0

آیا ما به مکمل های غذایی نیاز داریم؟

آیا ما به مکمل های غذایی نیاز داریم؟

آیا ما به مکمل های غذایی نیاز داریم؟

آیا ما باید حتما مکمل های غذایی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و غیره را مصرف کنیم؟ در این پست از سایت تفریحی جیران با ما همراه باشید.

مکمل های غذایی شامل ویتامین ها و مواد معدنی بسیار متنوع هستند. همچنین محصولاتی مانند پروبیوتیک ها، گیاهان دارویی و روغن ماهی نیز وجود دارند. اما آیا استفاده از آنها برای سلامتی ما لازم و ضروری هستند؟ آیا استفاده از آنها خطراتی هم دارد؟

برای اکثر مردم، خوردن غذاهای متنوع و مغذی می تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز آنها را فراهم کند. اما برخی ممکن است بیش از آنچه از وعده های غذایی خود دریافت می کنند نیاز داشته باشند. نیازهای شما بسته به سن، سلامتی و آنچه می خورید می تواند متفاوت باشد. خوردن انواع سالاد ها می توانند روش خوبی برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مهم شما باشند.

بسیاری از مردم درک نمی‌کنند که مکمل‌های غذایی برای چیست. برخی از مردم ممکن است باور داشته باشند یا امیدوار باشند که مکمل‌ها می‌توانند از بیماری پیشگیری یا درمان کنند، اما این چیزی نیست که قصد انجام آن را دارند. آنها قصد دارند رژیم غذایی را تکمیل کنند.

همانطور که می دانید شرکت های تولید کننده مکمل های غذایی مجبور نیستند قبل از فروش یک مکمل ثابت کنند که آیا واقعا کار می کند. شرکت ها موظفند در تولید محصولات خود از شیوه های تولید خوب پیروی کنند. اما ممکن است همیشه حاوی آن چیزی نباشند که برچسب ادعا می کند.

سازمان های نظارتی آزمایش های کیفیت مکمل ها را انجام می دهند و مهر تایید می دهند. اما این آزمایش‌ها فقط اطمینان می‌دهند که یک محصول به درستی ساخته شده است و حاوی مواد ذکر شده است. آنها تضمین نمی کنند که آیا کار می کنند یا مصرف آن بی خطر است.


موارد پیشنهادی


چه کسی به مکمل نیاز دارد؟

بدن شما در زمان های مختلف زندگی به مقادیر متفاوتی از مواد مغذی خاص نیاز دارد. به عنوان مثال، توانایی جذب و پردازش برخی از مواد مغذی با افزایش سن کاهش می یابد. بنابراین افراد مسن ممکن است به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی مانند ویتامین D، ویتامین B12 و کلسیم بیشتری نیاز داشته باشند.

افرادی که از برخی غذاها اجتناب می کنند ممکن است به تقویت مواد مغذی نیز نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، ویتامین B12 فقط در محصولات حیوانی یافت می شود. بنابراین اگر رژیم گیاهخواری را دنبال کنید، ممکن است B12 کافی از غذا دریافت نکنید.

زنان باردار به مقدار مشخصی اسید فولیک نیاز دارند. این به جلوگیری از نوعی نقص مادرزادی به نام نقص لوله عصبی کمک می کند و نوزادان ممکن است بیشتر از مقدار موجود در شیر مادر به ویتامین D نیاز داشته باشند.

افراد مبتلا به بیماری های مزمن ممکن است به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز داشته باشند. این شرایط شامل بیماری های قلبی، دیابت، سرطان، HIV/AIDS و برخی بیماری های خودایمنی است.

اما اینکه آیا به مکمل نیاز دارید و کدام یک از مکمل‌ها را نیاز دارید مشخص نیست. کدام مکمل‌ها، دوز و غیره چیزهایی هستند که باید با پزشک متخصص خود سوال کنید. آزمایش خون اغلب می تواند به تعیین کمبود مواد مغذی کمک کند.

