0

سرور ماینکرافت Minecraft چیست؟

یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از Minecraft بازی با بازیکنان دیگر است. شما می‌توانید سرور Minecraft خود را بسازید تا شبکه‌ای را برای جامعه نزدیک Minecrafters ایجاد کنید تا از آن لذت ببرند. ما در اینجا در مجله فناوری جیران می خواهیم به سوال سرور ماینکرافت Minecraft چیست؟ و دیگر سوالات شما عزیزان در مورد ماینکرافت پاسخ دهیم.

تقریباً هر کسی می‌تواند یک سرور Minecraft ایجاد کند، اما انجام آن توسط خودتان و میزبانی آن بر روی رایانه شخصی‌تان چالش‌هایی دارد.

سرور Minecraft چیست؟

شما حتما با مفهوم کامل سرور و انواع آن آشنا هستید. سرور Minecraft یک سرور بازی است که به طور خاص میزبان لابی های چند نفره آنلاین Minecraft است. با استفاده از نرم‌افزار Mojang Studios، سازنده بازی‌های ویدیویی Minecraft، بازیکنان می‌توانند از رایانه‌های خود به عنوان سرور Minecraft استفاده کنند. از طرف دیگر، بازیکنان می توانند از یک سرویس میزبانی برای راه اندازی یک سرور بازی اختصاصی برای دنیای Minecraft خود استفاده کنند.

همچنین چندین سرور عمومی Minecraft وجود دارد که بازیکنان می‌توانند به آنها ملحق شوند، از جمله سرورهایی که توسط Majong و سرورهای دیگری که توسط اشخاص ثالث اجرا و میزبانی می‌شوند.

سرورهای Minecraft پولی و رایگان

اجاره فضای سرور یک راه حل معمول برای میزبانی سرورهای Minecraft از راه دور است، اما گزینه های رایگان نیز وجود دارد. همانطور که در مورد هر سرویس رایگان صادق است، همیشه مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

مزایای سرور رایگان Minecraft

  • هزینه کم و بدون هزینه

معایب سرور Minecraft رایگان

  • کمتر قابل اعتماد هستند.
  • فروش مداوم ویژگی‌های پولی، با پشتیبانی از تبلیغات.
  • محدودیت رم پایین
  • تعداد محدود بازیکن همزمان.

مزایای سرور پولی Minecraft

  • زمان استراحت بسیار کمتری برای همه بازیکنان.
  • رم به طور قابل توجهی بالاتر.
  • منابع کافی برای مدیریت تعداد زیادی از بازیکنان همزمان.

معایب سرور پولی Minecraft

  • هزینه های مداوم برای یک سرویس ویژه.

به عنوان مثال، آنها اغلب توسط تبلیغات پشتیبانی می شوند و سعی می کنند شما را با ویژگی های پولی به فروش برسانند. سرورهای رایگان نیز کمتر از قابل اعتماد بودن شناخته می شوند، که اگر می خواهید تجربه خوبی برای همه بازیکنان روی سرور خود داشته باشید، مشکل ساز است. در نهایت، یکی دیگر از نگرانی های بزرگ در مورد سرورهای Minecraft رایگان شامل محدودیت هایی است. اکثر سرویس‌های رایگان تعداد بازیکنانی را که می‌توانند روی سرور باشند محدود می‌کنند و محدودیت RAM پایینی دارند.

با سرورهای پولی Minecraft، پول شما به سمت پایین نگه داشتن زمان خرابی به حداقل می رسد. علاوه بر این، یک سرور پریمیوم بیش از مقدار کافی رم و منابع برای مدیریت شبکه قوی از بازیکنان دارد.

مزایای سرور Minecraft

راه‌اندازی سرور Minecraft خود مزایای مشترکی دارد، خواه این کار را روی رایانه شخصی خود، سرور مجازی پولی یا سرور راه دور رایگان انجام دهید.

این مزایا عبارتند از:

کنترل: شما باید قوانین را بسازید و پارامترها را تنظیم کنید. سرور Minecraft شما دنیای شماست. این امر به ویژه برای والدینی که با فناوری آشنا هستند و می خواهند فضای امنی برای بازی فرزندان خود ایجاد کنند جذاب است.
انجمن: چه در حال ایجاد یک شبکه رو به رشد از بازیکنان جدید یا یک حلقه دوستانه مستقر باشید، سرور Minecraft شما می تواند به عنوان نقطه مرکزی جامعه شما عمل کند.
کسب درآمد: دنیای زیبایی را ایجاد کنید که مردم می خواهند از آن بازدید کنند و با آن تعامل داشته باشند. هرچه کاربران شما بیشتر از سرور لذت ببرند، مایل به کمک مالی بیشتری به شما خواهند بود. شما همچنین می توانید ویژگی های آرایشی را در سرور خود بفروشید.

