0

چه چیزی برای رشد سریع مو خوب است

چه چیزی برای رشد سریع مو خوب است

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی اینکه چه چیزی برای رشد سریع مو خوب است بپردازیم.

اما ابتدا باید بدانیم رشد مو در یک ماه چقدر است؟ طبق آخرین مطالعات دانشمندان میزان رشد مو در ماه به طور متوسط ۱.۳ سانتی متر است.

راههای رشد سریع موها

موهای بلند واقعا زیبا هستند و خیلی دست فرد را برای بهره گیری از فنون مد و زیبایی باز می گذارد، اما همانطور که می دانید نگهداری موهای بلند تلاش زیادی می خواهد. شما یا برای موهای مصنوعی قابل جابجایی هزینه می‌کنید، یا فرآیند پرزحمت رشد خود را انجام می‌دهید. دومی مقرون به صرفه تر است، اما به اراده و صبر زیادی نیاز دارد که ما معمولا هر دو را کمبود داریم.

اگر می‌خواهید در نهایت از شر موهای معمولی خود خلاص شوید یا از شر یک مدل موی دم اسبی کاملاً طبیعی نجات پیدا کنید، چند کار وجود دارد که می‌توانید برای کمک به این روند انجام دهید. اول، ذهن خود را به طور جدی آماده صبر و انتظار حتی بیشتر از آنچه که هستید بکنید. موها حداکثر تا نیم اینچ یا ۱.۳ سانتی متر در ماه رشد می کنند، و این در صورتی است که در شرایط اولیه باشند. این 15 ترفند رشد مو را دنبال کنید تا نتیجه آن را بگیرید.


موارد پیشنهادی


1. از استفاده از قیچی خودداری کنید

بیایید ابتدا این مورد را از سر راه برداریم. بله، کوتاه کردن موها غیر منطقی به نظر می رسد و خوردن یک قاشق کره بادام زمینی هر روز موثرتر به نظر می رسد، اما باید گاهی اوقات به کوتاه کردن موهای خود ادامه دهید. کوتاه کردن ها شما را از شر آسیب‌های انباشته‌شده و انتهای تقسیم‌شده موها خلاص می‌ کند که در درازمدت به موهای شما آسیب می زنند.

هر هشت هفته یا بیشتر، معیار کلی است، اما نیازی به اندازه گیری سختگیرانه و مکرر نیست. فقط مواظب انتهای موهای خود باشید، به خصوص اگر بافت درشتی دارید. مطمئن شوید که آرایشگر شما فقط وقتی آنها را می بینید، آن چیزی را که لازم است برمی دارد!

2. بطری شامپو خود را مطالعه کنید

راز به حداکثر رساندن روند رشد مو این است که همیشه مثل موهای بچه از آنها مراقبت کنید، از جمله هنگام حمام وقتی که خیس و آسیب پذیر هستند. از یک پاک کننده بسیار ملایم با پایه طبیعی استفاده کنید و از چیزهایی مانند سدیم لوریل سولفات(SLS) ، سدیم لورت سولفات (SLES) ، پارابن ها و سیلیکون ها که اغلب به عنوان «دی متیکون» روی برچسب ها دیده می شود، اجتناب کنید. این ترکیبات خشن می توانند روی پوست سر شما تجمع کنند، فولیکول های مو را مسدود کنند و برنامه شما برای رشد مو را خراب کنند، بنابراین مانند فرمول های زیر، از چیزی موثر و در عین حال غیر پاک کننده استفاده کنید.

3. زمان کمتری را محصولات پاک کننده بگذرانید

پس از پایان نگاه کردن به برچسب ها، اگر تمایل زیادی به شامپو زدن دارید، مدتی را جدا از محصولات پاک کننده صرف کنید. این احساس تمیزی ممکن است به این معنی باشد که پوست سر و موهای خود را از روغن طبیعی پاک می‌کنید، که می‌تواند منجر به شکنندگی موها و شکستن آن شود و شما را از این که ماه‌ها طول موهایتان یکسان بوده است، ناامید کند.

