0

چه زمان مشکلات خواب نگران کننده است؟

چه زمان مشکلات خواب نگران کننده است؟

چه زمان مشکلات خواب نگران کننده است؟

همانطور که تابستان به پاییز تبدیل می شود، صبح بیدار شدن از رختخواب می تواند کمی انگیزه اضافی را حتی برای با نظم ترین افراد از ما بگیرد. اما متخصصان پزشکی اظهار می کنند که عدم توانایی در توجه به زنگ هشدار شما ممکن است نشانه اشتباه بودن چیز دیگری باشد. با مجله سلامت  سایت تفریحی جیران همراه ما باشید تا بدانید چه زمان مشکلات خواب نگران کننده است؟

چه زمان مشکلات خواب نگران کننده است؟

همانطور که تابستان به پاییز تبدیل می شود ، صبح بیدار شدن از رختخواب می تواند کمی انگیزه اضافی را حتی برای با نظم ترین افراد از ما بگیرد. اما متخصصان پزشکی اظهار می کنند که عدم توانایی در توجه به زنگ هشدار شما ممکن است نشانه اشتباه بودن چیز دیگری باشد.


موارد پیشنهادی


طبق گزارشی که اخیراً از بخش تحقیقات اختلالات خواب در کلینیک کلیولند منتشر شده است، اگر احساس کردید پس از یک شب خواب کامل لازم است آن دکمه تعویق را بزنید، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید.

گزارش کلینیک کلیولند حاکی از آن است که همه خوابها یکسان نیستند و اینکه چگونه خواب شبانه به پایان می رسد می تواند سرنوشت خوبی برای سلامتی شما باشد.

رینا مهرا، مدیر تحقیقات اختلالات خواب در کلینیک کلیولند، در بیانیه ای گفت: “بیشتر قسمت آخر چرخه خواب ما شامل خواب REM یا خواب رویایی است که یک حالت خواب ترمیمی است.” “و بنابراین ، اگر دکمه چرت زدن را می زنید، پس خواب REM یا خواب رویایی را مختل می کنید.” اما چرا این مهم است؟

خوب، هر شب، شما دو نوع اساسی خواب دارید، خواب REM (حرکت سریع چشم) و خواب غیر REM.

موسسه ملی اختلالات مغز و اعصاب و سکته مغزی خواب غیر REM را حرکت در سه مرحله توصیف می کند:

مرحله 1. هنگامی که از حالت بیداری به خواب می روید.

مرحله 2. وقتی به خواب سبک می روید.

مرحله 3. هنگامی که برای طولانی ترین دوره به عمیق ترین سطح خواب می روید.

شما چندین بار در شب از طریق این سه نوع در چرخش هستید و به مرحله بعد انتقال می یابید و بیشترین زمان را در مرحله 2 می گذرانید ، اما مرحله 3 نوعی است که باعث می شود صبح کاملاً سرحال باشید.

در مقابل، خواب REM ابتدا حدود 90 دقیقه پس از خوابیدن شما اتفاق می افتد. کارشناسان این موسسه توضیح می دهند: “چشمان شما به سرعت از یک پلان به پشت پلک های بسته حرکت می کنند.” “تنفس شما سریعتر و نامنظم می شود و ضربان قلب و فشار خون شما تقریباً تا حد بیداری افزایش می یابد. بیشتر رویاهای شما در هنگام خواب REM اتفاق می افتد، اگرچه برخی از آنها در خواب غیر REM نیز اتفاق می افتد. عضلات دست و پا به طور موقت فلج می شوند، که مانع عمل کردن رویاهایتان می شود. ”

در اینجا مشکل دکمه تعویق – هنگام ورود و خروج از خواب REM وجود دارد. با سطح هوشیاری که قبلاً افزایش یافته است، به هم خوردن این خواب با زنگ خطر در فواصل 10 دقیقه ای می تواند باعث پاسخ “جنگ یا گریز” شود، فشار خون و ضربان قلب شما را افزایش می دهد، در حالی که این فاصله بسیار کوتاه است و خواب غافلگیرانه ای را ایجاد می کند. با گذشت زمان، همانطور که سرویس بهداشت ملی هشدار می دهد، خواب آرام و ناکافی می تواند منجر به افزایش وزن، بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، ضعف سیستم ایمنی بدن و دیابت شود.


بیشتر بخوانید: دسر ماست و شکلات – مناسب دیابتی ها


مهرا گفت: “اطمینان حاصل کنید که هفت تا هشت ساعت خواب کافی و کیفیت خوب دارید.” “و اگر این اتفاق می افتد، و کسی هنوز احساس می کند که باید آن دکمه تعویق را فشار دهد، پس احتمالاً باید به پزشک خود مراجعه کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ اختلال خواب تشخیص داده نشده ای وجود دارد که می تواند در نیاز به ضربه چرت زدن موثر باشد.” و برای ایجاد عادت های بد بیشتر در هنگام خواب، به مواردی که انجام می دهید و باعث ترس پزشکان در خواب می شود ، پی ببرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =

مشاهده بیشتر