0

روش جایگزین پسماندهای خطرناک داخل پارکینگ

روش جایگزین پسماندهای خطرناک داخل پارکینگ

روش جایگزین پسماندهای خطرناک داخل پارکینگ

روش جایگزین پسماندهای خطرناک داخل پارکینگ و جابه جا کردن ایمن یا حمل و نقل ایمن پسماندهای خطرناک و لیست خرید گزینه های ایمن را از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

روش جایگزین پسماندهای خطرناک داخل پارکینگ

١. سیستم تهویه هوای خودرو: اگر سیستم تهویه هوای خودرو شما احتیاج به شارژ با کلروفلورو کربن ( فرئون یا CFC) دارد، و اگر سیستم تهویه هوای خودرو نشتی (روغن ریزی) دارد که این تراوشها در تحلیل رفتن لایه ئوزون زمین سهیم هستند، پس به آن فرئون (CFC) بیشتری اضافه نکنید و محل نشت را تعمیر کنید. یک گاراژ که مجهز به بازیافت و بازگرداندن فرئون باشد، پیدا کنید. ماشین بدون سیستم تهویه هوا بخرید. همه خودروهای دارای سیستم تهویه هوا، فرئون (CFC) استفاده می کنند. گزینه های بهتری جهت جایگزینی CFC در سیستم تهویه هوای خودروها، مورد مطالعه هستند.


موارد پیشنهادی


۲. ضد یخ: اگر احتیاج به تعویض ضد یخ دارید، در گاراژی که ضدیخ را بازیافت می کنند، این کار را انجام دهید. زنگ بزنید و بپرسید. ضدیخ استفاده شده تان را در خیابان نریزید. چطور آنها را در داخل جریان مستقیم نهرها و رودخانه ها، بدون تصفیه، می ریزید؟ ضد یخ مستعمل را در داخل زهکشی که از خاک درست شده، بریزید. مقدار ضدیخی که در رادیاتور بود را به اضافه ۲ گالن آب ، جمع آوری کنید. این کار، ذرات فلزات را که در رادیاتور ماشین جریان دارد را به خود جذب می کند.

٣. رادیاتور: در داخل رادیاتور مواد شیمیایی خورنده وجود دارد که این مواد در بعضی مواقع، تحریک کننده هستند. آنها ممکن است بقایای معدنی را که از ضعف یا فساد تدریجی نقاط رادیاتور جلوگیری می کند را ضعیف کند. جایگزین کردن یک سیستم سیال ساده در عقب خود شما اجازه می دهد که رادیاتور تان فقط با آب به خوبی کار کند.

۴. تعویض گريس: هرگز روغن و یا گریس موجود در خانه پسماندهای روغنی) را دور نریزید زیرا جذب شدن گریس یا ریخی روغن روی سطح زمین و یا پاشیدن به غذای تهیه شده از غلات و گرد و غبارهای چوب، اجازه می دهد که برای سال های طولانی این مواد باقی بماند و سپس داخل یک کیسه زباله ریخته شده و در میان سایر زباله ها قرار داده شده و دفع شود، در حالیکه گاراژهای حرفه ای اصولا مواد جذب کننده ای برای اینگونه مواد در دسترس دارند.

۵. گریس روی دست ها: برای پاکیزه نگهداشتن دست ها، دستکش بپوشید. این بهترین استاندارد در گاراژهای حرفه ای است. از تمیز کننده های با عصاره میوه استفاده کنید. دست های آلوده به گریس را با کرم بچه به هم بمالید. سپس با آب و صابون بشویید.

۶. روغن موتور: روغن های استفاده شده را بازیافت کنید. اگر تعویض روغن اساسی دارید، کسانی هستند که روغن را بازیافت خواهند کرد. چکه روغن خودرو تان را تعمیر کنید. هرگز از روغن زائد جهت کنترل گرد و غبار استفاده نکنید. بیشتر این روغن ها نهایتا به سمت ترک خوردگی ها و شکاف های زمین، شسته می شوند. تصفیه مجدد و بازیافت روغن، هم اکنون انجام می گیرد. از خرده فروشی ها سؤال کنید. بازار محصولات بازیافتی را حمایت کنید.

 ۷. فیلترهای روغن: برای ۲۴ ساعت ، فیلترها را داخل ظرف های روغن استفاده شده قرار دهید. فیلتر را در یک کیف پلاستیکی قرار دهید. فلزات قابل بازیافت خواهند بود.

۸. روغن ترمز: چکه ها یا نشت ها را تعمیر کنید. بعضی سیالات مربوط به موتور خودروها می تواند قابل بازیافت باشد. سیالات را مجزا نگهدارید و در یک برنامه دفع قرار دهید.