4. اما به شرطی شدن ادامه دهید

یک سفر برای رشد مو بهانه ای عالی برای پذیرایی از خود با یک نرم کننده با کیفیت، یک نرم کننده پیش از پوسیدگی ، یک ماسک موی مجلل، یا فقط ارتقای نرم کننده معمولی است. رطوبت اضافه شده در این درمان‌ها به حجیم شدن ساقه مو کمک می‌کند و به مرور زمان خاصیت ارتجاعی و استحکام را بهبود می‌بخشد که به معنای شکستگی کمتر و حفظ طول بیشتر برای شماست.

5. استفاده از حوله برای موها را متوقف کنید

آیا هنوز آن از حوله برای موهای خود استفاده می کنید؟ چرخاندن سر و بلند شدن با یک نوع عمامه شیک بسیار سرگرم کننده است، اما ترکیب چرخاندن، کشش و مالیدن پارچه روی موهای خیس بسیار شکننده برای رشد مو مناسب نیست. سعی کنید حوله معمولی خود را با یک حوله موی ملایم تری از میکروفایبر (بدون مالش، فقط لکه کردن) عوض کنید و اگر سشوار دارید آن را امتحان کنید. اگر واقعاً سختگیر هستید، سعی کنید موهای خود را با چیزی جز هوا خشک کنید.

6. نحوه مسواک زدن را براش آپ کنید

اگر نیاز به برس زدن موهای خود دارید، از روش 100 ضربه ای مارسیا برادی استفاده نکنید. فقط زمانی که واقعاً نیاز دارید موهای خود را به آرامی برس بزنید و مطمئن شوید که با یک برس ملایم است. یک بورس با شاخک‌های گرد و پلاستیکی و پایه‌های تهویه‌دار و بالشتکی را انتخاب کنید. چه در حال بورس زدن، شانه زدن یا گره‌ باز کردن هستید، همیشه از انتها شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید تا از شکستگی و وضعیت ناراحت کننده جلوگیری کنید.

7. سپس به موهای خود کمی فضا بدهید

به غیر از برس زدن ملایم، سعی کنید تا آنجا که ممکن است موهای خود را تنها بگذارید. این بدان معناست که خشک کردن مو، اتو کردن، فر کردن، صاف کردن شیمیایی، رنگ کردن، اذیت کردن، پختن آن در آفتاب، و بله، حتی چین دادن مو را کاهش دهید. هرچه کمتر آن را تغییر دهید و با آن درگیر شوید، بیشتر می تواند واقعاً رشد کند.

8. کمتر عاشق دم اسبی باشید

شما همچنان می توانید موهای خود را حالت دهید، اما از مدل های پرتنش مانند این مدل های دم اسبی خودداری کنید. در عوض، به چیزی نسبتاً بی ضرر، مانند پونی پایین، بچسبید.

9. روی ابریشم بخوابید

برای هزارمین بار، تشویق موهای خود به رشد و بلند شدن چشمگیر به این معنی است که با آن مانند نوزاد شکننده رفتار کنید، بنابراین شروع به خوابیدن روی روبالشی های ابریشمی کنید تا گره خوردگی، شکستگی و آسیب را کاهش دهید و تمام تلاش خود را از پیروی از موارد ذکر شده حفظ کنید. مراحل این مرحله یک مرحله سرگرم کننده است زیرا روبالشی های ابریشمی واقعاً حس خوبی دارند و برای صورت شما نیز مفید هستند.

10. استراحت کنید

باید اعتراف کرد که این احتمالاً سخت ترین نکته برای رعایت کردن است، اما اگر می خواهید موهایتان رشد کنند، باید این کار را انجام دهید. بدن شما می داند که موهای شما مانند قلب، ریه ها و مغز شما برای حفظ زندگی شما ضروری نیستند، بنابراین وقتی بدن شما تحت استرس است، مواد مغذی و انرژی موجود را به آن اندام های ضروری منتقل می کند و مو ها را از بدن شما دور می کند. اگر عصبانی هستید، خطر فرستادن زودرس فولیکول های مو به فاز استراحت را دارید، به این معنی که هر رشدی با سرعت یخبندان پیش می رود در حالی که بدن شما روی چیزهای مهم تری تمرکز می کند.

