0

نحوه استفاده از جلبک کش

نحوه استفاده از جلبک کش

نحوه استفاده از جلبک کش

رشد جلبک ها یک مشکل شایع در استخرهای شنا است و دارندگان استخر معمولاً حداقل سالی چند بار باید با جلبک ها کنار بیایند. اسپور جلبک به استخر می وزد، یا در اثر باران، یا حتی تماس انسان رسوب می کند. با حضور دی اکسید کربن، هوای گرم و سطح pH خارج از تعادل، جلبک ها رشد می کنند. استخرهای شنا شده تحت تأثیر جلبک ها ممکن است به آب سبز یا رسوبات لجن زرد، سبز، صورتی و سیاه ایجاد شوند. دانستن چگونگی استفاده از جلبک به شما کمک می کند تا بدون استفاده زیاد از کلر، استخر خود را تمیز نگه دارید. در این مطلب از بخش دانستنی های سایت تفریحی و سرگرمی جیران، قصد داریم نحوه استفاده از جلبک کش برای از بین بردن جلبک استخر را ارایه دهیم.

نحوه استفاده از جلبک کش

مرحله 1
بر اساس نوع جلبک موجود، جلبک کش صحیح برای استخر خود انتخاب کنید. برخی از محصولات جلبک همه منظوره هستند، به این معنی که چندین نوع جلبک را درمان می کنند. با این حال، اگر نوع خاصی از جلبک ها را دارید، جلبک کش مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، جلبک کش بر پایه مس به بهترین وجه جلبک های زرد را درمان می کند، در حالی که جلبک کش نقره روی جلبک های سبز و سیاه مؤثر است.


موارد پیشنهادی


مرحله 2
مقدار جلبک کش برای افزودن به استخر شنای خود را تعیین کنید. برای اندازه گیری مناسب، دستورالعمل های سازنده روی بطری جلبک را دنبال کنید. مقدار مصرف براساس گالن آبی که استخر شما نگه می دارد، خواهد بود. قبل از دست زدن به جلبک، دستکش های لاستیکی و محافظ چشم را بزنید تا از سوختگی پوست و آسیب احتمالی چشم جلوگیری کنید.

مرحله 3
دوز جلبک کش را در آب ریخته و در چندین قسمت اطراف استخر رسوب دهید. در این زمان پمپ استخر شما باید در حال کار باشد تا به گردش جلبک کمک کند. قبل از اینکه به کسی اجازه دهید بعد از استفاده از جلبک کش شنا کند، حدود 30 دقیقه صبر کنید.

مرحله 4
استخر شنا را 24 ساعت پس از اولین استفاده از جلبک کش برای پاک کردن بقایای جلبک مرده در استخر وکیوم کنید. اگر جلبک ها هنوز در آب دیده می شوند، طبق دستورالعمل سازنده، استفاده از جلبک کش را در استخر تکرار کنید.

مرحله 5
اگر رشد جلبک ها سنگین و برجسته است، قسمت پایین و دو طرف استخر خود را قبل از اولین استفاده از جلبک کش بمالید. برای این سناریو، حداقل 24 ساعت قبل از شنا در استخر صبر کنید.

مرحله 6
دستورالعمل های سازنده در مورد جلبک کش خود را برای استفاده از دوزهای نگهدارنده پس از برطرف شدن رشد مشکل دنبال کنید. هر سه تا پنج روز در دمای گرم یا در صورت استفاده زیاد از استخر توصیه می شود.


بیشتر بخوانید: ارتباط شنا با رشد قد کودکان


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =

مشاهده بیشتر