0

انواع سوسک و تغذیه و مبارزه

انواع سوسک و تغذیه و مبارزه

انواع سوسک و تغذیه و مبارزه

نام علمی سوسک، Blattodea است. در اینجا انواع سوسک و تغذیه و مبارزه با سوسک و سوسک های مشکل دار و سوسک های مفید را از بخش حیوانات سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

انواع سوسک و تغذیه و مبارزه

ظاهر آنها چه شکلی هستند؟

اندازه: سوسک ها در شکل ها، اندازه ها و رنگ های زیادی وجود دارند. برخی مانند سوسک های کلیک بلند و باریک هستند. برخی از سوسک ها مانند سوسک های خانم و سوسک های ژوئن شکل بیضی یا گرد دارند. حتی سوسک هایی وجود دارد که شبیه عنکبوت است.
ویژگی ها: سوسک ها آنتن های خوبی دارند و دهان های جویدنی دارند.
بال ها: سوسکها دارای بالهای جلوی پوسته ای هستند که به Elytra معروف هستند. این بالهای جلویی اغلب بسیار سخت بوده و بیشتر شبیه به پوسته هستند تا بال. سوسک بالهای جلوی خود را میخورد تا بالهای عقب را بپوشاند. آنها بادوام و ضد آب هستند و به عنوان محافظت در برابر آسیب و کمبود آب بدن عمل می کنند. به نظر می رسد بیشتر بزرگسالان خطی را در پشت خود دارند که دو بال جلو با هم ملاقات می کنند. سوسک ها اغلب آگهی های ضعیف هستند.


موارد پیشنهادی


تغذیه سوسک ها:

مواد مختلف انواع خاصی از سوسک ها را به خانه ها و حیاط ها جذب می کند. بسیاری از گونه ها به دنبال دانه های ذخیره شده و غذاهای بسته بندی شده هستند، در حالی که برخی دیگر از گیاهان باغی، چوب یا پارچه تغذیه می کنند. صاحبان خانه ممکن است به طور تصادفی آفات را به همراه محصولات آلوده وارد خانه کنند.

جستجوی پناهگاه ممکن است سوسک ها را نیز در داخل خانه به ارمغان آورد. برخی از این آفات در خانه ها برای جلوگیری از سرمازدگی در خانه ها غرق می شوند. آنها ممکن است از طریق ترک های پایه و یا شکافهایی در اطراف قاب و درهای پنجره وارد خانه شوند. این آفات بطور مخفی می توانند با این وسایل واردد خانه شوند:

  • هیزم و چوب
  • مبلمان
  • گیاهان گلدانی
  • بسته ها

سوسکها چقدر جدی هستند؟

انواع سوسک های مشکل دار
سه گروه اساسی وجود دارد که ممکن است نیاز به درمان در خانه ها و مشاغل ما داشته باشند:

سوسک های آلوده به پارچه
سوسک های محصولات غذایی
سوسک های نابود کننده چوب

خسارت
سوسک به دلیل توانایی آنها در آسیب رساندن به مواد غذایی و دارایی ذخیره شده، به عنوان آفت محسوب می شوند:

  • لباس ها
  • محصولات زراعی
  • دکور
  • مبلمان
  • کالاهای بسته بندی شده

رفتار، رژیم و عادات

سوسکها متعلق به حشرات Coleoptera هستند. این بزرگترین گروه حشرات است. بیش از یک چهارم میلیون گونه سوسک در جهان وجود دارد. فقط در آمریکای شمالی، دانشمندان بیش از 25000 گونه را شناسایی کرده اند.

توسعه

سوسک ها در چرخه زندگی چهار مرحله ای با دگردیسی کامل (تخم مرغ، لارو، شفیره و بزرگسال) توسعه می یابند. طول چرخه عمر نیز بسته به نوع آن متفاوت است. برخی از آنها خیلی سریع توسعه می یابند و می توانند سالانه بیش از یک نسل تولید کنند. برخی دیگر مانند برخی از سوسک های چوبی خسته کننده می توانند چندین سال تا چند دهه طول بکشند تا از تخم در بزرگسالان رشد کنند. طول چرخه عمر به میزان غذایی که لارو برای غذا خوردن و همچنین شرایط محیطی نیز بستگی دارد بستگی دارد.