11. سعی کنید پوست سر خود را ماساژ دهید

یکی از راه‌های آسان برای شروع لطافت در همین لحظه، ماساژ دادن پوست سر است. تمام آن شعارهای افزایش جریان خون در پوست سر را فراموش کنید در واقع این بخش مراقبت از خود است که به رشد مو کمک می کند. ماساژ پوست سر می‌تواند خلق و خو را تقویت کند و استرسی را که تأثیر منفی بر چرخه رشد مو دارد، از بین ببرد. دو روش رایج افلوراژ (حرکات نوازش دایره ای) و پتریساژ (ورز دادن ملایم و بلند کردن پوست سر) نام دارند. توصیه می شود که از جلوی پوست سر خود شروع کنید و با فشار ملایم و در عین حال محکم و مداوم به عقب برگردید. سرمایه گذاری روی یک ماساژور پوست سر می تواند به تبدیل این یک مراسم کوچک خاص، مانند زمانی که صورت خود را می چرخانید، کمک کند.

12. با پوست سر خود مانند صورت خود رفتار کنید

اساساً باید پوست سر خود را با میزان مراقبتی که از صورت خود می کنید، مراقبت کنید، بنابراین به آن مراقبت از پوست را خارج از شامپو انجام دهید. از اسکراب های فیزیکی خشن خودداری کنید و به دنبال مواد آشنا مانند اسید سالیسیلیک و آلفا هیدروکسی اسید باشید تا به آرامی سلول های مرده پوست را از بین ببرید. همچنین خوب است از مواد طبیعی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، مانند چای سبز، ترنجبین، گوجی بری، رزماری و اسطوخودوس استفاده کنید.

13. اگر می خواهید مقداری آدامس و مکمل بخورید

آدامس های ویتامینه طعم خوشمزه ای دارند و احتمالاً ضرری ندارند (مگر اینکه بخواهید اعتیاد به قند را مهار کنید)، اما تمام ایمان خود را نیز به آنها معطوف نکنید. آدامس‌های رشد مو یا هر مکمل رشد مو در این زمینه، به شرطی که نیاز تغذیه‌ای وجود داشته باشد، پتانسیل اثرگذاری را دارند. بنابراین اگر به شدت استرس دارید، در سرماخوردگی مشکل دارید، یا از نوعی رژیم غذایی محدود استفاده می کنید، مصرف برخی مکمل ها ممکن است تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.

14. اما غذای معمولی هم بخورید

اگر در حال حاضر یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی آهن، ویتامین های گروه B، ویتامین E، پروتئین (که واقعیت جالبی است که مو از آن ساخته شده است) و روی دارید، برای شما خوب است. اگر می‌خواهید فهرست مواد غذایی خود را برای رشد مو بهینه کنید، می‌توانید علاوه بر ویتامین‌ها، بیوتین را در موادی مانند آجیل، تخم‌مرغ، سبزیجات برگ‌دار، آووکادو، ماهی آزاد و گل کلم نیز بیابید. کمبود آهن اغلب باعث ریزش مو قبل از رسیدن به حداکثر طول می شود، بنابراین مصرف خود را از طریق گوشت قرمز (اگر گوشت می خورید)، سبزیجات با برگ های تیره و چغندر افزایش دهید.

15. نیروهای خارجی را نیز در نظر بگیرید

اگر احساس می‌کنید تمام کارهای بالا را انجام داده‌اید، اما موهایتان فقط تا حد مشخصی می‌رسد، نشانه ها حاکی از تجمع پروتئین است که FGF5 نامیده می شود. تنها کار FGF5 این است که به موها بگوید رشد خود را متوقف کرده و شروع به استراحت کنید، بنابراین مصرف زیاد آن به معنی رشد کندتر مو است. در این صورت، ممکن است به چیزی بیشتر برای ریزش مو و احتمالاً راهنمایی های حرفه ای نیاز داشته باشید.

البته دلایل دیگری از جمله رژیم غذایی تصادفی، شوک، و عدم تعادل هورمونی یا تغییراتی را که با کم کاری و پرکاری تیروئید، یائسگی، حاملگی و سندرم تخمدان پلی کیستیک همراه است، وجود دارند. با توجه به ماهیت چرخه رشد مو، ریزش مو معمولاً 6 تا 12 هفته پس از رویدادی که باعث آن شده است رخ می دهد. پس می توانید از آن زمان دوباره شروع کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =

مشاهده بیشتر