0

مواد غذایی مناسب برای تقویت ایمنی بدن

مواد غذایی مناسب برای تقویت ایمنی بدن

مواد غذایی مناسب برای تقویت ایمنی بدن

در این پست از مجله سلامت جیران قصد داریم به معرفی مواد غذایی مناسب برای تقویت ایمنی بدن بپردازیم. برخی از غذاها برای سلامتی مفید هستند و برخی دیگر سلامتی بدن را به مخاطره می اندازند. درست مانند برخی از غذاها که هضم غذا را افزایش می دهند ، خوردن برخی غذاها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. این غذاها ممکن است از ابتلای سریع و آسان به بیماری ها جلوگیری کنند. اگر می خواهید از سرماخوردگی زمستانی ، آنفولانزا یا بیماریهای شایع تابستانی اجتناب کنید ، باید این تقویت کننده های ایمنی را به طور منظم در رژیم غذایی خود قرار دهید.

1. مرکبات

مرکبات تقویت کننده قوی سیستم ایمنی بدن هستند. آنها دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند. ویتامین C تولید گلبول های سفید خون را افزایش می دهد ، که نقش مهمی در مبارزه با عفونت ها دارد. به همین دلیل است که اکثر مردم پس از سرماخوردگی به ویتامین C روی می آورند. مرکبات مانند لیمو و پرتقال هستند. طعم آنها ترش است و بیشتر در زمستان یافت می شود. بدن شما ویتامین C تولید یا ذخیره نمی کند اما شما به آن نیاز دارید. بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی دریافت روزانه ویتامین C را تجویز می کنند. بنابراین ، شما باید آن را از منابع خارجی دریافت کنید. مرکبات منبع مهمی از ویتامین است. برخی از مرکبات عبارتند از:

  • گریپ فروت
  • پرتقال ها
  • نارنگی
  • لیمو
  • لیموترش سبز
  • کلمنتین و غیره

2. فلفل دلمه ای قرمز

به یاد دارید که ویتامین C چگونه سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند؟ فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C نسبت به مرکبات است. آنها حاوی دو برابر ویتامین C نسبت به مرکبات هستند. فلفل دلمه ای قرمز نه تنها به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند بلکه به حفظ سلامت پوست نیز کمک می کند. آنها همچنین برای چشم شما مفید هستند.

3. کلم بروکلی

کلم بروکلی شاید تنها سبزی باشد که هیچ کس از آن شکایت نمی کند و حدس می زنید از چه چیزی؟ کلم بروکلی همچنین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. دارای چندین ویتامین و مواد معدنی فوق العاده است. کلم بروکلی حاوی ویتامین های A ، C و E. است همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر است. این یکی از سالم ترین سبزیجات است. این سیستم ایمنی بدن شما را بسیار قوی می کند. بهتر است تا حد امکان کلم بروکلی را برای سلامتی بپزید. حتی ممکن است آن را به صورت خام بخورید ، که حتی سالمتر است.


موارد پیشنهادی


4. سیر

سیر حاوی بیش از 200 ترکیب مختلف است. سرشار از ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین است. این ترکیبات ایمنی بدن شما را افزایش می دهند. در زمان های اولیه به خوبی برای مبارزه با عفونت ها شناخته شده بود. افرادی که سیر زیادی مصرف می کنند نسبت به افرادی که سیر کم یا بدون سیر مصرف می کنند ، کمتر دچار سکته مغزی ، سرطان ریه و سایر بیماری های قلبی می شوند. همچنین فشار خون را کاهش می دهد. بنابراین ، اگر می خواهید از سلامت خوبی برخوردار باشید ، سیر ضروری است.

5. زنجبیل

مردم وقتی مریض می شوند به زنجبیل روی می آورند. چرا قبل از ابتلا به بیماری از آن استفاده نکنید. همانطور که گفته شد ، “احتیاط بهتر از درمان است”. به کاهش التهاب کمک می کند. بنابراین ، برای گلو درد و سایر بیماری های التهابی استفاده می شود. همچنین در برابر حالت تهوع نیز مفید است. زنجبیل دارای ترکیبی است که به نام gingerol شناخته می شود ، نسبی از کپسایسین است. همچنین به کاهش درد مزمن کمک می کند.

