0

نحوه تمیز کردن ظروف مسی

نحوه تمیز کردن ظروف مسی

تمیز کردن قابلمه های مسی ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید (احتمالاً همه چیز را در آشپزخانه خود دارید!) و در فکر این هستید که چگونه مس را تمیز کنید. ظروف و قابلمه های مسی شما سالها و سالها با این نکات کلیدی می درخشند. پس با مجله اینترنتی جیران همراه باشید تا با نحوه تمیز کردن ظروف مسی بیشتر آشنا شوید.

مردم ظرف ها و ماهیتابه های مسی را به دیوار آشپزخانه آویزان می کنند تا گرما و جلوه ای زیبا به آشپزخانه ببخشند – اما سپس خود، در فکرند که چگونه مس را تمیز کنند. و این یک سؤال عادلانه است: در حالی که مس ، که فلز نرم محسوب می شود ، به دلیل توانایی انتقال حرارت بسیار گران قیمت است ، اما نسبت به سایر مواد به TLC کمی بیشتر نیاز دارد ، بنابراین مراقبت صحیح از آن بسیار مهم است.

مک کولر از سرویس آشپزی مس بروکلین می گوید: “بسته به پوشش ظروف مسی ، ممکن است هنگام تمیز کردن دچار مشکل شوید.” اما وقتی از قابلمه های شما به خوبی مراقبت شود ، در ده ها سال استفاده و زیبایی در آشپزخانه نتیجه می دهد. در ادامه شش نکته در مورد نحوه تمیز کردن تابه های مسی ، قابلمه ها و وسایل منزل را بخوانید.

1. مس را قبل از صیقل دادن با آب و صابون تمیز کنید

قبل از صیقل دادن یک مس ، باید آن را به آرامی شستشو دهید. مس را در محلول مایع ظرفشویی و آب گرم قرار دهید. از یک اسفنج نرم استفاده کنید و سیاهی های ظروف مسی را با اسفنج خوب بسابید. به طور کلی ظرف های مسی با فولاد ضد زنگ یا قلع پوشانده شده اند. این تمیز کردن اولیه برای هر دو لایه به اندازه کافی ملایم است.


موارد پیشنهادی


2. قابلمه ها و تابه های مسی لهستانی به طور منظم تیره می شوند

لایه ای از خوردگی است که بر روی فلزات از جمله مس ، نقره و برنج ایجاد می شود. این یک واکنش کاملاً طبیعی است که به مرور زمان به دلیل قرار گرفتن در معرض آب و هوا رخ می دهد. برای جلوگیری از خدشه دار شدن ، توصیه می کنیم مس را هر شش ماه یکبار با یک شوینده مخصوص مس جلا دهید. می توانید یکی (مانند Bar Keepers Friend یا کرم مسی رایت) بخرید یا می توانید مخلوطی خانگی را با موادی که احتمالاً در دست دارید تهیه کنید. در اینجا سه روش برای تمیز کردن طبیعی مس وجود دارد:

آب لیمو و جوش شیرین

آب لیمو (یا سرکه) را با جوش شیرین ترکیب کرده و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. روی سطح بمالید و با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز حرکت دایره ای را انجام دهید ، سپس بشویید و خشک کنید.

سس گوجه

یک لایه سس را روی تابه مسی خود بمالید. (گوجه فرنگی موجود در سس گوجه فرنگی حاوی اسیدی است که به تیره شدن آن کمک می کند.) آبکشی و خشک کنید.

لیمو و نمک

یک لیمو را از وسط نصف کرده و نمک سفره را به قسمت بریده شده بمالید. لیمو را روی سطح بمالید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. آبکشی و خشک کنید.

سرکه و نمک

با استفاده از سرکه (یا آب لیمو) و نمک خمیری ایجاد کنید. روی سطح با یک پارچه نرم بمالید ، سپس بشویید و خشک کنید.

یک کلمه احتیاط: در حالی که کوهلر می گوید ترفند نمک خوب عمل می کند ، او از تمیز کردن تابه ها با آن هشدار می دهد. “در مورد مس با روکش فولاد ضد زنگ ، بیشترین اشتباه این است که بقایای پخته شده را با نمک مالش دهید. اگر کاملاً شستشو داده شود ، می تواند بی ضرر باشد ، اما اغلب نمک با استفاده شدید از خاک خرد می شود. ”

3. از ماشین ظرفشویی خودداری کنید و محصولات ساینده را پاک نکنید

تارا استفن ، مدیر بازاریابی در تولید کننده ظروف مسی فرانسوی Mauviel ، از قرار دادن مس در ماشین ظرفشویی یا برداشتن پاک کننده قوی تر حاوی سفید کننده هشدار می دهد. در واقع ، از محصولات ساینده به طور کلی اجتناب کنید – حتی اگر آنها خود را بی خطر معرفی کنند ، می توانند از فولاد ضد زنگ و قلع استفاده کنند.

4- هرگز یک تابه مسی خشک را گرم نکنید

این تقریباً برای هر نوع قابلمه ای صدق می کند: وقتی خالی گرم شود ، بدون غذا یا چربی مانند روغن زیتون ، پوشش می تواند کاهش یابد. کوهلر می گوید: “به طور کلی ، از ظروف مسی کم و آهسته استفاده می شود ، به این معنی که فلز انتخابی برای آماده سازی ظریف است.”

5. ترمیم مناطق آسیب دیده

آیا متوجه آسیب به قابلمه یا تابه مسی خود شده اید؟ کوهلر می گوید: “در مورد یک تابه قوطی ، راه حل این است که دوباره ظرف را قلع بزنید.” اما قابلمه های فولادی ضد زنگ را نمی توان دوباره ترمیم کرد.


مطلب پیشنهادی: مفهوم اینترنت فیبر نوری و تفاوتش با ADSL و VDSL


6. نادیده گرفتن لهستانی و در آغوش گرفتن پتینه را در نظر بگیرید

به دلایل کاربردی یا زیبایی ، ممکن است بخواهید از پرداخت کردن خودداری کرده و اجازه دهید ظروف مسی به طور طبیعی پیر شوند. کوهلر می گوید: “در مورد مس ، سطح پتینه شده و قلع شده سخت تر و کارآمدتر از نظر حرارتی می شود.”

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =

مشاهده بیشتر