نگرانی های ایمنی

اگر مکمل مصرف می کنید، باید حتما به پزشک خود بگویید. برخی از مکمل ها می توانند عملکرد داروها را تغییر دهند. برخی دیگر از آنها خطراتی برای گروه های خاصی از مردم دارند. برای سوالاتی که در مورد مکمل ها می توانید بپرسید از دکتر خود بپرسید.

همچنین مهم است که شما مقدار کل مواد مغذی را که از غذا و مکمل‌های مختلف دریافت می‌کنید، بدانید. بیشتر بودن لزوما بهتر نیست، و طبیعی لزوما به معنای ایمن نیست.

بسیاری از مواد مغذی در مقادیر زیاد می توانند خطرناک باشند. اینها دارای چیزی هستند که سطح مصرف بالایی نامیده می شود. دریافت منظم بیش از آن سطح می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. ویتامین ها و مواد معدنی با حد بالایی شامل کلسیم، آهن، روی و ویتامین های A، B6، C و D هستند.

قبل از خرید حتما برچسب ها را بررسی کنید. و برخی از مواد مغذی مانند ویتامین K می توانند با داروهای رایج تداخل داشته باشند.

سایر انواع مکمل های غذایی، مانند گیاهان دارویی، می توانند حتی پیچیده تر باشند. مواد گیاهی به عنوان مکمل های گیاهی نیز شناخته می شوند. آنها حاوی یک یا چند قسمت از یک گیاه هستند. به عنوان مثال می توان به جینسینگ و اکیناسه اشاره کرد. مواد گیاهی می توانند در اشکال مختلفی مانند کپسول، چای خشک یا آماده سازی مایع وجود داشته باشند.

محصولات گیاهی می توانند از نظر ترکیبات از برندی به برند دیگر متفاوت باشند. بنابراین اثرات آنها در بدن می تواند متفاوت باشد. آنها همچنین می توانند با داروها تداخل داشته باشند و عوارض جانبی داشته باشند.

برخی از محصولات گیاهی ممکن است با ادعاهای سلامتی همراه باشند که بسیار زیاد است. به عنوان مثال می توان به کمک به شما در «خواب بهتر» یا «کاهش وزن» اشاره کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن شما

شاید شایع ترین ادعای مکمل ها این باشد که آنها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند. محققان در حال بررسی این موضوع بوده اند که آیا هر کدام می تواند کمک کند.

بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، روی، سلنیوم و منیزیم برای یک سیستم ایمنی سالم مهم هستند. اما تاکنون، دریافت بیش از مقدار توصیه شده هر ماده مغذی به نظر نمی رسد که سیستم ایمنی را تقویت کند.

محققان در حال آزمایش هستند که آیا مکمل‌های خاصی می‌توانند علائم COVID-19 را کاهش دهند اما تاکنون، تاثیر هیچگونه ویتامین، مواد معدنی یا محصول گیاهی برای پیشگیری یا درمان COVID-19 اثبات نشده است.

دانشمندان همچنین به دنبال مکمل هایی برای سایر ویروس ها هستند. آنها در حال مطالعه عصاره گیاهی ساخته شده از نوعی جلبک به نام اسپیرولینا هستند. مطالعات روی موش ها نشان داده است که ترکیبات موجود در آن ممکن است پاسخ ایمنی را افزایش داده و در برابر عفونت ویروسی محافظت کند. آنها می خواهند آزمایش کنند که آیا می توان از آن برای محافظت در برابر آنفولانزا استفاده کرد.

یک چالش با مکمل های گیاهی این است که آنها می توانند از لحاظ تولید بسیار متفاوت هستند.

مهم‌ترین چیز این است که غذاهای متنوع و مغذی بخورید و وزن سالمی داشته باشید. چاقی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند.

همچنین داشتن فعالیت بدنی منظم، خواب کافی و به حداقل رساندن استرس بسیار مهم است. سیگار کشیدن را سعی کنید ترک کنید.

اینها همه چیزهایی هستند که ما می‌توانیم به صورت روزانه انجام دهیم تا سیستم ایمنی خود را سالم نگه داریم.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

مشاهده بیشتر