9. باتری های خودرو: بازیافت آنها آسان است. باتری های رو به اتمام را با آب و یک قطعه کربنات سدیم پخته شده، تمیز کنید.

۱۰. گازوییل و بنزین: پیاده راه بروید، دوچرخه سوار شوید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید یا مصرف سوخت تان را با استفاده از یک خودرو با راندمان بالای سوخت، محدود کنید و مصرف سوخت را کنترل کنید. بوسیله آبگیری ماشین و بوسیله تنظیم راندمان وسایل نقلیه مسافرتی، مصرف سوخت را کنترل کنید ( با موتور سرد استارت زدن، جدا باعث آلودگی می شود).

تغییر راندمان موتور خودرو تان را در استفاده از گاز پروپان، متانول یا گاز طبیعی، مورد توجه قرار دهید. این مواد تمیز تر از بنزین یا گازوییل می سوزند. یا خودرو الکتریکی بخرید خودرو آینده). از مصرف بقایای گازوییل مانده، اجتناب کنید. گاز ذخیره شده پس از ۶ ماه می تواند کهنه شود. گاز کهنه به سختی می تواند موتور خودرو را روشن کند.

۱۱. قایق ها: گاز قایق ها را قبل از فرا رسیدن فصل زمستان به دلیل عدم استفاده از قایق در این فصل، خالی کنید یا انتقال دهید.

۱۲. ماشین چمن زنی: فقط برای مصرف ماه آینده، گاز بخرید. هر 1/2 متر مکعب گاز ذخیره شده در ماشین چمن زنی، می تواند در مدت کمی به کاربراتور آسیب برساند. در آینده ماشین های جهان زنی دستی به در بیان، آنها هزینه سوخت، آلودگی و صدا ندارند و در ضمن نوعی ورزش هستند.

۱۳. محلول شستشوی خودرو: آب به تنهایی جهت شستن، روی خودرو کافی است یا می توانید از آب با مقدار خیلی کمی صابون مایع استفاده کنید. به نسبت ۳ به ۱ آب و صابون را رقیق کنید. محلول آب و صابون از یخ زدگی جلوگیری می کند. محصولات تجاری شامل متانول، از یخ زدگی جلوگیری می کند و یک شوینده است. این الکل، هوا را آلوده می کند، و اگر بلعیده شود، بسیار خطرناک است. از مخلوط سرکه استفاده نکنید، زیرا به پمپ شیشه شوی خودرو، ضربه می زند.

۱۴. شستن خودرو: خودروها را به کارواش های تجاری ببرید. آب فاضلاب کارواش ها یا تصفیه می شود یا بازیافت می شود، اما اگر شما خودرو را در خیابان بشویید، فقط آب را هدر می دهید. اگر شما احتیاج به صابون برای شستن گریس دارید، از نوعی صابون استفاده کنید که سریعا تجزیه شود. سطلتان را داخل توالت یا ظرفشویی خالی کنید نه در زهکش ها، زیرا این مواد به داخل شکاف های زمین بدون هیچگونه تصفیه ای، نفوذ می کند.

مواد شیمیایی موجود در صابون و مواد شوینده برای ماهی و دیگر موجودات دریایی بسیار سمی است. خودروها را روی چمن هایا زمین های کثیف نشویید و این آب را در داخل زهکش ها خالی نکنید زیرا این آب می تواند به منابع آب زیر زمینی برگردد. مواد شیمیایی موجود در صابون یا شوینده هایتان توسط خاک می تواند تصفیه شود و به مواد کم خطر، تجزیه شود.

15. در واکی های خودرو: جهت براق کردن یا جلا دادن از خمیر بنات سدیم و آب همراه با یک اسفنج یا لباس نرم استفاده کنید و بعد از چند دقیقه آن را تمیز بشویید و خشک کنید.

۱۶. پاک کردن روغن و چربی: از شوینده های تهیه شده از آب یا تهیه شده از عصاره مرکبات استفاده کنید. از محصولات حاوی متیلن کلرید استفاده نکنید زیرا در آزمایشاتی که بر روی حیوانات انجام شده است، سرطان زا شناخته شده اند). از گازوییل برای پاک کردن پخش های خودکار استفاده نکنید. گاز حاوی بنزن برای انسان ها سرطان زا است. گازهای تبخیری هوا را آلوده می کنند. نفت چراغ یا سوخت دیزلی، شاید برای برطرف کردن احتیاجات شما کافی باشد ( در مقایسه با گاز، کمتر شعله ور می شود و کم خطر تر هستند. موتور خودرو تان را با بخار در کارواشی که مجهز به دستگاه های تمیز کننده که با سکه کار می کند، تمیز کنید.

