0

راهنمای خرید خوراکی های شب یلدا

راهنمای خرید خوراکی های شب یلدا

راهنمای خرید خوراکی های شب یلدا

با راهنمای خرید خوراکی های شب یلدا از بخش راهنمای خرید سایت تفریحی جیران همراه باشید.

یکی از سنت خای دیرینه ما ایرانی ها این است که در بلندترین شب سال دور هم جمع می شویم و یلدا را جشن می گیریم. بر اساس آداب و رسوم، خانواده های ایرانی در کنار هم حافظ می خوانند و البته میوه و تنقلات مفصلی نوش جان می کنند. هندوانه، انار، آجیل و … یک پای ثبابت خوراکی های یلدا هستند و در مهمانی ها به چشم می خورند اما در مورد سایر شیرینی و تنقلات دستتان باز است و می توانید خوراکی های غیر از انواع معمول همیشگی را سر میز بیاورید. برای تزئین میز شب یلدا چند پیشنهاد تازه برایتان داریم که بعضی از آنها همان خوراکی های سنتی اما با ظاهری تازه هستند. امتحان شان کنید، پشیمان نمی شوید.


موارد پیشنهادی


پشمک های لقمه ای

یکی از خوراکی های خوشمزه شب یلدا پشمک است. تهیه پشمک در خانه کار ساده ای نیست و به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارد. بنابراین باید سراغ محصولات کارخانه ای بروید. ماده اولیه این خوراکی پشمی شکل، شکر است. درکارخانه و کارگاه های پشمک سازی شکر ذوب شده توسط یک نیزوی گرداننده دور یک چوب گرد تنیده می شود و بدین ترتیب پشمک به دست می آید. اما خوردن پشمک ها به این شکل کمی دردسر دارد و پشم های شکری خیلی زود همه جا پخش می شود. در نتیجه ممکن است خوردن آن برای مهمان های یلدایی ساده نباشد. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم برای تزیین میز و پذیرایی از مهمانها، پشمک های لقمه ای را انتخاب کنید. این پشمک ها کوچک و خوش خوراک هستند و مطمئن باشید همه مهمان ها از این خوراکی رنگارنگ خوشمزه استقبال می کنند. این روزها علاوه بر پشمک های شکری معمولی، پشمک های رنگی هم در قنادی ها موجودند. زعفرانی، کاکائویی و وانیلی چند نمونه از طعم های پر طرفدار هستند که محبوبیت پشمک ها را چند برابر می کنند. این را هم بدانید که پشمک یک خوراکی پر انرژی است و 100 گرم از آن در حدود 400 کیلو کالری انرژی دارد.

آبنبات قیچی تگری

از آن دسته آبنبات هاست که همه ما در خانه مادر بزرگ هایمان می دیدیم اما این روزها شکل و قیاقه اش کمی عوض شده و شبیه دانه های تگرگ به هم چسبیده در آمده است. به همین دلیل به آن آبنبات قیچی تگری می گویند. شکر، روغن، آب و زعفران مواد اولیه آبنبات های قیچی را تشکیل می دهند. چون قرار است شب یلدا تنقلات و میوه هایی با طبع گرم و سرد را با هم بخورید مصرف مقداری آبنبات به هضم بهتر غذاهای شما کمک می کند. پس آنها را فراموش نکنید.

لقمه های عسل و کنجد

راهنمای خرید خوراکی های شب یلدا
جزو تنقلات خوشمزه و انرژی زاست که البته در سایر روزها و شب های فصل سرد هم به درد می خورد. عسل و کنجد هر دو جزو مواد غذایی سالم و پر کالری هستند که می توانند بدن شما را در مقابل سرمای زمستانی مقاوم کنند. این لقمه های کوچک، پسته هم دارند که همگی با هم ترکیبی مقوی، کم حجم و تازه فراهم می کنند.

نقل گل محمدی با مغز پسته

راهنمای خرید خوراکی های شب یلدا
در داخل بیشتر نقل های معمولی مغز بادام وجود دارد اما در بخش مرکزی این نقل ها پسته می بینید. نقل های معمولی از شیره شکر و چاشنی های معطری مانند هل و تخم گشنیز تهیه می شود اما در مواد اولیه این نقل ها گل محمدی هم وجود دارد. به همین دلیل رنگ و مزه این نقل ها با هم خانواده های معمولی شان متفاوت است.

سوهان رولی با مغز پسته و کنجد

بیشتر سوهان های لذیذ و خوشمزه از شهر قم می آیند و همه ما با شکل های مختلف این شیرینی آشنایی داریم اما یکی از تازه ترین محصولات این خانواده سوهان هایی هستند که داخل آنها با مغز پسته، کنجد و پودر کنجد ،پودر نارگیل و خاک قند پر شده است. روش درست کردن این سوهان شبیه رولت تهای خامه ای است. با این تفاوت که کوچک ترند و در اینجا به جای خامه، از مغز پسته، کنجد و پودر قند استفاده می شود. بعد هم سوهان را برش می زنند تا به ایه شکل در آید تا شما بتوانید شیرینی تازه ای را در بلندترین شب سال رونمایی کنید. مواد لولیه پخت سوهان شامل آرد سبوس دار، جوانه گندم، شکر، روغن، زرده تخم مرغ، هل و زعفران است و به همین دلیل در دسته خوراکی های پر کالری قرار می گیرد اما نگران نباشید. با خوردن یکی دوتا از این سوهان های کوچک، بیماری چاقی شما را تهدید نمی کند.

مسقطی گل محمدی

مواد اولیه مسقطی آب و نشاسته است. البته در داخل این مسقطی های لقمه ای یک نفره، مغز پسته و زعفران هم وجود دارد و بخش خارجی آن با گل محمدی پوشیده شده است. با چشیدن مقداری از آن طعم تمام مواد تشکیل دهنده اش را احساس می کنید. اینجا هم یک خوراکی سنتی را با ظاهر تازه ای می بینید که خوردنش راحت است. هر کدام از این مسقطی ها، داخل پلاستیک های جداگانه ای قرار دارند و به همین دلیل زود خشک نمی شوند.

باسلوق لقمه ای

راهنمای خرید خوراکی های شب یلدا

یکی از اجزای اصلی آجیل شب یلداست که می توانید آن را به صورت جداگانه هم سرو کنید. باسلوق ها هم جزو خوراکی های پر طرفداری هستند که به راحتی از گلو پایین می روند. ماده اصلی تشکیل دهنده باسلوق نشاسته است که در کنار آن شکر و آب هم وجود دارند. گردو و پودر نارگیل هم برای تزئین باسلوق ها استفاده می شود. این شیرینی را بیشتر به صورت رول های بزرگ درست می کنند و بعد برش می زنند اما باسلوق های لقمه ای کوچک اندازه مناسبی دارند و در ظرف شیرینی خوری زیباتر به نظر می رسند.


بیشتر بخوانید


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

مشاهده بیشتر