سوسک چه می خورد؟

آنها بسته به گونه ها از گیاهان، حشرات کوچک و الیاف حیوانات تغذیه می کنند. تعدادی از سوسک ها در باغ ها و محصولات زراعی آفاتی به حساب می آیند، اگرچه برخی از گونه ها با کشتن حشرات مضر ممکن است به نفع انسان باشند. بزرگسالان غالباً تخم های خود را در نزدیکی غذایی که لارو ها هنگام تخم گذاری می خورند ، قرار می دهند.

رفتارهای مشکلی لاروهای سوسک فرش الیاف و پرهای طبیعی را می خورند. آنها اغلب به پشم و پارچه های دیگر آسیب می رسانند. برخی دیگر مانند سوسک های پودر مایع از چوب های چوب سخت و بامبو تغذیه می کنند. این آفات به مبلمان و سایر موارد ساخته شده از چوب حمله می کنند.
برخی مانند سوسک های آرد و سوسک های دانه ای به محصولات غذایی در خانه ها حمله می کنند. آنها همچنین در تأسیسات تولیدی و فروشگاه ها به مواد غذایی آسیب می رسانند. برخی از چمنزارها و مناظر آسیب می بینند. سوسک های نابالغ ژوئن، به نام گروب، به ریشه های چمن حمله می کنند. سوسک برگ نارون با خوردن برگ به درختان آسیب می رساند.

سوسک های مفید

بسیاری از سوسک ها حشرات مفیدی هستند. سوسک خانم (که اغلب به آن لانه زنبوری گفته می شود) از آفات گیاهی مانند شته ها و غذاهای دریایی تغذیه می کند. باغبانان از این حشرات قدردانی می کنند و سعی می کنند تا آنها را در باغ نگه دارند.

بعضی اوقات سوسک های خانم می توانند آفت شوند. در اواخر تابستان و پاییز، صاحبان خانه می توانند صدها نفر را در بیرون خانه ها پیدا کنند. آنها سعی می کنند در طول زمستان به خانه های خود برای سرپناه حمله کنند و یا به دنبال فرار از شرایط نابودی هستند.

انواع سوسک

سوسک پودر آنوبیک
سوسک های عنکبوتی آمریکایی (Mexium americanum)
سوسک های بانوی آسیایی (Harmonia axyridis)
سوسک های بلند آسیایی Billbug Sphenophorus spp.
سوسک های تاول زده
سوسک های فرش
سوسک های سیگار (serricorne Lasioderma)
سوسک های مبلمان مشترک
سوسک های میوه ای خشک (Carpophilus hemipterus)
سوسک های داروخانه ای (Stegobium paniceum)
سوسک های برگ برگ (Pyrrhalta luteola).
زمرد خاکستر بور (Agrilus planipennis)
سوسک اروپایی صنوبر اروپایی (Ips typographus)
سوسک های کاذب Powderpost
سوسک های آرد (خانواده Tenebrionidae)
سوسکهای غلات خارجی (Ahasverus advena)
سوسک های زمینی
سوسکهای ژاپنی (Popillia japonica)
سوسک های لاردر (Dermestes lardarius)
سوسک های شلوار
سوسک کاج
سوسک های گچ (خانواده Lathridiidae)
سوسک های دانه Sawtooth (Oryzaephilus surinamensis)
سوسک های عنکبوتی براق (مزیوم)
سوسک های انبار
سوسک های عنکبوتی Whitemarked (خز پتینوس)


بیشتر بخوانید: راههای برطرف کردن بی خوابی در منزل


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =

مشاهده بیشتر