0

بیت کوین چیست و فلسفه وجودی آن

بیت کوین چیست و فلسفه وجودی آن

بیت کوین چیست و فلسفه وجودی آن

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی مفهوم بیت کوین چیست و فلسفه وجودی آن بپردازیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک رمزارز یا ارز رمزنگاری شده است که در سال 2009 میلادی ایجاد شد. بازارهایی به نام صرافی های بیت کوین به مردم اجازه می دهند با استفاده از ارزهای مختلف بیت کوین بخرند یا بفروشند.

بیت کوین ارز جدیدی است که در سال 2009 توسط فردی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. معاملات بیت کوین بدون واسطه انجام می شود بدین معنی که بدون نیاز به بانک انجام می گیرد. از بیت کوین می توان برای رزرو هتل ، خرید مبلمان و خرید بازی های Xbox استفاده کرد. اما بیشتر تبلیغات مربوط به ثروتمند شدن از طریق معامله آن است. قیمت بیت کوین در سال 2017 به بسیار افزایش یافت.

چرا بیت کوین؟

از بیت کوین می توان برای خرید کالا به صورت ناشناس استفاده کرد. علاوه بر این، پرداخت‌های بین‌المللی آسان و ارزان هستند، زیرا بیت‌کوین‌ها به هیچ کشوری وابسته نیستند یا مشمول مقررات نیستند. کسب و کارهای کوچک ممکن است آنها را دوست داشته باشند زیرا هیچ هزینه ای برای کارت اعتباری وجود ندارد. برخی از افراد فقط Bitcoin را به عنوان سرمایه گذاری می خرند، به این امید که ارزش آن افزایش یابد. برای دانستن بیشتر می توانید به مقاله مزایای بیت کوین مراجعه نمایید.

خرید بیت کوین

در بورس خرید کنید

بسیاری از بازارها به نام صرافی‌های بیت‌کوین به مردم اجازه می‌دهند تا با استفاده از ارزهای مختلف بیت‌کوین بخرند یا بفروشند. Coinbase همراه با Bitstamp و Bitfinex از صرافی های پیشرو محسوب می شوند. اما امنیت این صرافی ها می تواند نگران کننده باشد: بیت کوین هایی به ارزش ده ها میلیون دلار از صرافی Bitfinex زمانی که در سال 2016 هک شده بود به سرقت رفت.

نقل و انتقالات

افراد می توانند با استفاده از اپلیکیشن های موبایل یا کامپیوترشان بیت کوین را برای یکدیگر ارسال کنند. این شبیه به ارسال پول نقد به صورت دیجیتالی است.

استخراج بیت کوین

مردم برای استخراج بیت کوین با استفاده از سخت افزارهای خود برای حل پازل های پیچیده ریاضی رقابت می کنند. بیت کوین به این صورت ایجاد می شود. در حال حاضر دستگاهها و سخت افزارهای مخصوصی برای استخراج بیت کوین تولید شده اند که مورد استفاده قرار می گیرند.

کیف پول بیت کوین

بیت کوین ها در یک کیف پول دیجیتال ذخیره می شوند که در فضای ابری یا رایانه کاربر وجود دارد. کیف پول نوعی حساب بانکی مجازی است که به کاربران امکان ارسال یا دریافت بیت کوین، پرداخت هزینه کالا یا پس انداز پول خود را می دهد. برخلاف حساب های بانکی، کیف پول های بیت کوین توسط هیچ سازمانی بیمه نمی شوند.

کیف پول در فضای ابری: سرورها می توانند هک شوند و شرکت ها با بیت کوین های مشتریان خود فرار کنند.

کیف پول در رایانه: شما می توانید به طور تصادفی آنها را حذف کنید یا وجود ویروس می توانند آنها را از بین ببرد.

فلسفه ناشناس بودن بیت کوین

اگرچه هر تراکنش بیت کوین در یک گزارش عمومی ثبت می شود ولی نام خریداران و فروشندگان هرگز فاش نمی شود و فقط شناسه کیف پول آنها ثبت و نمایش داده می شود. در حالی که این کار تراکنش های کاربران بیت کوین را خصوصی نگه می دارد، همچنین به آنها اجازه می دهد هر چیزی را بخرند یا بفروشند بدون اینکه به راحتی آن را ردیابی کنند. به همین دلیل است که به ارز انتخابی برای افرادی که به صورت آنلاین مواد مخدر یا سایر فعالیت های غیرقانونی خریداری می کنند، تبدیل شده است.

آینده بیت کوین زیر سوال است

هیچ کس نمی داند که سرنوشت بیت کوین چه خواهد شد. در بعضی کشورها فعالیت با آنها قانونی بوده و در برخی از کشورها غیرقانونی می باشد. بسیاری از دولت ها علاوه بر بحث امنیت آن، نگران مالیات و عدم کنترل آنها بر ارز هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =

مشاهده بیشتر