0

فواید روغن نارگیل برای مو

فواید روغن نارگیل برای مو

فواید روغن نارگیل برای مو

اگر به دنبال راه حل برای موهای نرم و براق هستید، سعی کنید به دنبال یک شیشه روغن نارگیل بروید. این روغن طبیعی که تقریباً به انواع موها مناسب است، مملو از اسیدهای چرب است که می تواند به ترمیم آسیب های روزمره، بهبود بافت و بازگرداندن سلامتی و درخشش به موهای شما کمک کند. پیشنهاد می کنیم با مجله زیبایی سایت جیران همراه باشید تا با فواید روغن نارگیل برای مو آشنا شوید.

فواید روغن نارگیل برای مو

مزایا

موهای سالم به پروتئین بستگی دارد، که جز اصلی موهای شما است.

با این حال، فرآیندهای شیمیایی مانند رنگ آمیزی و برجسته سازی و حتی فعالیت های روزمره مانند شستشو و حالت دادن می توانند به پروتئین آسیب برسانند و موهای شما را خراب کنند. برخی شواهد نشان می دهد که اسید لوریک (نوعی چربی اشباع فراوان در روغن نارگیل) با محافظت در برابر از دست دادن پروتئین ممکن است برای موهای شما مفید باشد. در گزارش سال 2015، محققان تعدادی از مطالعات آزمایش اثرات روغن های گیاهی بر روی موی انسان را بررسی کردند.


موارد پیشنهادی


نویسندگان اشاره کردند که روغن نارگیل “تمایل زیادی به پروتئین های مو” دارد و توانایی منحصر به فرد برای نفوذ به ساقه مو دارد.  این نفوذ برای کاهش مقدار آب جذب شده در موهای شما ضروری است. این یک عامل کلیدی در آسیب روزمره مو است. علاوه بر این، در یکی از بررسی های انجام شده مشخص شد که روغن نارگیل تنها روغنی است که می تواند از دست دادن پروتئین برای موهای آسیب دیده را هنگام استفاده به عنوان محصول نظافت قبل از شستشو و بعد از شستشو کاهش دهد. این مطالعه همچنین اثرات روغن معدنی و روغن آفتابگردان را بر روی مو اندازه گیری کرده است.

 

4 روش آسان برای استفاده از روغن نارگیل یکی از همه کاره ترین روغن های مراقبت از مو در اطراف:

روغن نارگیل می تواند به عنوان یک درمان قبل از شامپو، نرم کننده، معجزه کند. کمک یک ظاهر طراحی شده، یا ماسک. در اینجا نگاهی به چهار روش ساده برای احیای زندگی روزمره مراقبت از مو با روغن نارگیل است:

محافظ قبل از شستشو: هنگام استفاده از شامپو ، روغن نارگیل می تواند موهای شما را بیش از حد خیس کند (و به نوبه خود ، از بین بردن آسیب ها)

  • روش کار:  سعی کنید روغن نارگیل را حدود 15 تا 30 دقیقه قبل از شستشو با تمرکز بر روی قسمت میانی و انتهای موهای خود استفاده کنید.

نرم کننده: مانند هر نرم کننده خوب، روغن نارگیل ممکن است به تقویت ساقه مو کمک کند و از شکستگی آن جلوگیری کند.

  • روش کار: شما می توانید از روغن نارگیل به عنوان جایگزین نرم کننده های استاندارد استفاده کنید، یا فقط چند قطره از روغن را به نرم کننده معمول خود اضافه کنید تا قدرت روان سازی آن افزایش یابد.

کمک به یک ظاهر طراحی شده: فقط نوشیدن روغن نارگیل می تواند کمک زیادی به از بین بردن وز کند. برای جذب راحت تر و حالت دادن بهینه، اطمینان حاصل کنید که روغن را به موهای مرطوب آغشته کنید.

ماسک مو: برای یک درمان فوق العاده مغذی مو، یکی دو قاشق چای خوری را از طریق موهای خود ماساژ دهید و اجازه دهید جادوی نرم کننده موهای خود را انجام دهد. می توانید روغن را بعد از چند ساعت بشویید و یا بگذارید یک شب روی موهای خشک یا آسیب دیده بماند.

آیا مناسب نوع موی شماست؟

در حالی که روغن نارگیل ممکن است برای انواع موها، به ویژه موهای خشک، آسیب دیده یا تحت درمان با رنگ، مفید باشد، اما این نگرانی وجود دارد که استفاده مکرر از روغن نارگیل ممکن است منجر به سفتی در افرادی شود که بافت موی درشت دارند.

نکاتی برای استفاده از روغن نارگیل در مراقبت از مو در اینجا چند نکته مفید برای استفاده بیشتر از روغن نارگیل در رژیم مراقبت از مو وجود دارد. به آرامی اعمال کنید. حتی اگر این ماده نسبتاً سبک باشد، روغن نارگیل می تواند موهای شما را سنگین کند یا در صورت استفاده بیش از حد به حالت مات و چرب منجر شود.

  1. برای جلوگیری از جمع شدن، مقدار کمی را شروع کنید .
  2. بیشتر از یک قاشق چای خوری و روغن را به آرامی از طریق موهای خود ماساژ دهید.
  3. از قسمت میانی شروع کنید و تا انتها ادامه دهید.

پوست سر خود را مسدود نکنید. برخی از افراد دریافتند که استفاده از روغن نارگیل به طور مستقیم بر روی پوست سر می تواند خشکی را برطرف کند، اما برخی دیگر با مشکلاتی مانند تحریک و مسدود شدن منافذ پوست دست و پنجه نرم می کنند. اگر شما هرگز از روغن نارگیل روی پوست سر خود استفاده نکرده اید، با شروع کار با مقدار بسیار کمی احتیاط کنید.

برای دستیابی به بهترین نتیجه، برخی از متخصصان مراقبت از مو پیشنهاد می کنند از روغن نارگیل حدود دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

دو بار شامپو بزنید. وقتی زمان از بین بردن روغن نارگیل از موهایتان فرا می رسد ، به خاطر داشته باشید که ممکن است برای از بین بردن کامل روغن ، استفاده از دومین شامپو لازم باشد.

مخلوط کنید. برای مزایای زیبایی بیشتر، چند قطره روغن اساسی مانند اسطوخودوس یا نعناع فلفلی به روغن نارگیل خود اضافه کنید. همچنین می توانید روغن نارگیل را با مواد طبیعی مغذی مو مانند ماست ، عسل ، آووکادو یا آب لیمو مخلوط کنید.

دوباره آن را پاک کنید. اگر روغن نارگیل شما جامد شده است، کافی است روغن را با قرار دادن مقداری کف دست و مالیدن دستان به هم ذوب کنید.

انتخاب روغن نارگیل
هنگام خرید روغن نارگیل، نوع تصفیه نشده را انتخاب کنید. در صورت امکان محصولات ارگانیک و برداشت پایدار را انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: حال روحی خود را با آووکادو خوب کنید


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =

مشاهده بیشتر