0

نحوه شستن کرکره یا لوردراپه

نحوه شستن کرکره یا لوردراپه

نحوه شستن کرکره یا لوردراپه

برای شستن کرکره عمودی یا پرده لوردراپه در ابتدا لازم است با دقت پرده‌ها را باز کنید، سپس با روش مناسب آنها را شسته و با دقت دوباره نصب کنید. شستن پرده‌ها یکی از ارکان اصلی کارهای خانه تکانی می‌باشد. از آنجا که تنوع پرده‌ها زیاد بوده و هرکدام جنس و مدل خاص خود را دارند، شستن هرکدام نیز شیوه خاص خود را می‌طلبد. نحوه شستن کرکره یا لوردراپه را از بخش نکات خانه داری سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.
نحوه شستن کرکره یا لوردراپه

از پرده کرکره قبلاً بیشتر در ادارات استفاده می‌شد اما امروزه به دلیل تنوع در جنس و طرح و شکل‌های آن برای پوشش پنجره در خانه‌ها نیز زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرده کرکره‌های عمودی امروزی از جنس‌های سولیت، بنر و مش تولید می‌شوند و روی آنها نقش و نگار منظره، گل‌ها و نیز نقش‌های کارتونی برای اتاق کودکان طراحی می‌شود.


موارد پیشنهادی


روش اول

جهت تمیز کردن پرده لوردراپه ابتدا به آرامی زنجیرهای پایینی نوارهای پرده را از وزنه‌ها جدا نموده و سپس وزنه‌های پرده را از داخل نوارها بیرون بکشید و همگی را داخل یه تشت قرار داده و به کمک شوینده مناسب تمیز نمایید. برای جدا نمودن نوارهای پرده لوردراپه از قلاب‌های بالا٬ هر کدام از نوارها را را کمی به طرف بالا کشیده و از قلاب خارج نمایید. پس از باز کردن تمامی نوارها می‌توانید با شل کردن پیچ‌های جلویی گیره‌های پرده که ریل را به سقف و یا دیوار متصل نموده‌اند ریل پرده را نیز باز کرده و شستشو دهید. برای شستشوی نوارهای پرده لوردراپه می‌توانید آنها را روی سطحی صاف پهن نموده و به کمک شامپو و یا مواد شوینده ملایم و یک برس پلاستیکی یا هر برس نرم دیگری کاملا تمیز نمایید. پس از آبکشی نوارها آنهارا به صورت لول درآورده و اجازه دهید خشک شود. در غیراین صورت نوارها پس از خشک شدن کاملا صاف نبوده و نیازمند اتو کشی خواهند بود. البته با لول نمودن نوارها روند خشک شدن بسیار آرام و وقت‌گیر خواهد بود. برای خشک شدن سریعتر نوارها می‌توانید آنها را آویزان نموده و پس از خشک شدن کامل اتوکشی نمایید که در این حالت نباید دمای اتو بالا باشد چراکه می‌تواند به نوار پرده آسیب وارد نماید.

روش دوم

کرکره‌ها باز کنید، روی هم گذاشته و لوله کنید. همانطور لوله در یک ظرف بزرگ قرار دهید. ظرف را با آب گرم پر کرده و کمی پودر ماشین لباسشویی در آن بریزید. بگذارید یک شب بماند. آب سیاهی جمع خواهد شد. اگر خواستید می‌توانید آب را تعویض کرده و این کار را تکرار کنید. بعد پرده‌ها را خيس خيس نصب کرده و نخش را تنظیم کنید.

نصب مجدد پرده پس از شستن کرکره عمودی

ابتدا ریل پرده را در داخل گیره‌ها جا انداخته و پیچ‌های جلویی را کاملا سفت نمایید. با خشک شدن کامل نوارها آنها را توسط قلاب بالایی ریل پرده آویزان نموده و وزنه‌های پایینی را نیز داخل لبه‌های پایینی نوارها قرار دهید. در آخر زنجیر پایینی نوارها را از یک طرف (نوار ابتدایی و یا انتهایی) به ترتیب در قلاب وزنه‌ها قرار دهید.


بیشتر بخوانید:


نکات مهم

معمولاً شستن ریل پرده لوردراپه٬ وزنه‌ها و زنجیرها نیاز به ملاحظه خاصی ندارد فقط باید دقت شود در زمان شستشو زنجیرها پاره نشده و یا قلاب‌های پلاستیکی آن نشکنند. پرده‌های کرکره‌ای نباید زیاد جابه‌جا یا از تیغه اصلی خود جدا شوند زیرا در این صورت کارایی و زیبایی اولیه خود را از دست خواهند داد. برخی از انواع پرده‌های لوردراپه قدیمی دارای قلاب‌های نازک گالوانیزه هستند که کشیدن و خم کردن بیش از حد آنها می‌تواند به آن آسیب وارد نماید. دقت نمایید هرگز در شستشوی پرده از برس‌های زبر استفاده نشود چراکه این برس‌ها می‌توانند منجر به نخکش شدن و یا از بین رفتن دوخت طرح‌های روی نوار پرده لوردراپه شوند. توجه نمایید در زمان قرار دادن زنجیر پایین پرده نواری از قلم نیفتد که در این صورت لازم است بقیه قلاب‌ها را مجدداً آزاد و زنجیر نوار مورد نظر را نیز متصل نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =

مشاهده بیشتر