0

مزایا و زیبایی های گردشگری قبیله ای

مزایا و زیبایی های گردشگری قبیله ای

مزایا و زیبایی های گردشگری قبیله ای

با مزایا و زیبایی های گردشگری قبیله ای از سایت گردشگری سایت تفریحی جیران همراه باشید.

مزایا و زیبایی های گردشگری قبیله ای
گردشگری قبیله ای این فرصت را به وجود می آورد که چهره دیگری از ایران کشف کنید
برای مسافرین داخلی و خارجی ، گردشگری قبیله ای نگاه جدیدی به اماکن جدید ، سنت ها ، غذاهای کوچک ، اعتقادات و روش های زندگی است.

همچنین با نام قوم توریسم ، گردشگری قومی یا توریسم قبیله ای ، زمینه را برای شما فراهم می کند که با زندگی در کنار عشایری یا خانواده روستایی یا داشتن یک اقامت مستقل ، مردم بومی را از نزدیک احساس کنید. با این حال ، همانطور که از نام کشورمان پیداست ، این یک سفر برای مکانهای تفریحی است و نه یک سفر برای تحقیقات انسان شناسی!


موارد پیشنهادی


گردشگران زیادی از سراسر دنیا وجود دارند که تمایل به رعایت سبک زندگی این افراد زحمتکش دارند و چند روز را صرف تماشای فعالیت هایی از قبیل شیردوشی ، تهیه ماست ، کره ، روغن کاری ، پشمی ، فرش و موارد دیگر می کنند. بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی علاقه مند به خوابیدن در چادرهای سیاه عشایری هستند.

برای برخی ، این یک فرصت عالی برای یادگیری بیشتر در مورد جهان و خودتان است. برخی دیگر ممکن است بگویند ، در عصر جهانی شده ما ، دیدن فرهنگ های بومی با چشم غیر مسلح ، تجربه ای به یاد ماندنی تر و معتبرتر به دست می آورد. و برای دیگران ، گردشگری قبیله ای ممکن است به سادگی نوعی ورزش ناخوشایند برای کشف افرادی باشد که ظاهر و شیوه زندگی آنها بسیار متفاوت از خودشان است.

و سرانجام ، برای جوامع بومی ، مزایای مالی و تبادل فرهنگی به همراه دارد. از دیدگاه دیگر ، گردشگری قبیله ای چالش های خاص خود را دارد. این می تواند صدمات شدیدی به محیط زیست وارد کند.

موقعیت طبیعی متنوع کشور ایران هرگز موقع بازدید از گردشگری قبیله ای ، بازدید کنندگان را ناامید نمی کند زیرا کشور ایران با فرهنگ متنوع ، بسیاری از مردم منطقه از جمله افرادی با عناصر ترک و عرب را علاوه بر کردها ، بلوچ ، بختیاری ، لر و سایر اقلیت های کوچک ساکن می کند. مانند ارامنه ، آشوریان ، یهودیان و دیگران.

زبان ، موسیقی ، غذاهای بومی ، پوشاک ، ترانه ها ، حکایات ، صنایع دستی ، اجرای زنده و مراسم محلی مانند جشن ها و مراسم عروسی همواره بسیاری را بر آن داشته است تا زندگی در بین قبایل را تجربه کنند.

طی دو سال گذشته ، این روند از سوی دولت و بخش های خصوصی و همچنین گشت و گذارها و جوامع محلی حمایت و توجه بسیاری را در کشور جلب کرده است. هر ماه چندین جشنواره قبیله ای در سراسر کشور برگزار می شود. علاوه بر این ، ده ها تور جمعی امکان می دهد بازدیدکنندگان زندگی در میان عشایر را تجربه کنند.

به عنوان مثال ، تعدادی از سفیران خارجی ، دیپلمات ها ، و همچنین ضمیمه های فرهنگی و اقتصادی برای شرکت در یک جشنواره منطقه ای عشایری ، که در ماه نوامبر در شمال استان گلستان برگزار شد ، دعوت شده اند. این جشنواره با این وجود طیف گسترده ای از هنرهای منطقه ای ، صنایع دستی ، کارگاه های آموزشی ، سوغات ، آداب و رسوم آشپزی و نمایشگاه ها و جاذبه های گردشگری و اجرای زنده را برای شرکت کنندگان از چین ، یونان ، عراق ، قزاقستان ، آذربایجان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، افغانستان ، پاکستان ، به نمایش گذاشت. از جمله دیگر کشورها بلاروس ، فیلیپین ، سنگال ، بولیوی و موریتانی بود.

کارشناسان می گویند که گردشگری قبیله ای از ظرفیت بالایی برای جذب هر چه بیشتر گردشگران خارجی برخوردار است. محمد جواد عظیمی ، کارشناس گردشگری در استان کرمانشاه معتقد است که معیشت عشایری نوعی اصالت کارکردی را تأیید می کند که به خوبی منعکس کننده تعامل انسان با طبیعت است.

بسیاری از اپراتورهای تور معتقدند که مناطق قبیله ای می توانند به عنوان میراث اصالت انسان در جنبه های فرهنگی و انسانی زمان خود شناخته شوند. در فرهنگ ، ادبیات و افکار عمومی ایران ، عشایر همواره بخش غرور آفرینی ملت بوده اند.

وزارت جهانگردی ایران معتقد است كه ساخت خانه های زیست محیطی در مناطق روستایی می تواند از این روند تأمین شود ، به همین منظور سال گذشته پروژه ای را برای ساخت 2،000 اقامتگاه سازگار با محیط زیست تا سال 2021 تعیین كرد.

“علی اصغر مونسانان” وزیر گردشگری می گوید: “هر واحد اقامتگاه بطور متوسط ​​برای هفت تا هشت نفر شغل ایجاد می کند تا این طرح بتواند 160،000 شغل ایجاد کند.”

این کشور با تکیه بر تاریخ ، فرهنگ و طبیعت ، مقصدی شناخته شده برای طرفداران هنر ، فرهنگ و معماری ایرانی است. برای مسافران اصلی امکان دارد سخت باشد که بدانیم کدام مکان ها جز اولویت های آنهاست، اما در اینجا لیستی از 20 جاذبه مورد علاقه شما وجود دارد که نمی توانید در سفر خود به ایران از دست بدهید:

پرسپولیس؛ دره ستاره ها؛ چغا زانبیل (چچا زانبیل)؛ قلعه بابک؛ مسجد نصیرالملک؛ تالاب انزلی؛ جاده چالوس؛ میدان نقش جهان؛ سیستم هیدرولیک تاریخی شوشتر؛ پل های اصفهان؛ خانه های تاریخی کاشان؛ شیخ صفی الدین خانقاه و حرم؛ برجهای کبوتر؛ معبد زرتشتی چاک چاک؛ قلعه رودخان؛ غار کتاله خور؛ مقبره حافظ؛ جزیره هرمز؛ کویر لوت و اماکن تاریخی بیستون و طاق بستان.


بیشتر بخوانید


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 7 =

مشاهده بیشتر