عناصر طراحی باغ برای پیروزی و موفقیت است.

صدای آبشار باغ با گیاهان اطراف.

نکات مهم در طراحی باغ

صدا وقتی احتمالاً در مورد چیزهایی که در طراحی باغ خود گنجانده اید، صدر نیست. اما صدا همان چیزی است که زندگی را در باغچه ای نفس می کشد. خواه گیاهان زنگ زدگی باد، صدای خرد کردن زیر شن، آهنگ های پرنده یا آب فریبنده ، صدا را باید در نظر گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد. به راحتی استفاده از گیاهان با بذر برای پرندگان یا به همراه یک سری آبشارها به آسانی می تواند باشد. اوقات شما در باغ اغلب انفرادی است و صدایی فریبنده باعث می شود بیشتر از این به عنوان بخشی از باغی که ایجاد می کنید احساس کنید.


بیشتر بخوانید: گرانترین نژاد های سگ در دنیا


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پنج =

مشاهده بیشتر