0

مزایای بیت کوین

مزایای بیت کوین

مزایای بیت کوین

پس از مطرح شدن ایده پول سری مستقل بر مبنای پردازش، از سال ۲۰۰۹ میلادی واحد پول بیت کوین توسط یک ژاپنی ناشناس (و شاید، گروهی با یک نام مستعار) ایجاد گردید. این پول که نرم افزارهای آن همه به صورت متن باز وی در ابتدا معادل چند سنت بود، اما به دلیل ساختار دقیق حساب شده و تقاضای بالا در کمتر از سه سال ارزش افزوده بسیار زیادی پیدا کرد و به بالاتر از نهصد و حتی هزار دلار رسید. و مخترع گمنام خود، و کسانی را که به موقع اقدام به تهیه آن کرده بودند، به سرعت ثروتمند کرد. اگر تمایل دارید هر آنچه درباره بیت کوین و مزایای بیت کوین است را بدانید با بخش ارزهای دیجیتال سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید.

مزایای بیت کوین

سپس عده زیادی اقدام به استخراج آن نمودند و عرضه بالا، باعث کاهش قیمت برابری آن گردید. در حال حاضر ارزش هر واحد آن بین دویست و پنجاه تا سیصد دلار در نوسان است.

درک کامل مفهوم و اساس فنی بیت کوین کمی پیچیده است. شرح و تفصیل مربوط به آن در مراجع رسمی مانند “ویکی پدیا ” موجود و قابل دستیابی است.


موارد پیشنهادی


پرداختن به همه جوانب و تاریخچه و روش استخراج بیت کوین از یک سو از حوصله این کتاب خارج است، از سوی دیگر به راحتی در مراجع گوناگون آنلاین در دسترس همگان قرار دارد (از اتهام توطئه استعماری بودن، تا ناجی سیستم بانکی مریض جهانی! یا ارز پوششی برای پول شوئی و قاچاقچیان مواد مخدر و …) شخصا توصیه می کنم چندساعتی را به بررسی منابع مختلف و آشنا شدن با ماهیت بیت کوین و دیدگاه های مختلف به آن اختصاص دهید. تا چند بخش بعدی برای شما بیشتر قابل درک باشد. اگر هم فرصت و حوصله این کار را نداشتید، شاید خیلی ضرر نکنید! سعی خودم را می کنم، تا با کمترین اصطلاحات فنی، موضوع را روشن کنم.

لیکن به دلیل اهمیت این واحد پولی و مشتقات و زیر مجموعه های آن در کسب و کارهای جدید اینترنتی، طی چند بخش بعدی «به مختصر ترین شکل ممکن» از ابعاد مختلف (بخصوص کسب درآمد) به آن خواهم پرداخت.

دو راه قانون برای موفقیت وجود دارد

  1. هرگز همه آنچه میدانی به دیگران نگو
  2.  …

مزایای بیت کوین

از نظر تئوری هر شخصی در خانه خود و با قدرت پردازش کامپیوتر شخصی یا موبایل خود می تواند مقداری بیت کوین استخراج کند، مستقیما به دیگران منتقل کند. در اینترنت (یا حتی پیتزافروشی!) به وسیله آن خرید کند. یا آن را به واحد پولی محلی خود تبدیل نماید. هیچ دولتی توان نظارت بر دارائی و ودش بیت کوین اشخاص را ندارد. به طبع آن نه مالیاتی به درآمد آن تعلق می گیرد، و نه عوارضی بابت معاملات آن پرداخت می شود. هیچ نوع تحریم و محدودیتی از خارج نمی تواند به آن اعمال شود. وابسته به هیچ بانک، یا دولتی نیست. ارزش آن معمولا رو به افزایش است.

ماینینگ و استخراج بیت کوین

به طور کلی به جز خرید با ارزهای دیگر! دو راه برای کسب بیت کوین وجود دارد،

راه اصلی

استخراج آن به وسیله قدرت پردازشی انواع پردازنده دیجیتالی.

