0

از بین بردن لکه آدامس، جوهر، چسب

از بین بردن لکه آدامس، جوهر، چسب

از بین بردن لکه آدامس، جوهر، چسب

با آموزش از بین بردن لکه آدامس، جوهر، چسب از بخش نکات خانه داری سایت تفریحی جیران همراه باشید.

از بین بردن لکه آدامس، جوهر، چسب

خانمهای خانه دار توجه داشته باشند که هرگاه برای لکه گیری از مواد پاک کننده استفاده می کنید در نظر داشته باشید که حتماً از آب سرد استفاده کنید زیرا که آب سرد لکه ها را تمیز و سریعتر از بین می برد. ولی آب گرم باعث می شود که لکه ها از بین نرود و به اطراف سرایت کند.

لکه آدامس

بهترین روش برای از بین بردن لکه های چسب، آدامس بر روی لباس استفاده از یخ است بدین صورت که یخی را برداشته و بر روی آدامس چند مرتبه کشیده تا از روی لباس جدا شود و یا می توانید برای این کار از بنزین برای جدا کردن آدامس از روی لباس استفاده نمائید. همچنین می توانید از شیره درخت و یا روغن نباتی نیز برای این کار استفاده نمائید.

پاک کردن لکه های سیگار و کبریت از لباس

هرگاه بر روی لباس شما لکه های ناشی از روشن کردن سیگار یا کبریت بوجود آمد و باعث ایجاد لکه های قهوه ای گشت با یک حبه قند بصورت مالیدن به روی لک می توانید آن را از بین ببرید.

لکه های زنگ زده بر روی پارچه

برای برطرف کردن لکه های زنگ زدگی بر روی لباس خود می توانید از یک عدد لیموترش استفاده نموده ،سپس لیموترش را به دو نیم کرده و یک نیم آن را به نمک آغشته کرده و بر روی لکه ها بمالید و پس از پاک شدن بوسیله آب بشوئید.

لکه های جوهر خودکار

برای این منظور اسفنجی تهیه و آن را به شیر آغشته کنید و بر روی منطقه لکه بمالید تا لکه از بین برود.


مطالب مرتبط: از بین بردن بوی بد از دست و ظروف


لکه های چربی

طریق برطرف کردن لکه های چربی روی یخچال، چراغ گاز و وسایل نظیر آن به این شکل است که پارچه ای را در سرکه خیس کرده و روی لکه های چرب بمالید تا لکه ها از بین برود.

لکه میوه

اگر لکه های ایجاد شده میوه بر روی پارچه سفید و رنگی باشد، ابتدا با آب صابون بشوئید و سپس آب بکشید. اما اگر روی پارچه پشمی لکه میوه ایجاد شده باشد بر روی آب اکسیژنه چند قطره آمونیاک ریخته و بوسیله آن لکه ها را پاک کنید.

اما اگر این لکه ها روی پارچه های ابریشمی رنگی یا سفید باشد بوسیله آب و الکل بدین صورت که آنها را با هم مخلوط کرده و با این محلول این لکه ها را از بین ببرید.

لکه چسب

برای از بین بردن لکه های چسب می توان یک تکه پارچه که آغشته به سرکه است استفاده کرد، یعنی پارچه آغشته به سرکه را بر روی چسب قرار دهید تا چسب سفتی خود را از دست بدهد و از لباس جدا گردد.

لکه چربی بر روی فرش

برای از بین بردن لکه های چرب بر روی فرش از مقداری جوش شیرین استفاده نمود بدین صورت که محل لک را با مقدار زیادی جوش شیرین بپوشانید تا خوب به داخل پرزهای فرش برسد و بگذارید تا به مدت یک شب جوش شیرین به همان حال بماند و روز بعد بوسیله جاروبرقی آن را جمع کنید.

لکه روغن

برای از بین بردن لکه روغن بر روی کت و یا کاپشن چرم، می توان از وازلین استفاده کرد. یعنی مقداری وازلین بر روی لکه روغنی بمالید و بعد از یک ساعت آن را پاک نمائید و برای پارچه های از جنس ابریشم و کتان بدین نحو عمل کنید که به روی محل ایجاد شده یک مقداری کره یا روغن بمالید و بگذارید تا چند ساعت بماند سپس آن را به وسیله بنزین پاک نمائید.

لکه شربت روی فرش و موکت

ابتدا اضافی شربت را با لبه بشقاب و لبه قاشق جمع کنید سپس اسفنج را در آب خیس کرده و روی لکه بکشید و مرتباً آّکشی نمایید.

در صورت سمج بودن لکه شربت باید مخلوطی از الکل و سرکه آماده کنید و با اسفنج روی لکه بکشید و سپس بقایای آن را دوباره با اسفنج مرطوب تمیز کنید.


موارد پیشنهادی


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

مشاهده بیشتر