اجاره سرور Minecraft یا ساخت سرور خانگی؟

شاید یکی از بزرگترین تصمیماتی که باید هنگام بررسی نحوه راه اندازی سرور Minecraft گرفته شود این است که آیا آن را روی رایانه خود میزبانی کنید یا برای میزبانی آن با یک ارائه دهنده میزبان هزینه کنید و در نتیجه فضای سرور و سخت افزار را اجاره کنید.

واضح ترین تفاوت بین این دو این است که میزبانی سرور Minecraft خود در رایانه شخصی شما هیچ هزینه ای ندارد، در حالی که اجاره سرور Minecraft هزینه دارد. قبل از تصمیم گیری، این ملاحظات را در رابطه با اجاره سرور یا ساخت یک سرور در خانه در نظر بگیرید:

منابع و عملکرد: حقیقت این است که رایانه شخصی شما ممکن است نتواند نیازهای میزبانی چندین بازیکن در سرور Minecraft شما را برطرف کند. همچنین، اینترنت خانگی شما ممکن است گیم پلی را مختل کند. یک سرور پولی که برای رسیدگی به تقاضاهای بالا ساخته شده و به اینترنت تجاری متصل است، باید به خوبی نیازهای شما را برطرف کند. همچنین آیا برای رشد آینده سرور برنامه ریزی می کنید؟ مگر اینکه چندین میلیون تومان در سخت افزار سرور سرمایه گذاری کنید، انتخاب یک سرویس میزبانی اختصاصی پولی می تواند تجربه بازی عالی را برای همه تضمین کند.
در دسترس بودن: این احتمال وجود دارد که بازیکنانی که در شبکه Minecraft خود به شما ملحق می شوند، بخواهند در طول روز به سرور شما دسترسی داشته باشند. ممکن است آماده نباشید رایانه خود را بصورت شبانه روزی یا ۲۴/۷ روشن نگه دارید، به خصوص با توجه به هزینه های برق. یک سرور پولی و ویژه Minecraft باید به صورت شبانه روزی برای شما و دیگر بازیکنانتان در دسترس باشد.
راه‌اندازی: ساختن سرور Minecraft خود به این معنی است که مطمئن شوید سیستم شما می‌تواند نیازهای بازی و بازیکنان را برطرف کند. به علاوه، راه‌اندازی به مقداری کار و مهارت‌های کامپیوتری بهتر از حد متوسط ​​نیاز دارد. یک ارائه دهنده سرور Minecraft پولی، بیشتر مسائل فنی را برای شما برطرف خواهد کرد.
امنیت: حملات منع دسترسی توزیع شده (DDoS) به سرورهای Minecraft بسیار رایج هستند. اساساً همه میزبان‌های سرور Minecraft حداقل محافظت DDoS بازی را ارائه می‌کنند. سرورهای DIY ممکن است نتوانند این تهدید واقعی را خنثی کنند. اگر هدف شما ایجاد یک سرور خصوصی و درآمدزایی Minecraft منحصر به مشترکین یا انجمن شما است، حملات به طور بالقوه می تواند تجربیات منفی برای گیمرها ایجاد کند تا جایی که خطر از دست دادن این مشترکین و درآمد را داشته باشید. وقتی گزینه میزبانی سرور را در نظر می گیرید، به دنبال ارائه دهندگانی بگردید که ویژگی های داخلی را با سرورهای خود ارائه می دهند که به صراحت اقدامات بازیکنان مخرب و ترول ها را کاهش می دهد.
اگر قصد دارید شبکه خود را در اختیار گروه کوچکی از دوستان قابل اعتماد نگه دارید، ساخت سرور Minecraft خود بر روی رایانه شخصی می تواند گزینه مناسبی باشد. با این حال، اگر می خواهید آن را برای بازیکنان بیشتری باز کنید، به خصوص آنهایی که ممکن است شخصاً آنها را نشناسید، اجاره سرور اختصاصی احتمالاً راه حل مناسبی است.

