0

نحوه تشخیص جنسیت جنین امام رضا

نحوه تشخیص جنسیت جنین امام رضا

نحوه تشخیص جنسیت جنین امام رضا

با نحوه تشخیص جنسیت جنین امام رضا از مجله اینترنتی جیران در خدمت شما عزیزان هسیم.

تعیین جنسیت جنین در طب اسلامی

طب اسلامی و از کلام امام رضا علیه اسلام، تعیین جنسیت جنین را بی نیاز از روش های هزینه بر نموده است.

تعیین جنسیت جنین در طب اسلامی

طب اسلامی و از کلام امام رضا علیه اسلام، تعیین جنسیت جنین را بی نیاز از روش های هزینه بر نموده است.

استفاده از سونوگرافی همیشه دقیق نیست و موارد زیادی پیش آمده که جنین دختر شناسایی اما پسر متولد می شود.

در استفاده از روش تهاجمی ژنتیکی نیز علاوه بر هزینه ای که صرف می شود، احتمال بالا بردن خطر سقط جنین وجود دارد.

استفاده از روش تهاجمی PGD هم هزینه ی زیادی داشته و علاوه بر آن به دلیل کنده شدن سلول از جنین تازه تشکیل شده، نباید نسبت به ریسک عوارض جانبی اش بی تفاوت بود.

این در حالی می باشد که طب اسلامی از کلام امام رضا علیه السلام، ساده ترین و بی خطرترین روش تعیین جنسیت جنین را در اختیارمان قرار داده است:

قرارگیری دایره ای شکل نطفه در رحم؛ کوتاه قد شدن فرزند

قرارگیری کشیده نطفه در رحم؛ بلند قد شدن فرزند

رشد هم زمان دو پستان؛ فرزند دو قلو

رشد پستان راست؛ فرزند پسر

رشد پستان چپ؛ فرزند دختر

کوچک شدن پستان راست؛ سقط جنین پسر

کوچک شدن پستان چپ؛ سقط جنین دختر

کوچک شدن هر دو پستان؛ سقط جنین دو قلو

مزیت کمک گرفتن از طب اسلامی، بی خطر بودن و ساده بودن آن است که به دلیل اتصال فرامین ائمه به دستورات الهی، مطمئن ترین روش ها را در اختیارمان قرار می دهد.

⇓منابع نسخه درمان در طب اسلامی⇓امام رضا علیه السلام در حضور مامون به سوال عمران که پرسیده بود چرا نه زن، مرد متولد می شود و نه مرد،زن؟ فرمودند: آنگاه که زن باردار می شود، اگر جنین درون رحم در جایگاه زن قرار گیرد، دختر متولد شده و اگر در جایگاه مرد قرار گیرد، پسر متولد می شود. جایگاه رشد پسر در سمت راست رحم و جایگاه دختر سمت چپ آن است و چه بسا که زن در یک شکم دو فرزند به دنیا آورد. اگر هر دو پستان او بزرگ شده باشد، آن دو را با هم به دنیا می آورد ولی اگر یکی از آن دو بزرگ شده باشد، این نشان می دهد که یک فرزند به دنیا خواهد آورد حال اگر پستان سمت راست بزرگ شده باشد، فرزند پسر به دنیا خواهد آورد و اگر سمت چپی بزرگ شده باشد، فرزند دختر متولد خواهد شد. و اگر زن در دوره بارداری باشد به این معنی که باردار باشد و پستان سمت راست او کوچک شود، فرزند پسر را سقط می کند و اگر سمت چپی کوچک شود، دختر را سقط خواهد کرد و اگر هر دو کوچک شود، هر دو را سقط می کند.

جنسيت جنين

سلام ببخشین یه سوال داشتم : داشتم کتاب چگونه یک کودک نابغه داشته باشیم رو مطالعه می کردم که به حدیث زیر برخورد کردم : عمران صابي در مجلس مأمون از حضرت ابالحسن علي بن موسي الرضا عليه السلام است سؤال مي كند: چه اشكالي داشت زن، مرد مي شد و مرد زن؟ امام عليه السلام در جواب فرمودند: زماني كه زن حامل است اگر پسر در رحم جاي دختر قرار بگيرد دختر مي شود و اگر دختر در رحم جاي پسر قرار بگيرد پسر مي شود. و موضع پسر در طرف راست رحم و موضع دختر در طرف چپ رحم است اگر دو پستان بزرگ باشد دوقلو مي زايد و اگر يك پستان او بزرگ باشد يك قلو مي زايد

جنسيت جنين

ببخشین یه سوال داشتم :

داشتم کتاب چگونه یک کودک نابغه داشته باشیم رو مطالعه می کردم که به حدیث زیر برخورد کردم :

عمران صابي در مجلس مأمون از حضرت ابالحسن علي بن موسي الرضا عليه السلام است سؤال مي كند:

چه اشكالي داشت زن، مرد مي شد و مرد زن؟

امام عليه السلام در جواب فرمودند: زماني كه زن حامل است اگر پسر در رحم جاي دختر قرار بگيرد دختر مي شود و اگر دختر در رحم جاي پسر قرار بگيرد پسر مي شود.

و موضع پسر در طرف راست رحم و موضع دختر در طرف چپ رحم است اگر دو پستان بزرگ باشد دوقلو مي زايد و اگر يك پستان او بزرگ باشد يك قلو مي زايد

اگر پستان طرف راست او بزرگتر باشد اولاد او پسر و اگر پستان طرف چپ او بزرگتر باشد اولاد او دختر است.

اگر پستان طرف راست زن حامل لاغر و باريك شو بچه پسر ساقط مي شود و اگر پستان طرف چپ زن حامل لاغر و باريك شود دختر سقط مي شود و اگر دو قلو باشد و هر دو باريك و لاغر شود هر دو سقط مي شود.

ولی متاسفانه منبع این حدیث ذکر نشده بودو همچنین در این کتاب به چند نکته عجیب و غیر قابل باور نیز برخورد کردم که باعث شد به این حدیث نیز شک کنم

چون رشته من پزشکی هست می خواستم یه تحقیق علمی در مورد این حدیث بکنم ولی قبل از اون باید مطمئن بشم که سندیت حدیث قطعی هست و این سخن از زبان معصوم خارج شده

با تشکر

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

حديث مذكور را ابن شهر آشوب در كتاب «مناقب آل أبي طالب (ع)» (1) نقل نموده و سند معتبر و صحيحي براي آن در اين كتاب و ساير منابع روايي موجود، ما نيافتيم و لذا نمي توانيم به طور قطع بگوييم كه روايت مذكور از امام رضا (ع) صادر شده است بنابراين اين روايت نمي تواند مبناي اظهار نظر ما در خصوص يك مسئله پزشكي و إثبات آن مسئله پزشكي به استناد به قول معصوم باشد.

البته بايد توجه داشت كه عدم ذكر سند معتبر، دلالت بر شك در صدور روايت از معصوم دارد نه قطع و يقين به عدم صدور روايت از امام معصوم و جعلي بودن روايت و لذا إحتمال صدور روايت مذكور از امام معصوم همچنان باقي است و همين إحتمال مي تواند روزنه و جرقه اي براي تحقيق در مسئله مذكور از طريق روش صحيح تحقيق در مسئله مذكور باشد.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 11 =

مشاهده بیشتر