0

پنج نکته برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

پنج نکته برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

پنج نکته برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی پنج نکته برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان بپردازیم. آیا از چشم انداز آموزش زبان انگلیسی به کودکان خردسال وحشت زده اید؟ ما در این پست چند نکته ضروری را بیان خواهیم کرد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار خردسال می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر هیچ آموزشی را برای سال های اولیه کلاس درس انجام نداده باشید. اولین باری که وارد مهدکودک شدم، نمی‌خواستم روز بعد برگردم. من از پیشینه تدریس به کودکان بزرگتر آمده بودم، کسانی که پشت میز می نشستند و من می توانستم راحت تر توجه آنها را جلب کنم. بنابراین محیط جدید، مملو از کودکان خردسال با دامنه توجه بسیار کوتاه‌تر، احساس غم‌انگیز می‌کرد. این یک واکنش رایج در میان معلمان تازه وارد به کلاس های درس کودکان دو تا شش ساله است.

اما اگر چند مورد ضروری را در نظر بگیرید، این احتمال وجود دارد که در نهایت تجربه خوبی داشته باشید.

1. درک خود را از نحوه یادگیری کودکان خردسال ایجاد کنید

برای کودکان در این سن بسیار مهم است که رویکرد درستی داشته باشیم. به زودی متوجه می شوید که بچه ها با سرعت ها و روش های مختلف یاد می گیرند و رشد می کنند. اگر گروه سنی را درک نکنیم، می‌توانیم بیشتر از اینکه خوب بخواهیم آسیب ببینیم.

شما باید درک کنید که از بچه ها چه انتظاری باید داشته باشید و مطمئن شوید که آنچه در کلاس انجام می دهید نشان دهنده جایگاه آنها در رشد آنهاست. به عنوان مثال، در یک فعالیت پاسخ بدنی کامل، اگر هنوز نمی توانند روی یک پا تعادل خود را حفظ کنند، آنها را مجبور به پریدن نکنید، و اگر نمی توانند مداد را در دست بگیرند، از آنها نخواهید بنویسند.

ما نمی‌توانیم یادگیری را به بخش‌هایی با این گروه سنی تفکیک کنیم، زیرا چیزهای زیادی در جریان است. کودکان همه از نظر اجتماعی، عاطفی، جسمی و زبانی در حال تلاش برای درک دنیای اطراف خود هستند.

درک این امر ضروری است و به ما کمک می کند تا تشخیص دهیم که تغییر و ترکیب فعالیت ها بهترین راه برای حفظ انگیزه در کودکان است. برعکس، توقع توجه کودکان خردسال به مدت طولانی در یک درس معلم محور، تنها منجر به ناامیدی و مشکلات رفتاری می شود. بنابراین کلاس‌های خود را برنامه‌ریزی کنید، اما آماده باشید که فعالیت‌ها را بر اساس نیازهای کودکان رها کنید و تطبیق دهید.


موارد پیشنهادی


2. درک کنید که چگونه بازی حس کنجکاوی طبیعی کودک را برای یادگیری تحریک می کند

در سال های اولیه، کودکان سرشار از کنجکاوی هستند و مشتاق به یادگیری در مورد همه چیز و هر چیزی هستند. این انگیزه درونی بهترین متحد شماست. آنچه را که به آن‌ها علاقه دارد، شناسایی کنید و می‌توانید توجه آن‌ها را به خود جلب کنید.

برای مثال، اگر یک شخصیت کارتونی وجود دارد که کلاس دوستش دارد، می‌توانید با او داستان یا سناریو بسازید. داستان هایی درباره کارهایی که شخصیت در آخر هفته انجام می دهد اختراع کنید. فوتبال بازی می کنند یا نقاشی می کشند؟ آنها برای ناهار چه می خورند سیب یا همبرگر؟ فرصت های زیادی برای معرفی زبان جدید در این نوع فعالیت ها وجود دارد، به خصوص که زمینه و شخصیت ها برای کودکان آشنا خواهد بود. هر یک از آنها می توانند ایده های خود را در مورد دنیای اطراف خود ارائه دهند که باعث تحریک خلاقیت می شود.

همچنین می‌توانید با استفاده از اسباب بازی ها، لباس‌ها، پلاستیک‌ها، عروسک‌ها، ماشین‌ها، بلوک‌ها و غیره زبان را وارد دنیای کودک کنید. حتی می‌توانید با تشویق کودکان به ساختن چیزهایی که شخصیت برای ناهار می‌خورد از پلاستیکین استفاده کنید. این کار فرصت ها و دلایلی را برای کودکان فراهم می کند تا کلمات جدید را بشنوند و بگویند و با آنها آشنا شوند. یادگیری از طریق بازی به این روش راهی معنادار برای سرگرمی کودکان در حین یادگیری و رشد آنها فراهم می کند.

