0

ارتباط 15 دقیقه دیر خوابیدن با چاقی

ارتباط 15 دقیقه دیر خوابیدن با چاقی

ارتباط 15 دقیقه دیر خوابیدن با چاقی

ارزش گذاشتن بیش از حد برای خواب خوب شب غیرممکن است. استراحت خوب با سلامت کلی انسان، داشتن ذهن شفاف تر و زندگی طولانی تر مرتبط است. بررسی ارتباط 15 دقیقه دیر خوابیدن با چاقی را از مجله سلامت  سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

ارتباط 15 دقیقه دیر خوابیدن با چاقی

ارزش گذاشتن بیش از حد برای خواب خوب شب غیرممکن است. استراحت خوب با سلامت کلی انسان، داشتن ذهن شفاف تر و زندگی طولانی تر مرتبط است. اما اطمینان از اینکه شما به اندازه کافی استراحت می کنید، منافع بیشتری از آنچه قبلاً تصور می کرد، می تواند داشته باشد.


موارد پیشنهادی


بر اساس یک مطالعه اخیر، 15 دقیقه دیر خوابیدن می تواند به اندازه کافی برای افزایش وزن قابل توجه باشد. تحقیقات جدید، که در پزشکی داخلی JAMA منتشر شد، از داده های تولید شده توسط استفاده 120،000 نفر از برنامه های ردیاب خواب متصل به تلفن های هوشمند، ساعت و ردیاب های تناسب اندام تا دو سال جمع آوری شده است – این مطالعه نشان داد که افرادی با شاخص توده بدنی (BMI) بالای 30 – که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) چاق در نظر گرفته می شود، فقط به طور متوسط حدود 15 دقیقه کمتر از افرادی که BMI سالم تر هستند می خوابند.

نویسندگان نوشتند: “این یافته ها پشتیبانی بیشتری از این مفهوم است که الگوهای خواب با مدیریت وزن و سلامت کلی مرتبط است.” بسیاری از مطالعات قبلی رابطه بین کاهش خواب و افزایش وزن را بررسی کرده اند. طبق گزارش USA Today از سال 2014، تحقیقات قبلی نشان داده است که کمبود استراحت می تواند باعث افزایش سطح هورمون گرسنگی به نام گرلین و همچنین کاهش هورمون سیری لپتین شود. همچنین نشان داده شده است که خواب آلودگی به طور متوسط 300 کالری مصرفی در روز افزایش می یابد.

پزشکان توصیه می کنند حداقل هفت ساعت در شب بخوابند، اما از آنجا که هیچ دو نفر الگوی خواب یکسانی ندارند ، گفتن این مسئله آسان تر از انجام است. بنابراین، متخصصان پیشنهاد می کنند که به یک برنامه مشخص برای خواب، پایبند باشید ، از مصرف کافئین یا مواد محرک بعد از ظهر خودداری کنید، در معرض نور طبیعی قرار نگیرید و حداقل 30 دقیقه ورزش به برنامه روزانه خود اضافه کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه عادت روی شکم خوابیدن را ترک کنیم


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 6 =

مشاهده بیشتر