حداقل سخت افزار لازم برای راه اندازی سرور ماینکرافت

قبل از شروع به راه‌اندازی سرور Minecraft خود، مطمئن شوید که سخت‌افزار شما حداقل این حداقل شرایط را برآورده می‌کند:

  • RAM:
    • 1GB (1-2 players), or up to 35GB (9+ players) on most operating systems
    • 2GB on Windows Vista/7/8/10
  • CPU:
    • Windows 2000/2003/NT/2K/XP:
      • Intel Pentium 4 2.0 GHz or AMD Athlon XP 2000+
    • Windows Vista/7/8/10:
      • Intel Core-Based or AMD K8-Based
    • MacOS and Linux*
      • Intel Pentium 4 1.8 or AMD Athlon XP 1600+ or G4/Freescale 7xxx 1.8Hz
  • HDD:
    • 2GB of empty space on most operating systems
    • 10GB on Windows Vista/7/8/10
  • WAN:
    • Download Speed: 3Mbps
    • Upload Speed: 2Mbps

این حداقل الزامات فقط برای سرور است. اگر شما نیز قصد دارید با همان رایانه بازی کنید، باید حداقل نیازهای بازی را در نظر بگیرید. در صورتی که حداقل های سخت افزاری را نداشته باشید باید اقدام به خرید سرور سخت افزاری نیز بکنید.

چگونه سرور Minecraft خود را راه اندازی کنیم

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه سرور Minecraft خود را بسازید، به دانش کامل مبانی کامپیوتر نیاز دارد. داشتن مقداری دانش از قبل در مورد نحوه ایجاد سرور بازی خود می تواند مفید باشد، اما برای افرادی که با فناوری آشنا هستند باید نسبتاً ساده باشد.

مراحل کلی ساخت سرور Minecraft زمانی که جاوا را روی دستگاه خود نصب می کنید یکسان است.

برای شروع ساخت سرور Minecraft خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- فایل jar سرور Minecraft را از Mojang دانلود کنید.
2- یک پوشه جدید برای فایل jar ایجاد کنید.
3- خط فرمان یا ترمینال را باز کنید.
4- cd را تایپ کنید و سپس مسیر پوشه jar که ایجاد کردید را وارد کنید.
5- سرور را با تایپ کردن: java -jar name_of_the_jar_file.jar –nogui اجرا کنید.
6- EULA را بپذیرید.
7- eula.txt را باز کرده و eula=false را به eula=true تغییر دهید.
8- سرور را دوباره با تایپ کردن: java -jar name_of_the_jar_file.jar اجرا کنید.
در این مرحله، شما رسماً یک سرور Minecraft آماده و در حال اجرا دارید. از اینجا می توانید پیکربندی سرور را به دلخواه خود شروع کنید.

چگونه یک سرور Minecraft در ویندوز بسازیم

اولین قدم در نحوه ایجاد سرور Minecraft در ویندوز این است که مطمئن شوید آخرین نسخه جاوا را روی رایانه خود نصب کرده اید. اگر جاوا را قبلاً نصب نکرده‌اید، می‌توانید آن را از Oracle یا JDK دانلود کنید.

برای بررسی اینکه آیا آخرین نسخه جاوا را نصب کرده اید یا خیر و اگر نصب نکرده اید به روز رسانی کنید، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • جاوا را در کنترل پنل ویندوز پیدا کرده و باز کنید و روی Update Now کلیک کنید.
  • در یک پنجره فرمان، تایپ کنید: java -version تا شماره نسخه فعلی خود را دریافت کنید. وب سایت جاوا را بررسی کنید تا ببینید آیا آخرین نسخه موجود است یا خیر.

هنگامی که تأیید کردید که آخرین جاوا را دارید، مراحل کلی بالا را برای راه اندازی سرور خود انجام دهید.

چگونه یک سرور Minecraft در MacOS بسازیم

برای اجرای سرور Minecraft به macOS ۱۰.۴ یا جدیدتر نیاز دارید.

قبل از انجام مراحل کلی بالا برای راه اندازی سرور Minecraft خود با انجام موارد زیر مطمئن شوید که جاوا را نصب کرده اید:

  • در ترمینال تایپ کنید: java -version. نسخه باید حداقل ۱.۶ باشد.
  • اگر جاوا در دستگاه شما وجود ندارد، عبارت زیر را وارد کنید تا نصب شود. /bin/bash -c “$(curl -fsSL https://raw.githubusercontent.com/Homebrew/install/master/install.sh)”

با نصب جاوا، مراحل کلی را که قبلا ذکر شد انجام دهید تا سرور خود را راه اندازی کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =

مشاهده بیشتر