۱۷. روش شستشوی گریس ( روغن ): از خمیر نشاسته و آب استفاده کنید. وقتی که خشک شد، به آن برس بزنید یا نقاط آلودگی را با سود بپوشانید. اجازه بدهید روغن جذب شود و سپس برس بزنید یا لكه ها را با مسواک برس بزنید یا اسفنج روغنی روی لکه بمالید و سپس در سرکه سفید بخیسانید، خشک کنید و برس مجدد بزنید.

جابه جا کردن ایمن یا حمل و نقل ایمن پسماندهای خطرناک داخل پارکینگ:

  • کازوییل و بنزین: به دلیل دارا بودن خصوصیات سمی و آتش گیرنده، گازوییل یکی از خطرناک ترین محصولاتی است که می شود. گاز حاصل از بنزین یک ماده شیمیایی است که خاص ایی آن برای انسان ها شناخته شده. از نفس کشیدن در بخارات بنزین و گازوییل، اجتناب کنید و هرگز جهت پاک کردن دست ها یا وسایل دیگر، از این مواد استفاده نکنید. از ذخیره کردن انواع سوخت خودداری کنید. اگر شما باید از سوخت استفاده کنید، حتما از ظرف هایی استفاده کنید که دقیقا به این منظور تهیه و طراحی شده اند و آنها را با فاصله جهت جلوگیری از توسعه بخار سوخت ها، قرار دهید. این مخازن یا ظرف ها را در یک جای امن قرار دهید. محل قرارگیری این مخازن را تهیه کنید. آنها را دور از بخاری ها، لامپ ها و یا هر وسیله دیگری که باعث ایجاد جرقه یا آتش شود، قرار دهید و جایی که دور از دسترس بچه ها باشد.
  • روغن موتور استفاده شده: خاصیت سرطان زایی روغن مستعمل روی حیوانات ثابت شده و هنگامی که روی خودروتان کار می کنید، تا آنجایی که ممکن است سعی کنید دست هایتان به روغن مستعمل آلوده نشود.
  • حلال ها: روغن زدایی قطعات جداگانه معمولا توسط ترکیبی از حلال هایی انجام می شود که سریع تبخیر می شود. بخار این ترکیبات اغلب سمی و بسیار قابل اشتعال است.

هنگام روغن زدایی هرگز سیگار نکشید. این مواد را در فضاهای باز یا جایی که دارای تهویه مناسب، پنجره و پنکه باشد، مورد استفاده قرار دهید.

  • باتری های خودرو: دقت کنید که مایعات درون باتری ها بیرون نریزد. اسید سولفوریک موجود در این باتری ها، خاصیت خورندگی دارد. مقدار اندک این مواد می تواند پوست را بسوزاند و اگر در چشم ها ترشح شود، باعث کوری می شود. اسید سولفوریک دارای گازهایی است که باعث اشتعال می شود. بنابر این نزدیک باتری ماشین سیگار نکشید. اگر سرب درون باتری ها دفع شود، می تواند منابع آب زیرزمینی و خاکهای اطراف را آلوده کند.

تأثيرات سرب روی انسان ها، بیشتر بر روی سیستم عصبی است. وقتی که باتری جدیدی می خرید، باتری قدیمی یا باتری بلااستفاده را به مرکز باز یافت کننده این باتری ها، تحویل دهید.

  • ضدیخ: جزء اصلی ضدیخ، اتیلن گلیکول است که بسیار سمی است و دارای یک بو و مزه شیرین است که برای بچه های کوچک و حیوانات اهلی بسیار جذاب است. سریعا ترشحات اتیلن گلیکول را تمیز کنید و مخازن آنها را در فضاهای باز، رها نکنید زیرا ضد يخ حاوی اتیلن گلیکول و قطعات فلزی وارد جریان آب نهرها می شود و از این طریق به جانوران آبزی، صدمه وارد می شود.

بیشتر بخوانید: جایگزین استفاده از حشره کش های خطرناک


لیست خرید گزینه های ایمن تر که می توان به جای پسماندهای خطرناک داخل پارکینگ بکار برد:

  1. روغن بچه (روغن معدنی) – کربنات سدیم – صابون مایع غير قابل تجزیه – پاک کننده های دست با پایه مرکبات – چربی زداهای با پایه مرکبات – شوینده ها – دستکش ها
  2. روغن موتوری که مجددا تصفیه شده است.
  3. پاک کننده ها، واکس ها و دئودورانت ها

 

*تعریف ئوزون (Ozone): اکسیژنی که مولکول های سه اتمی دارد، به جای دو اتم اکسیژن معمولی. ئوزون عامل اکسید کننده قوی است که اثرات زیان آوری در بسیاری از مواد آلی دارد. در یک لایه دوازده مایلی (بیست کیلومتری) جو زمین، ئوزون به عنوان یک جاذب قوی نور خطرناک فرابنفش خورشید عمل می کند. 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =

مشاهده بیشتر