0

ظروف مسی آری یا نه

ظروف مسی آری یا نه

ظروف مسی آری یا نه

این مطلب خواندنی درباره ی ظروف مسی آری یا نه از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

ظروف مسی آری یا نه
از سوالات رایج در حوزه سلامتی بحث ظروف مسی است که معمولا بسیار پر سر و صداست. عده ای بیش از اندازه آن را بزرگ میکنند و عده ای بر طبل مخالفت با مس می کوبند. ولی واقعیت را باید بدون تعصب بیان نمود.


موارد پیشنهادی


آنچه مهم است اینکه مس جزو سومین ماده حیاتی و مورد نیاز بدن بوده و کمبود و نقصان آن می تواند اختلالات زیادی بوجود آورد از جمله در مسئله خونسازی مس می تواند آرتروز را بهبود ببخشید و قسمت های آسیب دیده غضروفی را ترمیم نماید. عملکرد قلب را بهبود ببخشد و مانع از بروز مشکلات قلبی و عروق بشود. همچنین مس می تواند بدن را به تولید میلین تحریک کند که در درمان بیماران ام اس بسیار مهم است. جالب است بدانید که مس در بسیاری از موادغذایی ما نظیر زردآلو، سیب زمینی و گردو و بسیاری دیگر یافت میشود. از نظر طب سنتی مس دارای طبع گرم و خشکی است اما جالبتر اینکه حکمای ما استفاده زیاد از ظروف مسی رانهمی فرموده اند و حتی برخی مثل حکیم ارزانی صاحب طب اکبری و نیز صاحب تحفه المومنین و حتی بوعلی مضراتی را در خصوص استفاده مزید از ظروف مسی نقل نموده اند از جمله رسوبات مس و زنگار آن که می تواند باعث بیماری های کبدی و طحالی شود. از نظر یافته های جدید هم استفاده زیاد از این ظروف می تواند باعث اختلالات خونی و حتی لوسمی بشود اما آنه مسلم است اینکه استفاده معمول و متوسط از این ظروف که قلع اندود باشند دارای منافع کثیری است و از سویی مضرات ظروف آلومینیوم و تفلون را به هیچ وجه ندارد.

پیشنهاد ما استفاده هفته ای یک الی دوبار از این ظروف می باشد آنهم برای پختن غذاهای غیر اسیدی.. از نظر ما بهترین ظروف، ظروف آبگینه یا همان شیشه ای است که نه از تاثیرات غذا میکاهد و نه چیزی بر آن اضافه می کند.


بیشتر بخوانید: فواید دویدن بر افزایش طول عمر


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =

مشاهده بیشتر