3. با بچه ها صحبت کنید و آنها را تشویق کنید

اما یکی از پنج نکته برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان صحبت کردن و تشویق کردن کودکان می باشد. هنگامی که به کودکان انگیزه دهید و توجه کامل آنها را به خود جلب کنید، فرصت های زبانی بسیار زیاد است. اینجاست که می‌توانید زبان مقصد را با پرسیدن سؤال، توصیف کاری که انجام می‌دهید، نشان دادن علاقه به کاری که انجام می‌دهند و غیره مدل‌سازی کنید.

اطمینان حاصل کنید که کودکان را تشویق می کنید تا آنها احساس اعتماد به نفس کنند. وقتی چیزی را دشوار می بینند، پشتکار آنها را تحسین کنید، بنابراین تسلیم نشوند. این به تشویق ذهنیت رشد آنها کمک می کند یعنی تمایل آنها به پذیرش یادگیری.

4. با کودک هماهنگ شوید و با او همدردی کنید

شما واقعاً می توانید با قرار دادن خود به جای کودکان و ورود به دنیای آنها، روابط قوی با آنها ایجاد کنید. خم شدن از نظر فیزیکی و قرار گرفتن در سطح چشم آنها به شما کمک می کند تا با کودکان ارتباط برقرار کنید. اما با پیوستن به بازی آنها بیشترین اطلاعات را در مورد آنها خواهید آموخت. این به شما این امکان را می دهد که با کودک بر اساس چیزی که علاقه مند است رابطه برقرار کنید. این به شما کمک می کند بفهمید آنها چه چیزی را دوست دارند و به چه چیزی علاقه دارند.

ایجاد روابط در کلاس درس بسیار مهم است. این به ارائه یک محیط امن کمک می کند، که برای یادگیری موثر ضروری است. ایجاد این به این معنی است که می توانید رشد کودکان را با اعتماد به نفس تماشا کنید، و باید توجه داشته باشید که حتی کودکان محتاط تر نیز آماده هستند که تلاش کنند و چیزهایی را امتحان کنند.

همچنین به کودکان فرصتی می دهد تا با احساسات خود کنار بیایند و به اشتراک گذاری، نوبت گرفتن و دوست خوب بودن را تشویق می کند. به عنوان مثال، شما می توانید کلاس را به ساخت یک مسیر مانع در کلاس دعوت کنید. این آنها را تشویق می کند تا با هم کار کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و موقعیت هایی را به آنها ارائه دهد که بتوانند دوستانی پیدا کنند و به عنوان فردی رشد کنند. این می تواند فرصتی عالی برای مشاهده کلاس و سطح رشد هر کودک باشد.

به همان اندازه مهم است که با سایر معلمان کودک ارتباط برقرار کنید و به طور منظم با والدین ارتباط برقرار کنید. به دست آوردن درک درستی از آنچه در خانه و مهدکودک می گذرد به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید که چگونه رویدادهای روزمره بر کودکان و یادگیری آنها تأثیر می گذارد.

5. مشاهده و چالش در سطح مناسب برای هر کودک

کودکان را در هنگام بازی و یادگیری مشاهده کنید تا ببینید در چه مرحله ای رشد می کنند. مهم است که به یاد داشته باشید که مهارت ها را جدا نکنید، بلکه کل یادگیری کودک را در نظر بگیرید. این اطلاعات در برنامه ریزی کلاس های شما حیاتی است و به شما این امکان را می دهد که بر اساس آنچه کودکان می دانند، ایجاد کنید و چالش را با سرعت مناسب افزایش دهید.

چالش باعث ایجاد انگیزه در کودکان می شود. فعالیت‌هایی مانند اختراع داستان نه تنها مهارت‌های زبان انگلیسی آن‌ها را بهبود می‌بخشد، بلکه مهارت‌های خلاقانه آن‌ها را در همان زمان توسعه می‌دهد. به عنوان مثال، می توانید از آنها بخواهید که کلمات را با آهنگ ها یا قافیه ها تطبیق دهند و به آنها فرصتی بدهید تا کلمات و صداها را آزمایش کنند. حمایت از رشد کودک از طریق چالش‌های به یاد ماندنی مانند این به آن‌ها امکان می‌دهد نگرش مثبتی نسبت به یادگیری زبان انگلیسی داشته باشند که در زندگی بعدی خود به کار خواهند برد.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =

مشاهده بیشتر