راههای فرعی

نظیر انجام بازی (روی گوشی، یا سایت)، تبلیغات کلیکی، قرعه کشی های آنلاین، پس انداز در سایت های معروف به چند برابر کننده، اجاره پردازنده مرکزی، بازاریابی هرمی و کسب زیر مجموعه در سایت های گوناگون و … به طور کلی مشوق های وسوسه کننده که با شما را وادار به تبلیغات می کنند، یا موجودی بیت کوین شما را بلوکه می کنند.

در همین ابتدا بگویم، اغلب راه های فرعی را فراموش کنید. (به چند مورد از کلاهبرداری های رایج خواهیم پرداخت).

تا همین چند ماه قبل با دانلود و نصب یک برنامه در کامپیوتر شخصی و استفاده از قدرت پردازش سی پی یو یا پردازنده گرافیکی (جی پی یو) سیستم و نهایتا نصب چند کارت گرافیک قوی به صورت موازی امکان استخراج مقداری بیت کوین «حداقل برای کسب تجربه» برای همه فراهم بود. (خود من در عرص چند هفته «فقط به صورت آزمایشی» صاحب مقداری بیت کوین م 2 دلار آمریکا شدم)

اما مثل اکثر بازارهای پررونق و پولساز این عرصه ها فرصت طلب قبضه شد. هجوم بیش از حد چینی ها به این رقابت و هزاران کامپیوتر برای استخراج بیت کوین، و فروش آن در بازار. هم ارزش آن را برای مدتی کاهش داد و هم سختی استخراج را بالا برد، دیگر روش های را به اندازه پول برق مصرفی شان هم نمی توانستند بیت کوین تولید، کنند.

کشش بازار و اثبات قدرت و ماندگاری بیت کوین باعث شد تا دستگاههای ویژه فقط برای حل معادلات بیت کوین و مشتقات کوچکتر آن نظیر ساتوشی و لایت کوین ساخته شوند. در زمان نگارش این متن قوی ترین دستگاه اختصاصی ساخته شده، قدرت محاسباتی شش ونیم تراهش در ثانیه را دارد و قیمت آن دوهزار و پانصد دلار است. با در نظر گرفتن همه هزینه ها، حداکثر شش ماهه سرمایه اولیه را برگردانده و پس از آن سود خالص تولید می کند.

اِسکَم

اقبال روزافزون به سمت کسب پول های مجازی، باعث شده تا کد همان بلائی را که بر سر درآمد کلیکی و تبلیغات آوردند را بر سر راههای غیر مستقیم کسب بیت کوین بیاورند. «مال باخته های این راه کمتان قم گولدکوئست نیستند» به طور کلی دودسته کلاهبردار آنلاین در این شاخه در هستند.

۱. از حضور و فعالیت و صرف وقت شما در سایت خودشان استفاده می کنند و مبلغی بسیار ناچیز به شما پول میدهند.

۲. ادای دسته اول را در می آورند، اما با وعده های فریبنده به پرداخت های بسیار بالا. روز به روز از شما بیشتر کار می کشند. (یا بیت کوین شمارا ذخیره و بلوکه می کنند) و در نهایت یا ناپدید میشوند! یا بهانه ای برای ندادن طلب شما درست می کنند.


بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست و فلسفه وجودی آن


به سایت هایی که عمل نکردن به وعده هایشان به اثبات رسیده. و رسماً مشغول سوءاستفاده و کلاهبرداری هستند. اسکم می گویند. هر هفته و هرماه تعدادی از سایت هایی که مرکز فعالیت و درآمدزایی کاربران هستند، به لیست بلند بالای اسکم اضافه می شوند.

شخصاً بعد از سال ها پیگیری در عرصه کسب درآمد از اینترنت حتی یک نفر را ندیده ام که از کار کلیکی یا روش های هرمی جذب مخاطب و افزایش زیرمجموعه، پولی قابل قبول به دست آورده باشد. فقط کسانی مدعی این درآمدها هستند که با تازه کار هستند، یا قصد جذب مخاطب دارند و فریب دیگران را خورده اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هشت =

مشاهده بیشتر