6. بلوبری

بلوبری حاوی یک فلاونوئید معروف به آنتوسیانین است. آنتوسیانین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. همانطور که قبلاً گفته شد آنتی اکسیدان ها برای سیستم ایمنی بدن عالی هستند. آنها دفاع شما را در برابر بیماریهای مختلف تقویت می کنند. مطالعات نشان می دهد افرادی که از غذاهای غنی از فلاوانوئید استفاده می کنند ، کمتر دچار عفونت دستگاه تنفسی فوقانی می شوند. زغال اخته همچنین در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است.

7. شکلات تلخ

بله ، شکلات تلخ همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. تئوبرومین در شکلات تلخ یافت می شود. تئوبرومین یک آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. این سلول های بدن شما را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

رادیکال های آزاد هنگام تجزیه مواد غذایی توسط بدن تولید می شوند. آنها همچنین ممکن است توسط آلاینده های مختلف توسط بدن گرفتار شوند. رادیکال های آزاد ممکن است به سلول های بدن آسیب برسانند که احتمال بیماری را افزایش می دهد. بنابراین ، شکلات تلخ برای سیستم ایمنی بدن شما عالی است. با وجود همه مزایا ، شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده و کالری بالایی دارد. بنابراین ، باید در حد اعتدال مصرف شود.

8. زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که اغلب در غذاها استفاده می شود. همچنین در برخی از داروهای جایگزین استفاده می شود. شناخته شده است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. مصرف زردچوبه ممکن است پاسخ ایمنی شما را بهبود بخشد. این به دلیل ترکیبی است که به نام کورکومین شناخته می شود. کورکومین سیستم ایمنی بدن شما را بهبود می بخشد.

9. اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین C است که برای ایمنی مفید است ، همانطور که قبلاً مورد بحث قرار گرفت. علاوه بر آن ، حاوی آنتی اکسیدان های متعدد و بتاکاروتن است. هر دوی این ترکیبات توانایی مبارزه با عفونت بدن را افزایش می دهند. وقتی حداقل پخته شود سالم ترین است. هرچه کمتر پخته شود ، مواد مغذی بیشتری در خود حفظ می کند.

10. ماست

همه ماست ها برای سلامتی شما مفید هستند ، به ویژه آنهایی که دارای فرهنگ زنده و فعال مانند ماست یونانی هستند. این فرهنگ ها سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می کنند و در مبارزه با بیماری ها کمک می کنند. شما باید ماست ساده و بدون طعم بخورید. این به این دلیل است که آنها مانند قندهای طعم دار قند اضافی ندارند. شما می توانید ماست خود را با افزودن برخی میوه های سالم و تقویت کننده سیستم ایمنی یا عسل شیرین کنید. ماست همچنین سرشار از ویتامین D است. ویتامین D به تنظیم سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. همچنین دفاع طبیعی بدن شما را در برابر بیماری ها تقویت می کند. بنابراین ، شما باید مارک هایی را که دارای ویتامین D غنی شده اند ، امتحان کنید.

11. بادام

در مبارزه با سرماخوردگی و جلوگیری از آنفولانزا ویتامین E درست پشت ویتامین C قرار دارد. بادام حاوی مقدار زیادی ویتامین E است. ویتامین برای یک سیستم ایمنی سالم و کارآمد ضروری است. این ویتامین محلول در چربی است. این بدان معناست که ویتامین E نیاز به جذب مناسب چربی ها دارد. بادام نه تنها ویتامین E بلکه چربی های سالم نیز دارد. بنابراین ، بادام منبع کاملی از ویتامین E است. نصف فنجان بادام ، که تقریباً یک دست آن پر است ، حاوی ویتامین E کافی برای تامین مقدار توصیه شده روزانه ویتامین E است.

12. صدف

برخی از انواع صدف ها برای تقویت ایمنی بدن بسیار مهم هستند. این به این دلیل است که آنها حاوی مقدار زیادی روی هستند. وقتی صحبت از ویتامین های مورد نیاز بدن ما می شود ، روی مورد توجه قرار نمی گیرد. روی مورد نیاز است تا سلول های ایمنی ما بتوانند مطابق خواسته خود عمل کنند. آرتریت روماتوئید ، که یک بیماری مزمن خود ایمنی است ، زمانی رخ می دهد که سلول های ایمنی آنطور که در نظر گرفته شده عمل نمی کنند. آنها در این شرایط به اشتباه به قسمتی از بدن ما حمله می کنند. مقدار زیاد روی نیز خوب نیست. داشتن روی بیشتر از مقدار توصیه شده روزانه ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را مهار کند. برخی از صدف های غنی از روی به شرح زیر است:

  • خرچنگ
  • صدف
  • خرچنگ خرچنگ
  • صدف و غیره

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

مشاهده بیشتر