0

نحوه تمیز کردن مبل چرمی

نحوه تمیز کردن مبل چرمی

نحوه تمیز کردن مبل چرمی

با نحوه تمیز کردن مبل چرمی از بخش نکات خانه داری سایت تفریحی جیران همراه باشید.

نحوه تمیز کردن مبل چرمی

نحوه تمیز کردن مبل چرمی

مبل های چرمی بر زیبایی دکوراسیون منزل شما می افزایند. تمیز کردن و نگهداری از این مبل های مجلل ، با این حال ، یک کار دشوار است زیرا فقط نمی توانید آنها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.


موارد پیشنهادی


علاوه بر این ، پاک کننده های خشن به راحتی می توانند مبل گران قیمت شما را خراب کنند. حتی از پاک کننده های مبتنی بر سفید کننده و آمونیاک نیز باید اجتناب شود. اگرچه چرم ماده ای بادوام است ، اما متخلخل است.

بنابراین ، می توانید یک پاک کننده ملایم و در عین حال مؤثر را در خانه تهیه کنید یا از یک پاک کننده چرمی که توسط سازنده مبل شما پیشنهاد شده است استفاده کنید. معمولاً تمیز کردن مبلمان چرمی هر سه ماه یا حداقل دو بار در سال توصیه می شود.

مراحل تمیز کردن

جارو برقی مبل را با یک ضمیمه برس نرم تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که این گرد و غبار را از همه شکافها فرو می کند. در غیر این صورت ، هنگام پاک کردن آن با محلول تمیز کردن ، می توان گرد و غبار و آهک را به مبل مالش داد.

ذرات گرد و غبار ساینده هستند. از این رو ، آنها هنگام تماس با رطوبت می توانند به مواد آسیب رسانند.
با مخلوط کردن قسمتهای مساوی از آب و سرکه سفید ، یک محلول تمیز کننده ایجاد کنید. از طرف دیگر می توانید چند قطره تمیز کننده چرم تجاری را در آب ترکیب کنید.

یک پارچه نرم (ترجیحاً یک پارچه میکرو فیبر) را در این محلول فرو کنید و آنرا بپیچانید تا پارچه مرطوب باشد ، نه کاملاً مرطوب.

در صورت لزوم ، کل مبل را با این پارچه تمیز کنید در حالی که پارچه را در محلول تمیز کردن شستشو دهید. بهتر است تمیز کردن را از بالا شروع کرده و به سمت پایین کار کنید.

مبل را با یک حوله تمیز خشک کنید. برای این منظور از سشوار استفاده نکنید زیرا احتمالاً باعث کمبود چربی پوست می شود.

برای تهویه ، یک قسمت از سرکه سفید و دو قسمت روغن کتان یا روغن دانه کتان را با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز ، این حرکت را با حرکات گسترده و دایره ای روی مبل بمالید. شب را استراحت دهید تا خشک شود.

روز بعد مبل را با یک پارچه تمیز، تمیز کنید تا درخشش آن بازگردد.

جدای از محلول سرکه ، می توانید مبل چرمی خود را با یک صابون مرطوب کننده و آب تمیز کنید (آن را به صورت چرمی بیاورید و سپس پاک کنید). قبل از استفاده از آن روی کل مبل ، محلول تمیز کردن را روی یک نقطه ناچیز آزمایش کنید.

برخی حتی پیشنهاد می کنند مبلمان چرمی را با صابون تمیز کنید. در روند نزولی ، اعتقاد بر این است که استفاده مکرر از صابون تمایل به حل شدن چرم در طی یک دوره زمانی دارد.

چگونه لکه ها را روی مبل چرمی تمیز کنیم

برای از بین بردن قالب و کپک ، ناحیه آسیب دیده را با ترکیبی از قسمت های برابر آب و مالیدن الکل تمیز کنید.
لکه های مارکر دائمی را می توان با سم پاشی یک موی آیروزول روی لکه ها از بین برد. اگر لکه با قلم توپ نقطه ای روی مبل كشیده است ، سعی كنید آن را با روغن اوكالیپتوس مالش دهید. مالیدن الکل نیز می تواند برای تمیز کردن لکه های جوهر استفاده شود. شما باید در مالش الکل یک سواب پنبه ای آغشته کرده و آن را روی لکه مالش دهید.
پاک کننده های ناخن بدون استون ، دستمال مرطوب بچه ها و حتی خمیر دندان (خمیردندان سفید ، نه ژل) نیز می توانند در خلاص شدن از شر لکه های مبل چرمی خود به شما کمک کنند. اطمینان حاصل کنید که گزینه ای را که انتخاب کرده اید ، روی یک ناحیه پنهان تست کنید تا مطمئن شوید رنگ آن از بین نمی رود. اگر گزینه مطمئن تری می خواهید ، از دستمال مرطوب یا پاک کننده های چرمی فومی استفاده کنید. با این وجود ، دستمال های چرمی احتمالاً باقی مانده لکه روی مبلمان چرمی شما باقی می مانند.
برای لکه های رنگ تیره روی یک نیمکت چرمی به رنگ روشن ، لکه ها را با خمیر یک قسمت هر یک از آب لیمو و کرم تارتار مالش دهید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند. دوباره مقدار کمی از این خمیر را برداشته و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. در آخر آن را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید.
برای خلاص شدن از شر لکه های روغنی ، مقداری جوش شیرین را روی منطقه آسیب دیده بپاشید و بعد از چند ساعت آن را غبارآب کنید. جوش شیرین باعث جذب روغن می شود و مبل شما را تمیز می کند.

نکات مهم

برای تمیز کردن منظم هفتگی ، می توانید مبل را با یک پارچه خشک پاک کنید یا آن را گردگیری کنید. در صورت استفاده زیاد از آن ، ممکن است تمیز کردن مبل را با جاروبرقی در نظر بگیرید. به علاوه ، کوسن ها را مرتباً چرخانده و بشویید تا از چروک روی آنها جلوگیری شود.
مبل چرمی خود را در معرض نور آفتاب قرار ندهید. می تواند چرم را خشک کند و در نتیجه باعث تغییر رنگ و ترک خوردگی می شود. حداقل دو فوت آن را از منبع گرما ، از جمله منابع تهویه هوا و دریچه های گرمایش دور نگه دارید.
بلافاصله به هرگونه نشت (حتی نشت آب) روی مبل توجه کنید ، وگرنه مایع به رنگ نفوذ کرده و لکه ها را ایجاد می کند. بنابراین ، مایعات را در اسرع وقت پاک کنید و اجازه پخش شدن بر روی مبل ندهید. اگر آن را پاک نکنید. ممکن است مایع را پخش کرده و اطراف آن را نیز لکه دار کند.


بیشتر بخوانید: نقاشی دیواری از سراسر جهان ۳


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

مشاهده بیشتر